Biltema INNOVA renkaat
Valvoja: Moderaattorit
-
Sakkeus
- Pyörä: KTM 640 Sumo enskavantein
Re: Biltema INNOVA renkaat
Melko ujellusta toi etu Innova pitää asfaltilla, kuudenkympin paikkeilla alkaa ujellus joka voimistuu vauhdin kasvaessa. No tuo taitaa olla nappularenkaan ominaisuus, eihän näitä kadulle ole tehtykkään. Vertailun vuoksi Pirellin mt21 ei pitänyt edessä sanottavammin ääntä koko elinaikanaan ja takarengaskin oli uutena hiljainen, ääntä alkoi tulla vasta kun renkaan keskiosa oli kulunut miltei tasaiseksi.
Juu, enpäs muistanut tätä. Vaan arseesta se on, että toiset ilmoittaa rungon ja toiset kuvion mukaan. Ja hieman hämäsi sekin, että Bilsussa ne on selkeästi eri hyllyissä. Olisivat vaan ilmoittaneet samaan lappuun molemmat koot...Jarno kirjoitti:Joskus ihmettelin samaa, mutta selvisi että koko on vain ilmoitettu kahden eri standardin mukaan.Tase kirjoitti:Samaa ihmettelin ensin itsekin, nimenomaan Super Enduro F -renkaasta. Sitten huomasin että renkaassa oli lisäksi suluissa koko 90/90-21. Jatkoin elämääni tyytyväisenäÅ kirjoitti:Oottekos löytänyt sitä 90/90-21 etunakkia valikoimasta? Hyllyn reunassa ja renkaassa olevassa lapussa kyllä lukee nuo numerot, mutta itse renkaissa on 80/100-21.
Eli toisessa ilmoitetaan mitat ilmeisesti renkaan suurimpien mittojen mukaan, eli siis nappuloiden reunasta.
Ja toisessa taasen mitat on renkaa rungon mittoja.
Jotenkin näin siis saadaan nuo kaksi kokomerkintää...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Onhan tuo kuviokin melko paljon harvempi kuin MT21:sessä. Ujelluksen poistoonkin löytyy ratkaisu; korvatulpatSakkeus kirjoitti:Melko ujellusta toi etu Innova pitää asfaltilla, kuudenkympin paikkeilla alkaa ujellus joka voimistuu vauhdin kasvaessa. No tuo taitaa olla nappularenkaan ominaisuus, eihän näitä kadulle ole tehtykkään. Vertailun vuoksi Pirellin mt21 ei pitänyt edessä sanottavammin ääntä koko elinaikanaan ja takarengaskin oli uutena hiljainen, ääntä alkoi tulla vasta kun renkaan keskiosa oli kulunut miltei tasaiseksi.
- Tärinäjyrä
- Pyörä: Cube 29er
Piti sitä ryhtyä tähän boikottiketjuun noita kalliita renkaita vastaan
Elikkä Innova lähti kauppareissulta mukaan, vkl aikana ruuvata alle ja armotonta testiä
Tuolla hintaa kun saa melkein kaksi ja puoli verrattuna misukan s12, niin onhan se kaksi kertaa uuden karhea rengas alla, jos ei muuta hyödy, mut katotaan miten käy, et sulaako se ensimmäiselle 200km
Tuolla hintaa kun saa melkein kaksi ja puoli verrattuna misukan s12, niin onhan se kaksi kertaa uuden karhea rengas alla, jos ei muuta hyödy, mut katotaan miten käy, et sulaako se ensimmäiselle 200km
Tuppi nurin...
- JUHHisi
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
Tänään muljautin XR400 bilteman 140-sarjalaisen 18" takanakin paikoilleen. Jäi sentti tai kaks varaa takahaarukkaan/roiskeläppään joka suojaa takajousituksen linkkua. Vakio koko on nääs 110/100 & 18".
Mutta ajossa toimi aivan moiteetta. Pellolla/ruohikossa oli pitoa niin että aina kun kiersi kahvasta niin nous eturengas ilmaan. Soralla/hiekalla tuntu ihan ok. Asfalttikin meni. Itse en huomannu ujellusta juuri laisinkaan. En tiiä vaikuttaako pyörän "keveys" (120kg) tohon ujellukseen. Liikenne ympyrässä meinas tulla tilanne kun kanttasin ja hieman kääns kahvasta niin mentiikin hetki henkeäpidätellen mutta pystyssä kuiteskin!
n.50km ajelin josta n.40km hiekka/savitietä. loput asfalttia. Nappulat oli jo hieman kuluneet etureunasta viistoon, mutta en usko etteikö mikätahansa nappularengas kulu jos ajais samallalailla kun tuli nyt ajettua.
Eli ainakin minä tulen jatkossakin käyttämään bilteman kummeja. Vieläkun löytäis joskus hyllystä sen oikean kokoisen... tuppaavat olemaan aina loppu.
Mutta ajossa toimi aivan moiteetta. Pellolla/ruohikossa oli pitoa niin että aina kun kiersi kahvasta niin nous eturengas ilmaan. Soralla/hiekalla tuntu ihan ok. Asfalttikin meni. Itse en huomannu ujellusta juuri laisinkaan. En tiiä vaikuttaako pyörän "keveys" (120kg) tohon ujellukseen. Liikenne ympyrässä meinas tulla tilanne kun kanttasin ja hieman kääns kahvasta niin mentiikin hetki henkeäpidätellen mutta pystyssä kuiteskin!
n.50km ajelin josta n.40km hiekka/savitietä. loput asfalttia. Nappulat oli jo hieman kuluneet etureunasta viistoon, mutta en usko etteikö mikätahansa nappularengas kulu jos ajais samallalailla kun tuli nyt ajettua.
Eli ainakin minä tulen jatkossakin käyttämään bilteman kummeja. Vieläkun löytäis joskus hyllystä sen oikean kokoisen... tuppaavat olemaan aina loppu.
- Tärinäjyrä
- Pyörä: Cube 29er
Testit on tehty Innovalle ja hyvinhän tuolla sepeli takavasemmalle siirty, myös tunnosti jokseenkin toimivan pehmeessä hiekassa ja savisilla polkuilla. Miinus puolta saa kyllä asfaltilla menosta, hirvee ujellus ja täryytys, vaikka edellinen nakki oli S12, niin ei se kuitenkaan noin pahaa metakkaa pitäny, vaikka samassa karkeudessa renkaissa on kyse, mutta kuramieshän harvemmin joutuu kovaa tietä pitkin ajaa
Mutta uskon että kesän mittaan tulee kolme nejä innovaa ajettua loppuun
minkä renkaassa säästää, ni voi bensaan lisätä 
Mutta uskon että kesän mittaan tulee kolme nejä innovaa ajettua loppuun
Tuppi nurin...
noni, nyt se o mitattu!TTA kirjoitti:Hösö, viittikkö mitata esim. työntömittatyylisellä työkalulla miten levee toi rengas on ja kertoa myös miten leveellä vanteella se on.
MunaPussiRacingTeam!
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Troy Lee:n kypärät ja vermeet!
LifeOfHösö
Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
Itse eka kohta ajettu kohtuu loppuun.. eli noin 2000km sorateita ja jopa asvalttiakin aikalailla. Tyytyväinen olen, hinta-laatu aikas hyvä! Ja uuden hain just tuosta alle.. jos ihan loppuun ajelisin, niin varmaan joku3-4000km pääsisi, mutta kivempaa kun saa satkulla kolme kertaa uutta kumia alle eteen..
Dr800 on pyörä..
Dr800 on pyörä..
- Don't force it, get a bigger hammer -
Innovan etunen kyllä ujeltaa melkoisesti. Töistä tullessa yks mummo työnteli rollaattoria pyörätiellä ja jopa hän kääntyi katsomaan jo ihan reilun matkan päässä, jotta mikä h..vetti se sieltä tulee
. Oli vähän hilpeettä katsoo mummon ilmettä kun se oikein vielä stoppas menonsa katsellakseen tyylikästä ohiajoani...
No, mä viis veisaan ujelluksesta - uliskoot niin paljon kuin sielu sietää - kunhan rinkula toimii.
No, mä viis veisaan ujelluksesta - uliskoot niin paljon kuin sielu sietää - kunhan rinkula toimii.
Miten tää oikein menee...
-
ossi
- Pyörä: GSA, EXC ja Duke 390
Moi, Koikeilin tossa SE:ssa noita Innovan kummeja, ne on mielestäni niin hyvin kopioituja kun vain voi olla. Ns. brandi tuotteista. Pintamalli jne. Ajotulokset takarenkailla olivat ekalla n. 700 km ja jälkimmäisellä 1200 km luokkaa. Ihan hyviä hintaan nähden, olis kiva nähdä kun joku pelimies aidosti unohtaen ponssinsa vetäisäisi rengastestin esim. fim renkailla mikä aito ero olisi. Tämähän sinällään ei olisi mikään helppo testi, koska alusta pitäisi varmistaa kutakin vetoa varten edellisiin verrattanuna samanlaisiksi. Ts. joku Biken endurotesti on on aika pitkältä, olosuhteet kun jokailsella vedolla erilaiset.. no ainahan rinkoa yritetään kusettaa....
Mun eturengas kului todella nopeasti ja epätasaisesti. Renkaalla ajettu 1500 km soraa ja asfalttia. Onko muiden Innovat kuluneet tasaisemmin?
Mun edellinen TKC 80 kului samalla tavalla ja jo silloin ihmettelin sitä. Onko epätasaiselle kulumiselle järkevää selitystä? Paineet ollut molemmissa renkaissa 1.8. Mikko
Mun edellinen TKC 80 kului samalla tavalla ja jo silloin ihmettelin sitä. Onko epätasaiselle kulumiselle järkevää selitystä? Paineet ollut molemmissa renkaissa 1.8. Mikko
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Eiköhän tuo ole ihan karkean palarenkaan ominaisuus.Menor kirjoitti:Mun eturengas kului todella nopeasti ja epätasaisesti. Renkaalla ajettu 1500 km soraa ja asfalttia. Onko muiden Innovat kuluneet tasaisemmin?
Merkistä riippumatta.
Tuohon tyylin mullakin kuluu Mitrocin etunen. Olen tutkinut, että mulla kuluu erityisesti se jarruttava reuna elikkä koska käytän aika reippaasti etujarrua niin se syöpi renkaan.
Tuota nappulan toiselta laidalta kulumista voi tasata kääntämällä välillä renkaan pyörimissuuntaa.Menor kirjoitti:eturengas kului todella nopeasti ja epätasaisesti.
Minä olen yhden kerran tuota keinoa kokeillut ja aivan toimiva konsti tuo on, vaikka vähän lisätyötä teettääkin.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
Niin, sehän on tietysti normaalia että renkaat kuluu. Lähinnä ihmetyttää se että yksittäinen keskinappula kuluu niin paljon hitaammin kuin tuplanappulat. Tässä vielä kuva TKC 80 kulumisesta.
Mikko
Mikko