Talvirenkaat

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jukka
Site Admin
Pyörä: CFMoto 800 mtx
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Kisarenkaan sedän puheiden mukaan tänä syksynä on sekanastoitus
tullut tutuksi suurelle määrälle motoristeja.

Ens syksynä hommataan kimppakaupalla renkaat, lupasivat halvemmalla.
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

TTA kirjoitti:
Itse olen suunnitellut niin että jos poliisi alkaa kirjoittaa sakkolappua vääränlaisista nastoista niin tyrkkään sen mopon selkään ja sanon "aja". Saa huomata että prätkässä jopa nuo rallinastat on liian pienet. Normaali autonnastoilla olis henki jo varmaan lähtenyt.
Pienet ja pienet. Eikös se ole kiinni siitä missä joutuu/pääsee ajelemaan?
Pikitiellä noilla rallinastoilla on huono ajaa, autonnastoilla kyllä pärjää. Jäällä taas asia on päinvastoin.

Happi
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Happi kirjoitti:
TTA kirjoitti:
Itse olen suunnitellut niin että jos poliisi alkaa kirjoittaa sakkolappua vääränlaisista nastoista niin tyrkkään sen mopon selkään ja sanon "aja". Saa huomata että prätkässä jopa nuo rallinastat on liian pienet. Normaali autonnastoilla olis henki jo varmaan lähtenyt.
Pienet ja pienet. Eikös se ole kiinni siitä missä joutuu/pääsee ajelemaan?
Pikitiellä noilla rallinastoilla on huono ajaa, autonnastoilla kyllä pärjää. Jäällä taas asia on päinvastoin.

Happi
Njoo, noilla rallinastoillakin keli merkitsee paljon lähdenkö ajamaan ollenkaan. Jos sattuu jäisen kelin päälle tulemaan uutta pakkaslunta niin ei paljon naurata.
Pikitiellä ei rallinastoilla oikein kyllä viitsi ajella. Siis sulalla sellaisella. Toisaalta talvella pikitiet on sulana melko heikosti ja vaikka suurimmat olisi suolattu sulaksi niin niiltä kun poikkeaa pienemmille niin tilanne voi olla aivan toinen.
Ehkä kelit aivan eteläsuomessa on helpompia.
Jarmo
Pyörä: Puimuri

Viesti Kirjoittaja Jarmo »

Aika hyvin on renkaat kestäneet vaikka maa on enimmäkseen paljaana.

Tuossa liitteenä pari huonoa kuvaa, noilla on ajettu tämän alkutalven aikana n.400-500km hiekkakuopilla, poluilla ja metsäautoteillä mitenkään erikoisemmin säästelemättä.
Liitteet
etu.JPG
(553.88 KiB) Tiedosto ladattu 147 kertaa
taka.JPG
(558.77 KiB) Tiedosto ladattu 186 kertaa
-Jarmo
Hannes
Pyörä: R1200GSA

Viesti Kirjoittaja Hannes »

Ihan vaan vinkkinä renkaiden kuvaukseen, kameroista löytyy yleensä se kukankuvanappi, sitä painamalla saa kameran tarkentamaan nastoihin eikä takana näkyvään.
Vastaa Viestiin