Mitas
Valvoja: Moderaattorit
Re: Mitas
Ainakin kostealla soralla tavan E07 130/80/18 kokoisena pitää aika hemmetisti, jos irtosoraa ei liiemmin ole niin etunen hyppää ylös todella äkkiä. Mut palasia irtoo ja "nappuloiden" juuresta repeilee aika helposti. Silti oon tykänny kun kestää räppäillä aika hemmetisti.
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Noilla paineilla E07+ toimii takana kohtalaisen hyvin XTR:än alla mutta pitoa ja pidon tasaisuutta alkaa tulla vasta 1.3-1.5 paineilla, tyypillinen käytös ylijäykällä renkaan rungolla. Märällä asfaltilla pitää-ei pidä samalla tavalla kun E07, liukkaus märällä riippuu asfaltin tyypistä. Lisäksi epäilen että Mitaksen kumiseoksissa on vaihteluita koska osalla on liukkautta märällä asfaltilla ja toisilla ei ollenkaan.Andestone kirjoitti:Noin 2 Baria.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
B12
- Pyörä: 690 Enduro R -15
Oma takarengas on ihan perus 07 ilman plussaa 130/80-18 ja minusta hyvä sorarengas. Pito on soratiellä hyvä, kuten juhap tuossa totesikin. Painetta 690:ssä ollut n. 1,5bar.
KTM 690 Enduro R -15
BMW R-NineT 2023 Option 719 Aluminium
-
B12
- Pyörä: 690 Enduro R -15
Nappulasta nappulaan lähes millilleen 130mm.kalle j kirjoitti:Viitsisikö juhap tai B12 mitata e07 todellisen leveyden asennettuna. Vanteen leveys ois passeli molemmissa. Kiitos jo etukäteen.
KTM 690 Enduro R -15
Ite oon tykänny siitä yhdistelmästä... kärvii vähän käännellä kaasuakin ilman että sulaa takakumi samantienB12 kirjoitti:Maailman foorumeita selaamalla taitaa olla aika yleinen yhdistelmä 07 taakse ja joku vähän karkeampi eteen?
- vtwin
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Mulla 07+ edessä ja takana, mutta vasta vähän kokemusta. Sen verran, että etunen vollottaa aika paljon, jos sellaiselle on herkkä..
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
- _JPA_
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Minulla varmaan kuulossa joku vika. Koskaan en ole kiinnittänyt huomiota renkaista tulevaan ääneen.vtwin kirjoitti:Mulla 07+ edessä ja takana, mutta vasta vähän kokemusta. Sen verran, että etunen vollottaa aika paljon, jos sellaiselle on herkkä..
Toissa kesän E07 etu+taka ja menneenä kesänä E07 takana ja Unicross edessä.
Vai käytätkö ajaessa korvatulppia? Ne nimittäin hukkaa itsellä ainakin jollotuksen taka-alalle. Mökäpönttö myös. Ja tuulenohjaimella varustetuissa pyörissä voi ilmavirta osua sen verran napakasti kypärään, että tuulen suhina peittää jollotuksen alleen._JPA_ kirjoitti:Minulla varmaan kuulossa joku vika. Koskaan en ole kiinnittänyt huomiota renkaista tulevaan ääneen.vtwin kirjoitti:Mulla 07+ edessä ja takana, mutta vasta vähän kokemusta. Sen verran, että etunen vollottaa aika paljon, jos sellaiselle on herkkä..
Mä havahduin tuohon jollotukseen vasta kun kävin kuuntelemassa etupyörän äänimaailmaa tukevasti pää tuulenohjaimen etupuolella. Nyt sen kyllä äänimaailmasta löytää penkillä istuessa, kun oikein etsii, mutta itseäni ei kyllä renkaiden jollotus ole koskaan häirinnyt.
- _JPA_
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
Tulpat on yli 30 min. matkoilla. Välillä on ollut Dottorin kate kiinni välillä ihan vakiona. Ei vaikutusta asiaan.Hobes kirjoitti:Vai käytätkö ajaessa korvatulppia? Ne nimittäin hukkaa itsellä ainakin jollotuksen taka-alalle. Mökäpönttö myös. Ja tuulenohjaimella varustetuissa pyörissä voi ilmavirta osua sen verran napakasti kypärään, että tuulen suhina peittää jollotuksen alleen._JPA_ kirjoitti:Minulla varmaan kuulossa joku vika. Koskaan en ole kiinnittänyt huomiota renkaista tulevaan ääneen.vtwin kirjoitti:Mulla 07+ edessä ja takana, mutta vasta vähän kokemusta. Sen verran, että etunen vollottaa aika paljon, jos sellaiselle on herkkä..
Mä havahduin tuohon jollotukseen vasta kun kävin kuuntelemassa etupyörän äänimaailmaa tukevasti pää tuulenohjaimen etupuolella. Nyt sen kyllä äänimaailmasta löytää penkillä istuessa, kun oikein etsii, mutta itseäni ei kyllä renkaiden jollotus ole koskaan häirinnyt.
Ja vakio änkkäri.
-
Jani M
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
Itse olen karkeampien renkaiden kannattaja soratieajeluun. Ensi kesälle on jo hommattuna Mitaksista C-02 ja C-17.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Vein renkaat tänään pajalle talvirenkaitten vaihtoon, niin samalla tarkistin kilometrimäärän E07:lle. 9750 km takarenkaalle tänä kesänä, ja sillä vielä muutaman tonnin olisi ajanut. Ehkä 40/60 hiekkateitä/asvalttia.