Rengaskeskustelua

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Ari
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Ari »

Pääsiäisreissulle lähtö on edessä ja kun aikaisempina vuosina on useimmiten jossain vaiheessa menty lumessa ja loskassa, tekisi mieli laittaa jotain karkeampaa rengasta alle tänä vuonna. Nyt renkaina on Anakee kolmoset, jotka on hyvät asvaltilla, mutta lumella aivan liian sileät.
Asvalttia reissussa tulee noin 7 tonnia, joten nappuloita en laita, mutta Heidenau K60 Scout:it on ollut mielessä. Niitä vain ei vielä ole tarjolla vesigessun kokoa, joten kysymykseni onkin, miten suuri vaikutus on ajo ominaisuuksiin, jos 170/60 17. Ja 120/70 19 sijasta laitan 150/70 taakse ja 110/80 eteen ?
Avatar
mico
Viestit: 1344
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
Pyörä: KTM 990 Adv, Yamaha Tenere 700 WR black
Paikkakunta: Pori

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja mico »

Kyllä sen huomaa ainakin Scoutin kansa kun on muutenkin lattea rengas. Mites TKC70, on tehty Heidenaun kilpailijaksi ja löytynee noita kokoja?
Avatar
Ari
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Ari »

Noita TKC70:iä en olekaan huomannut. Näyttävät sopivilta, pitänee laittaa tilaukseen. M+S merkintäkin on, mikä on hyvä asia. Näyttää joissakin maissa, esim Bosniassa olevan talvirengaspakko 15.4. saakka. Tuskinpa niitä kukaan tarkastaa, mutta hyvä olla tuo merkintä, jos jotain sattuu.
Peltsi
Viestit: 2802
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

On kyllä livenä paljo rouvimman näkönen tuo TKC kuin tuo K60.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Juicci
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Huhti 11, 2014 9:38 pm
Pyörä: KTM 690 Enduro R & Gas Gas EC200

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Juicci »

Jos haluaa hyvän avoimen kuvion, niin TKC 80 on hyvä rengas. Isonkin pyörän alla toimii loistavasti.

Kaverilla oli tuo rengas vesigessussa.
Tämmöiseen törmäsin netissä ja työkaveri suositteli.
http://www.rengastema.fi/product_info.p ... 60-p-62473
Avatar
Ari
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Loka 08, 2008 1:58 pm
Pyörä: Helkama
Paikkakunta: Turku

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Ari »

TKC80:it oli edellisessä GSA:ssa, mutta eivät matkalle, jossa ajetaan 7-8 th km Balkanin liukkailla asvalteilla, ole ykkösvalintani. Itse en muutenkaan TKC80 sta pahemmin pitänyt, kaarteissa muljahtelee ikävästi, pitävät kovaa ääntä ja kuluneena sateella vaarallisen liukkaat asvaltilla. Jos ajo on pääasiassa soratietä, silloin voi tilanne olla toinen.
TKC70 tilasin, mennään niillä nyt tämä kevät.
tabbe
Viestit: 80
Liittynyt: La Loka 03, 2009 11:42 am
Pyörä: Africa Twin rd04

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja tabbe »

Nyt pitäis hommata renkaat kesäksi 650DR:ään ja ajelut olisi työmatka ajoa pikitietä ja jonkin verran hiekkateiden kiertelyä mutta ei mitään pikku kurapolkuja ym ..

Mitä suosittelisitte renkaiksi ettei työmatkat olisi aivan kauheaa jyrinää, ja jotenkin hiekkateilläkin pärjäisi ?
Viuh
Viestit: 1744
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: CRF1100L, SE, 701 LR Aurora, R75/5

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Heidenau K60. Goldentyre GT201 voisi olla hyvä vaihtoehto kanssa.
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Bridgestone TW301/302, mainio ajaa pikitiellä ja toimii hyvin myös soralla.
Kylätason kurapyöräilijä.
arska73
Viestit: 317
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:48 pm
Pyörä: Varadero 1000
Paikkakunta: Polvijärvi

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja arska73 »

Mitas e-07 valmerilta.
tabbe
Viestit: 80
Liittynyt: La Loka 03, 2009 11:42 am
Pyörä: Africa Twin rd04

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja tabbe »

Kiitoksia rengas vinkeistä ja laitoin nuo Heidenau k60:set tilaukseen, olivat sen näköiset että varmasti rullaavat pikitiellä ihan kivasti.

150e tuli renkaille hintaa kotiovelle toimitettuna.
Draconis
Viestit: 93
Liittynyt: Su Touko 01, 2011 7:09 pm
Pyörä: KTM 690R -13
Paikkakunta: Rauma

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Draconis »

Renkaan vaihto edessä ja olis kysymys. Onko kukaan harrastanut sisärenkaan rasvaamista kun vaihtaa renkaat? Jossain päin maailmaa vetävät sisärenkaat talkilla tai jollain puuterilla, mut toi rasvaaminen tuntuis tehokkaammalta. Estää ilmeisesti sisäkumia hankautumasta jossain tilanteissa ulkorenkaaseen eikä tällöin puhkea niin herkästi. Tarviiko ulko ja sisärenkaan välillä olla mitään liukastetta muuten ku renkaan asentamisessa? Mielipiteitä?
Avatar
PantseK
Viestit: 796
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 11:29 pm
Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC
Paikkakunta: Lahti

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja PantseK »

Höpö höpö juttuja nuo. Ikinä ei ole rengas tuollatavalla puhjennut.
Jos renkaanvaihdossa jätät sisärenkaan kierteelle niin saattaahan se puhjeta. Yhden sentyyppisen renkaan olen vaihtanut.
Vastapalloon voin heittää että onko kukaan huomannut 4mm "norsunkortsun" kanssa mitään ajo-ominaisuus eroja?
Koheltaja
Viestit: 8075
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

EXC:n kanssa ainakin huomaa onko sisuksena paksu vai normi sisärengas. Misukan UHD:t oli vähän aikaa alla mutta pyörästä katosi herkkyys ja ketteryys joten vaihdoin ne Pirellin puolipaksuihin sisureihin, paksuus samaa luokkaa kun Biltsun sisärenkaissa. 690 kanssa en samanlaista eroa huomannu, EXC on herkempi muutoksille joka suhteessa.

Rasvaa en ole laittanut, enkä laita. Kenttäoloissa kun vaihtelee renkaita niin rasvaiseen renkaaseen jää kävyt ja kivet kiinni, sen voi arvata missä ne asennuksen jälkeen on. Talkkia käytän ettei tule hiertymisistä johtuvia puhkeamisia kun ajelee matalilla paineilla.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Å
Viestit: 1849
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 12:37 pm
Pyörä: Liian monta
Paikkakunta: Upper Sawo

Re: Rengaskeskustelua

Viesti Kirjoittaja Å »

Lieneekö näitä jo luonnehdittu/vertailtu täällä keskenään, mutta oliskohan jollain kokemusta sekä Mitaksen E-09 (Dakar) että Mefon MFC 12 Stone Master rinkuloista samalla kuskilla. Vuosia on tullut kulutettua noita 09-renkaita takana (sekä normi että Dakar) ja eteenpäin ne vie vakuuttavasti ja kestää kulutusta, mutta koko ajan on ollut haussa jokin toinen rengas 09:n sivuttaisliukkauden takia - yhdet lipatkin tullut vedettyä arvaamattomuuden takia. Tiedän kyllä noidan profiilieron jne., mutta miten tuo Stone Master kestää kulutusta ja millainen veto- ja sivuttaispito siinä on verrattuna Mitaksen E-09 renkaaseen? Assuakin joutuu menemään - valitettavasti. Ja nykyisellä vanneleveydellä ei järkevästi pysty katselemaan kapeampia rengasleveyksiä, joten valikoima rajautuu minimissään 140-leveään 17" renkaaseen.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Vastaa Viestiin