Rengaskeskustelua

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jokke Espoosta
Pyörä: Poljettava

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Jokke Espoosta »

Örthenin ukko kertoi että MT16 ei löydy enää heidän kataloogistaan, eikä oikein muutakaan kauhean järkevää ollut tarjolla. Sitäpaitsi en oikein jaksa asioida sellaisissa firmoissa joilla ei ole mitään hinnastoa eikä valikoimaa netissä, koska olen kärsimätön ja muutenkin ikävä ihminen.

Takarenkaaksi nyt miettinyt mm:
-Unicross 120-leveänä Vianorilta 76€
-Pirelli MT-21 140-leveänä Vianorilta 64€
-Mitas C-02 130-leveänä Valmerilta 65€ plus toimituskulut (15€ per lähetys, ei viitsisi yhtä ainutta tilata)

Eteen pistin juuri Pirelli MT16 tilaukseen Vianorilta 57 euron hinnalla.

Tuskin olen ainut, jolle oli uusi juttu että Vianorilta saa prätkän renkaita. Valikoimat ovat suorastaan hyvät ja hinnat aika kilpailukykyiset. Nettikaupasta pistin tilaukseen, maksoin tilisiirrolla, ja ilmeisesti tuohon työmatkan varrella olevaan Vianoriin ilmestyy tilaus noudettavaksi ilman lisäkuluja. Suosittelen lämpimästi tsekkaamaan. Pysyy lisäksi rahat Suomessa, kun Vianor on osa Nokian Renkaita. Myyntitekstit nyt ovat osassa mitä sattuu, mutta oikeaa tietoahan löytyy vaikka foorumilta...

http://vianor.fi/renkaat/moottoripyoran ... n-renkaat/

edit: taisi muuten olla Vianorin viimeinen MT16, ja Örthenin ukko väitti että on poistunut tämän vuoden katalogista.
"Trying is the first step toward failure!"
-Homer Simpson
Exät: Honda XRV 650 Africa Twin RD03 -89 -> KTM 625 SXC -04
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kiitos vinkistä. Eipä olisi käynyt mielessäkään katsella Vianorilta moottoripyörän renkaita.

Osta ihmeessä Pirelli MT-21 140/80-18 -koossa, sillä siihen näyttää lipsahtaneen ilmiselvä hinnoitteluvirhe, kun 130/90-18 maksaa tuplat.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Pitääpä käydä huomena paikallisesta ostaan/tilaan tuo MT21. Tuskin sitä tuolla hinnalla saa, mutta pitää käydä kysyyn.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jokke Espoosta kirjoitti:Pysyy lisäksi rahat Suomessa, kun Vianor on osa Nokian renkaita.
Korjatkaa jos olen väärässä. Olen siinä käsityksessä että Nokian renkaiden pää omistaja on Bridgestone.

Tilaa sinne taakse MT16 tai Unicross niin pyörä pysyy balanssissa renkaiden osalta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Jänkhä
Pyörä: KTM 690R x2

Viesti Kirjoittaja Jänkhä »

Koheltaja kirjoitti:
Jokke Espoosta kirjoitti:Pysyy lisäksi rahat Suomessa, kun Vianor on osa Nokian renkaita.
Korjatkaa jos olen väärässä. Olen siinä käsityksessä että Nokian renkaiden pää omistaja on Bridgestone.

Tilaa sinne taakse MT16 tai Unicross niin pyörä pysyy balanssissa renkaiden osalta.
Bridgestonella on aimo siivu Nokian renkaista, mutta on siellä kohtuullisesti vielä kotimaistakin omistuspohjaa taustalla.

https://www.nokianrenkaat.fi/yritys/sij ... omistajat/
Jokke Espoosta

Oli mulla omakin lehmä ojassa kun yritin usuttaa teitä kantamaan rahanne Vianoriin, sillä omistan äkkiä laskettuna noin 0,000013% Nokian Renkaista joka omistaa Vianorin. :mrgreen: Että ostakaa pojat Vianorilta, niin Jokke nauraa matkalla pankkiin.

MT21 saa äkkiä lueskelemalla moitteita kulutuskestävyydestään, ja sitä nimenomaan toivoisin kun TKC on hävinnyt alta vain vähän yli 2000 kilometrillä. Sama ongelma koskee ilmeisesti myös Unicrossia takasena. Tuo 2000 km ei kovin monen päivän ajoa vastaa. C-02 tai sitten E-09 kiinnostaisivat. Kova jätkähän saattasi pistää molemmat tilaukseen ja tehdä vertailua kestosta ja ominaisuuksista. Tai sit pistän ton Unicrossin taaksekin. Vähän vaan kaponen tuo 120.

Vaihtoehtoja:
-Unicross 120-leveänä Vianorilta 76€
-Pirelli MT-21 140-leveänä Vianorilta 64€
-Mitas C-02 130-leveänä Valmerilta 70€ plus toimituskulut (15€ per lähetys, ei viitsisi yhtä ainutta tilata)
-Mitas E-09 Valmerilta 130-leveänä 80€ plus toimituskulut
-Michelin AC-10 Motonetistä 120-leveänä 67,90€

En tiedä onko tää nappulamania lähdössä käsistä, kun ajosta varmaan melkein puolet on assua ja jumiinjäämispaikkoihin päädyn noin kerran per 1000 km. Meikäläisen ajot varmaan menis vaikka millä Trailwingeillä... :oops:
Viimeksi muokannut Jokke Espoosta, Ma Kesä 13, 2016 10:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Homer Simpson
Koheltaja
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla oli AT:n alla Mitas 07 joka kestää kulutusta, pirun hyvä ajaa eri tiepinnoilla ja pärjää kohtalaisesti pehmeässä. Mikään nappularengas ei kestä 2000-3000 kilsaa pitempään, 07 kestää 2-3x pitempään.
Kylätason kurapyöräilijä.
bisti
Pyörä: KTM 350 EXC-F 2021

Viesti Kirjoittaja bisti »

Mulla ois jokke sulle ratkaisu: Osta multa (halvalla) noita 20-30h käytettyjä MCE 6 days renkaita, nappuloiden kulmat hieman pyöristyneet joten eivät enää luikertele assulla niin pahasti mutta nappulaa itsessään reilusti jäljellä. Ja kun halvalla saa niin ei haittaa vaikka vähän useammin vaihtelee ;)

Löytyy 2 kappaletta etusia ja 2 takasia
Joskus tuntuu, ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa, mutta sanon siltikin aina jotain...
KTM 350 EXC-F -21
KTM 250 EXC Six Days -17 (ex)
KTM 350 EXC-F Six Days -15 (ex)
KTM 690 Enduro R -13 (ex)
Yamaha XT660Z Ténéré -09 (ex)
Yamaha DT125R -92 (ex)
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Olipa yllättävä käänne että tuo hinta ei ollukkaan vähä reilu 60 euroa vaan 118 euroa. Tais joku muuki kahtella hintaa tabletilla tai sitte se on jo aamun aikana korjattu se hinta. Liekö tätä lukee joku Vianorin piiristä :D

No jäi tilaamatta tuolla oikealla hinnalla. Joku outo hihittäjä sattu vielä tiskin taka niin kekemus jäi hieman oudoksi.
Paskapuhetta, mutta uskon.
juhap
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja juhap »

Koheltaja kirjoitti:Mulla oli AT:n alla Mitas 07 joka kestää kulutusta, pirun hyvä ajaa eri tiepinnoilla ja pärjää kohtalaisesti pehmeässä. Mikään nappularengas ei kestä 2000-3000 kilsaa pitempään, 07 kestää 2-3x pitempään.

miä kokeillu nyt tota 07 kohta 3tkm ja ei näy kulumisen merkkejä, ei voi moittia :)
Jasako
Pyörä: xrv 04 KTM 200

Viesti Kirjoittaja Jasako »

Mitas E- 07 renkailla olen ajannut paljon, sopiva rengas soralle ja tervalle. Takasella ajannut n 6000km, ei läheskään kankailla, olen vaihtannut ajoissa. Valmerilta olen renkaat ostannut, mutkatonta kauppaa ja nopeat toimitukset. Minun ajoihin hyvä rengas.
Jokke Espoosta

Sovin Bistin kanssa kaupat parista Metzelerin kuusipäiväisestä. Jos kestää nimen lupaamat kuusi kunnon ajopäivää niin olen tyytyväinen. Tuskin kestää, mutta tuleepa kokeiltua. Mitas C-02 varmaan seuraavaksi sitten kokeiluun.

Twinissä mulla oli kans E-07 takana ja tykkäsin yleisrenkaana. Kotarin kanssa koetan keskittyä mahdollisimman paljon rypemiseen ja soratierälläämiseen ja välttää asfalttia entistä innokkaammin, joten veri vetää enemmän nappulan suuntaan. Tosin en tiedä häviääkö E-07 perussoratiellä juurikaan kunnon nappulalle, vai tuleeko erot esiin vasta kun mennään ns. oikeaan maastoon.
-Homer Simpson
Jokke Espoosta

Ei se ihme ole jos noissa nappularenkaissa ja "nappularenkaissa" on eroa asfalttipidossa, pahan paikan pidossa ja kestoiässä. Melkoisen erikokoista nappulaa ja erilaisella välillä.

Kuva

Vasemmalta oikealle Metzeler 6 days, Metzeler Unicross ja Continental TKC80. Veikkaan, että toi 6 days ei mun käytössä kauaa vanhene... :mrgreen:
-Homer Simpson
Jani M
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Tuommoinen FIM-kumi kuluu siinä 1-2 mm jokaista ajettua 100 km kohden 690:n alla. T63/E-09 kuluu semmoiset 3-4 mm 1000 km:llä. Sahara kuluu noin 1-1,5 mm/1000 km. Pidossa hiekkatiellä on vastaavasti melkoinen ero. Sekä kulutuskestävyttä että pitoa ei vaan saa samaan renkaaseen.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Samikoo
Pyörä: EXC400 -05, XL600V

Viesti Kirjoittaja Samikoo »

Nyt pitäisi löytää hyvä ja halpa rengas köykäisen mopon alle. Takavanteen leveys on maltilliset 1.85", joten pähkäilin että 100/100-18 olisi sopiva koko.

Ajo-ominaisuuksissa pääpaino on enskassa, ei tosin haittaa vaikka rengas kestäisi kohtalaisesti asfalttisiirtymiäkin. Hinta on syytä olla alhainen jotta rengasta viitsii vaihtaa tiheään.

Nyt alla pyörii 130/90-17 Kendan Trak Masteri, eikä kys. rinkulasta ole pahaa sanottavaa. Tätäkin saisi yo. koossa, mutta hieman haluttaisi kokeilla esim. Rinaldin RW-33 tai vastaavaa. Löytyykö kokemuksia muista edullisista gummeista?
Vastaa Viestiin