Jooo sul täytyy olla jotain vikaa siinä renkaassa. Ei mulla jää mustaa viivaa (edes Mitaksella) vaikka kaasua kuin kääntäädaddy0 kirjoitti:Ehdin vasta asfaltilla kokeilla huoltoasemalla käydessä ja onpahan pirun liukas uutena. Mustaa viivaa saa jätettyä haluamansa metrimäärän ihan kaasua kääntämällä.takakura kirjoitti:Ihan tuoreet neitseelliset ensikokemukset Mitaksen C02:sta.
Mitas
Valvoja: Moderaattorit
- JTapani
- Pyörä: Africa Twin
Re: Mitas
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
+1JTapani kirjoitti:Jooo sul täytyy olla jotain vikaa siinä renkaassa. Ei mulla jää mustaa viivaa (edes Mitaksella) vaikka kaasua kuin kääntäädaddy0 kirjoitti:Ehdin vasta asfaltilla kokeilla huoltoasemalla käydessä ja onpahan pirun liukas uutena. Mustaa viivaa saa jätettyä haluamansa metrimäärän ihan kaasua kääntämällä.takakura kirjoitti:Ihan tuoreet neitseelliset ensikokemukset Mitaksen C02:sta.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- JTapani
- Pyörä: Africa Twin
Mutta jotta ei jää väärää kuvaa niille, jotka miettivät Mitaksen renkun ostoa. Niin kyllä tuo varoitus on paikallaan! (Takajarrulla (konetehon puuttuessa) myös viivaa jää ja helposti.)daddy0 kirjoitti:Ehdin vasta asfaltilla kokeilla huoltoasemalla käydessä ja onpahan pirun liukas uutena. Mustaa viivaa saa jätettyä haluamansa metrimäärän ihan kaasua kääntämällä.takakura kirjoitti:Ihan tuoreet neitseelliset ensikokemukset Mitaksen C02:sta.
Eli pirun liukas märällä asf**tilla.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-
- rainerb
Tarkennukseksi: tuo ei varmaan koske muuta, kuin krossisarjan rengasta, josta ylempänä oli puhe.JTapani kirjoitti:Mutta jotta ei jää väärää kuvaa niille, jotka miettivät Mitaksen renkun ostoa. Niin kyllä tuo varoitus on paikallaan! (Takajarrulla (konetehon puuttuessa) myös viivaa jää ja helposti.)daddy0 kirjoitti:Ehdin vasta asfaltilla kokeilla huoltoasemalla käydessä ja onpahan pirun liukas uutena. Mustaa viivaa saa jätettyä haluamansa metrimäärän ihan kaasua kääntämällä.takakura kirjoitti:Ihan tuoreet neitseelliset ensikokemukset Mitaksen C02:sta.
Juuri tulin pitkältä reissulta, takana MITAS E-07 eikä minulla ollut mitään luisto-ongelmia. Ajotapa on myös rauhallinen.
- daddy0
- Pyörä: BMW R1200GSA 2010
- Viesti:
Juu ei koske kuin C-02:sta minun kokemusteni mukaan, E-09 ei ollut lainkaan liukas.rainerb kirjoitti:Tarkennukseksi: tuo ei varmaan koske muuta, kuin krossisarjan rengasta, josta ylempänä oli puhe.JTapani kirjoitti:Mutta jotta ei jää väärää kuvaa niille, jotka miettivät Mitaksen renkun ostoa. Niin kyllä tuo varoitus on paikallaan! (Takajarrulla (konetehon puuttuessa) myös viivaa jää ja helposti.)daddy0 kirjoitti:Ehdin vasta asfaltilla kokeilla huoltoasemalla käydessä ja onpahan pirun liukas uutena. Mustaa viivaa saa jätettyä haluamansa metrimäärän ihan kaasua kääntämällä.
Juuri tulin pitkältä reissulta, takana MITAS E-07 eikä minulla ollut mitään luisto-ongelmia. Ajotapa on myös rauhallinen.
-
ceevu
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610++++
Mun kokemuksen mukaan märkä asvaltti on se mikä on liukas,ei rengas... ( siis kaikki laitteet sutii sillä rengastuksesta riippumatta,paitsi ooppeli...ja vaan sen takia että on luistonesto)
Kellään kokemuksia E-07 renkaista vähän raskaampien pyörien alla esim. At, dr-big ja muut 200+kg?
Miten käyttäytyy asfaltilla/soralla/hiekalla? Upotusrypemiseen ei tarvetta, tahtoo olla liian painava pyörä suosta nosteluun. Kilometrikertymiä?
Renkaiden vaihto edessä ja hakusessa kohtuullista hinta/laatusuhdetta.
Miten käyttäytyy asfaltilla/soralla/hiekalla? Upotusrypemiseen ei tarvetta, tahtoo olla liian painava pyörä suosta nosteluun. Kilometrikertymiä?
Suomi elää metsästä, myös kurapyöräilijä.
Mulla on nyt ollut pari tuhatta km AT:n alla E-07:t. Ihan tyytyväinen olen ollut noiden käytökseen paitsi pehmeällä/irtonaisella soralla etupää tuntuu levottomalta. Pitoa riittää niin asfaltilla kuin sorallakin ja AT:n tehoilla en ole kuivalla asfaltilla saanut sivuluisuun vielä kertaakaan, märällä sitten sitäkin helpommin... Soralla pystyy viemään mukavasti sivuttain. Vertailupohjaa ei ole kuin lähes sileistä Touranceista ja niihin nähden ovat paremmatvjussi kirjoitti:Kellään kokemuksia E-07 renkaista vähän raskaampien pyörien alla esim. At, dr-big ja muut 200+kg?
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Vissiin hankittava C02 kun kuvio menee tukkoon nollaysistä... ja kevyempi mopo... Kuvan näky tuli ikävän tutuksi tänään.
Ensin yritetään tosta noinniinsa... ei mene.

ja sitten siitä vierestäkään ei näköjään mene... kattokaa nyt kun pikku kurasta menee tuo 09 tukkoon!

Ensin yritetään tosta noinniinsa... ei mene.

ja sitten siitä vierestäkään ei näköjään mene... kattokaa nyt kun pikku kurasta menee tuo 09 tukkoon!

1600 km asfalttia Viro-Latvia. Hyvät renkaat 990:een !Kipa kirjoitti:SE:n alla noita olen käyttänyt mm. Eestin Etappiajoissa eli seurusteluendurossa. Hyvät renkaat tuohon tarkoitukseen, assua tulee väkisin siirtymillä, ainoastaan Sahurin normisuunnistuspätkillä pitää olla hieman tarkkana, esim. märkä heinittynyt polku. Aion hankkia noita jatkossakin, hinta/laatusuhde on erinomainen mielestäni. Tosin SE:ssä takavanne on kapeampi (2,5"), mutta tuota rengasta saa 140 leveänäkin. Mulla on ollut niinkin kapea alla kuin 120, seuraavan otan 130 tai 140.Tape kirjoitti:Onko kellään kokemusta Mitas E-07:sta ison kotarin (Adventure 9x0) alla? Tarkoituksena olisi laittaa tähän alkukesän työmatka-ajoon ja pikku asfalltireisun tekoon vs. Pirellin MT90.
Nappulajutut sitten erikseen (nyt alla Sava Rockrider).
- rainerb
Otteko muuten huomanneet, että E-09 etusessa on pyörimissuunta merkitty? Minä en huomannut...ennen kuin oli liian myöhäistä... Enemmän asiasta vitutusketjussa. 
Laitoin ekat kokemukset asiaan kuuluvaan topikiin eli tonne Rally Raidin omaant.t.tammi kirjoitti:Muistahan raportoida jonnekkin kuinka käy. ADVriderin sivuilta ei etunen paljoa positiivista kommenttia kerääÅ kirjoitti: Samoilla linjoilla. En tykkää tuosta etusesta, joten tilasinkin Dunlopin Rally Raidin. Tarkoitus ois laittaa Pohjankaan reissulle, joten näkin, kuinka se kestää reissua ja mitä tapahtuu itse toiminnassa. Innovasta pyöristyy/lähtee painavassa vekottimessa nurkat tosi hätäiseen.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=359777
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
- ramirin
- Pyörä: Ready To Push
Mahtava kummi tuo C-02, ainaki taakse.. Uraalla pistin alle, suditin 3 päivää, ajoin kotio 150km hiekkaa / 500km asfalttia vieläki on pintaa hyvin jäljellä.. Ei vingu, ehkä hiukan väristelee matka-ajossa.. Paras tähän astisista (kings, pirelli, michelin).. Ainaki hintansa väärtti!
E-09 edessä kesti yhden 1500km reissun, tais olla vähä liian vähä ilmaa siirtymään.. muutenki liian matala nappula, hyvä ajaa tosin..
E-09 edessä kesti yhden 1500km reissun, tais olla vähä liian vähä ilmaa siirtymään.. muutenki liian matala nappula, hyvä ajaa tosin..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
Millaisia paineita olette pitäneet E-07:ssa ison pyörän alla? AT:ssä olen nyt vaimon kanssa ajellessa pitänyt noin 2.5 kun vähemmällä tuntuu jarrutuksissa meno hieman luikertelevalta...
Kurahipiäinen rastinnoutaja