yleisrenkaat

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Lisää pisteitä Touranceille.

Sopii näköjään rata-ajoonkin.
Kemorassa kurvailin monen kyykyn seassa, joissa oli vaikka mitä kisarenkaita ja hyvin pysyin mukana. Ensimmäisen kerran Tourancet tuli käytettyä laidasta laitaan millilleen ja ne meni aika kuumiksi ja pehmeiksi sivuista. Pito oli kyllä mahtava kuumilla renkailla. Suoralla kyykyt aina pääsi karkuun, mutta kurveisssa otin ne sitten kiinni. :D :D :D. Ja yhdessä 20 min sessiossa pääsin alussa jonon kärkeen, eikä kukaan mennyt ohi.
Ajoin kyllä siinä hitaassa ryhmässä, mutta kyllä siinäkin ajettiin lujaa, ja ohittaa sai kurveissakin vastoin ennakkotietoja.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
428
Pyörä: R 1150 GS

Viesti Kirjoittaja 428 »

Omat kokemukset tourancesta jäi melko lyhyeksi..
Viime kesän rengas suli reilun viikon ja 5000km aikana.kokonaisuudessaan rengas kesti 7400km
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

Tuli tehtyä viikonloppuna kouvolan kulmille kyläilyreissu (valokuvia odotetaan :!: ) alle laitoin karoot
jo ensimmäisen testilenkin alussa tuli kunnon highslideri soralla
sama meno jatkui koko reissuna ajan en tiedä ajanko jotenkin väärin
jarrutuksissa takapyörä oli heti jumissa toisaalta helppo käänellä mutkien mukaisesti mutta jotenkin meno oli hervotonta
rengas kului todella nopeasti ylipuolet kulutuspinnasta jäi jonnekkin 1300km matkalle
tais olla ensimmäinen ja viimmeinen karoo jota tarvitsen

Mitaksen C-02 otan uudelleen käyttöön vaikka onkin laiton katukäyttöön niin sillä sentää henki säilyy eikä tarvitse arpoa minne pyörä on matkalla mutkan jälkeen.
eturenkaana karoo nyt toimi paremmin mutta sen vaihdan myös mitakseen C-11 olis varmaan hyvä kokeilla
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

428 kirjoitti:Omat kokemukset tourancesta jäi melko lyhyeksi..
Viime kesän rengas suli reilun viikon ja 5000km aikana.kokonaisuudessaan rengas kesti 7400km
Veikkaan, että sulla oli sisärenkaallinen ristikudosversio jos meni noin äkkiä. Siinä ei ole muuta yhteistä teräsvyö tubelessin kanssa muuta kuin kuvio, joka on renkaan reunaosaltaankin aika lailla erilainen.
404 HTTP Error File not found
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

juh@ kirjoitti:
428 kirjoitti:Omat kokemukset tourancesta jäi melko lyhyeksi..
Veikkaan, että sulla oli sisärenkaallinen ristikudosversio jos meni noin äkkiä. Siinä ei ole muuta yhteistä teräsvyö tubelessin kanssa muuta kuin kuvio, joka on renkaan reunaosaltaankin aika lailla erilainen.
Joo, mulla kesti tubelekset 17.000 km hiekkaa ja soraa ja Saksan moottoriteitä.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
TTA

Viesti Kirjoittaja TTA »

Bridgestonen Trailwingit oli kestävät mutta pito oli jopa asfaltilla surkea. Kun vaihtoi Tourancet alle tuntui taas että renkaat on jotenkin tyhjät kun pitoa oli ihan hirveesti. Nyt alla on Anakeet ja kun pinta on nyt kulunut aika finaaliin on pito jälleen vähän hakusessa. No, tallissa odottaa Tourancet ja parin viikon päästä vaihdetaan kesälomalle uudet renkaat joten pitoa jälleen luvassa. Täyslastilla ja kaksi päällä tuppaa takanen kulumaan aika rajusti. Mietinkin että laittaisko hieman ylipainetta reissun ajaksi jotta kuluminen olisi hillitympää.
Marko Hemmilä
Site Admin
Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko Hemmilä »

R1200GS:n alla ollu Anakeet nyt 8500km, suurin osa ajosta 2-päällä.
Veikkaisin että noilla vielä 2000-3000 ajaa ja sitten pitäisi laittaa vaihtoon.
Anakeet ovat olleet ihan ok kumit, hyvä pito myös märällä.

Sorateitä on tullut ikävä, mutta toisaalta täällä mutkat ja maisemat ainaski vähän korvaa näitä poikamaisia kujeita (suttailua ja ryönäystä) :? :wink:

Mitähän renkaita porukka suosittelisi siis pääasiassa matka-ajoon. Hyvä pito asfaltilla tärkeää kun on noita hiusneula mutkia niin paljon.

Onneksi kohta on kesäloma jotta pääsee Dakarilla taas suttaileen :D :D :D
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

TTA kirjoitti:Bridgestonen Trailwingit oli kestävät mutta pito oli jopa asfaltilla surkea.
Kuvaus sopii hyvin TW47/47 -malliin, mutta TW101/152, jotka oli nykyisessä AT:ssa alla ostaessa, oli mulle positiivinen yllätys. Rengas toimi oivallisesti asfaltilla, ja varovasti ajellen sorallakin. Niillä oli jo jonkin verran ajettu, itte ajoin 9 tkm ja pintaa jäi vielä hiukkasen. En osaa kokemuksen puuttuessa verrata noita touranceihin, mutta arvelisin olevan aika likillä.

Karoo on semmoinen hassu rengas. Soralla se leijuu koko ajan, varsinkin uutena, mutta tuntuu silti hyvin pysyvän hanskassa. Eilen ähersin takavanteelle uuden Karoon, vanhalle laskin tulleen kilometrejä 7506. Se oli kyllä jo ihan kalju. Edellisellä pääsin 5500 km, mutta se piti vaihtaa hiukan kesken, koska edessä oli pitkä reissu.

Hyvä yhdistelmä voisi olla Karoo edessä ja TCK takana??

Make & Laku
Viimeksi muokannut Lakupilotti, To Touko 11, 2006 11:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Adventure

Viesti Kirjoittaja Adventure »

Stobe kirjoitti:Itselläni on nyt "parjatut" Enduro 3:t alla ja toimivat hyvin myös pehmeämmissä paikoissa. Kulutuskestävyys ei ole Tourancen veroinen, mutta Saksasta tilatessa hinta/kestävyys suhde ei ole ongelma.

Asfalttipito ei muuten ole kaikissa matkaendurorenkaissa hyvä. Esim Bridgestone TW 47/48 oli kadunkulmissa jopa vaarallisen liukas.
Juuri noin, Stobe!

Juuri samoja kokemuksia itsellä. Täydellisin 'kompromissirengas' mulla on ollut Sahara. Kuluu nopeasti, mutta saksan hinnoilla sen jotenkin kestää. Jotkut pitää yllätyksellisenä? Mulla ei ole koskaan lähtenyt asfaltilla alta edes märällä. Soralla jos pyrkii ajamaan pidolla ja sitten lipsahtaa luistoon, Sahara voi olla erilainen kuin joku muu rengas. Mutta kun pyrkii soralla ajamaan luiston puolella, ei haittaa vaikka joskus lipsahtaa pidon puolelle? Tulee vaan mukava pikku keulaisu piristämään päivää.

Ja TW47/48:sta SuperTeneren ensiasennusrenkaana myös yllättäviä kokemuksia. Etenkin märällä kestopäällysteellä.

-Tero-
Länskäri
Pyörä: XCountry

Viesti Kirjoittaja Länskäri »

Yllättävän hyvä rengas on ollut Dunlop Trailmax d607. Etusella olen ajanut 18500km ja kovia jarrutussessioita asfaltilla, pintaa on vieläkin kiitettävästi. Kestävyydeksi voi sanoa vähintään 20tkm kun ajosta on 90pros. piellä.
Etusen kuvio kuluu palan etureunasta enemmän jolloin jarrutuspito soralla heikkenee, riittävä paine asfalttiajossa tasaa kulumista.

Takanen kului kevätkarheilla 6tkm:ssa reiluun pariin milliin ja jouduin sen vaihtamaan lomareissun takia pois. Tällähetkellä se on taas alla ja kokonaismatkaksi kertynee 8tkm, millin rajaan mitaten. Erityismaininnan ansaitsee tämä gummi siitä, että sen ajo ominaisuudet soralla ovat hämmästyttävän hyvät kun katsoo pintakuviota. Ei toki mikään oikean soragummin veroinen pidoltaan mutta johdonmukainen ja selkeä käytöksinen.

Että yleisrenkaana hyvä, tukkeutuu toki mudassa eikä pidä moponupotusretkillä jos niitä harrastaa. Asfalttipito hyvien katurenkaiden tasoa (mutu) eikä ole uraherkkä.
Kuva
Vanha äijä, mutta aina yhtä lapsellinen.
PilcQ
Pyörä: Honda XRV 750 -96
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PilcQ »

Länskäri kirjoitti:Yllättävän hyvä rengas on ollut Dunlop Trailmax d607.
Itse tykästynyt yleiskumina kanssa tuohon Trailmaxiin, tosin sisäkumilliseen versioon, joka on pinnaltaan vähän karmeamman näköinen kuin tubeless vaihtoehto. Ei ole yllättänyt ainakaan itseäni niin kuivalla kuin märällä asfaltilla ja hiekallakin riittänyt siihen mihin itse olen tähän asti tarvinnut.

...ja tässä on muuten sitten kanssa rengas, missä rengasliikkeet menevät sekaisin, pitää aina erikseen painottaa, jotta se sisäkumillinen, ei tubeless versio, ja sittenkin saattaa mennä pieleen. Tosin näytti olevan tuo poistunut ainakin Dunlopin http://www.dunlopmotorcycle.com/ omilta sivuilta jo, joten ehkä nyt on olemassa enään vain yksi Trailmax... Seuraavaksi ajattelin testailla yleiskumiksi uutta Karoo (t):tä, mutta pitäneen olla sen kanssa yhtä tarkka, jotta saa mitä tilaa.

Kuva

-Jukka-
-
Jukka Talja & XRV750
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

mulla sekakäyttö renkaana kings KT-966
Kuva

Kings ok ainakin DR750:ssa.

-aapo[/url]
Ossy-57
Pyörä: BMW R1100gs, BMW R100, DR 350

Viesti Kirjoittaja Ossy-57 »

Tourancet ja Bridgestonet on kokeiltu ja nyt on ollu Ankeet alla n.5000 km. MINUN mielestä ehdottomasti tuon porukan paras hiekalla ja asfaltilla. Kestävyydestä en vielä osaa sanoa mitään, mutta kumman isoilta tuntuvat noi Touranceilla ajetut kilometrit, mulla kesti 12000 km ja pintaa oli alle 1,6 mm (ja kivi käpi). Bridge kesti suunnilleen saman verran. Ankee on vähän kalliimpi mutta jos saman kestää niin olen tyytyväinen. Äänekkäämpi se on asfalttimutkissa kun noi muut, mutta onpa karkeempi kuviokin.
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Edessä Pirelli MT21 Rallycross ja takana Continetal TKC80. Hiekkateille sopiva pari. Eturengas ei yritä juurikaan luistella alta pois. Takarenkaaseen toivoisin vähän enempi pitoja. No toisaalta eipä tartte ottaa seuraavaan mutkaan liikaa vauhteja pois.

Riku
Per Saukko
Pyörä: --?--

Viesti Kirjoittaja Per Saukko »

Mulla on ollu ajossa takana Pirellin MT 60 ja edessä MT 90 A/T ja tuntuu ainakin minulle sopivalta yhdistelmältä. Ajot on mulla 70 % päällystettä ja loput hiekka teitä, eli ei juurikaan pehmeitä paikkoja. Aikaisempi etunen oli Sahara 3, jonka pidossa ei ollut moittimista, mutta se piti kummaa vinkunaa/vihellystä ajossa yli 80 nopeuksissa ja kului tosi nopeasti. Tuon neuvon, että eteen karkeampi voisit kuulla minultakin! Kokeilemalla löytää kenties sopivimman yhdistelmän!
-millähän nyt ajelis???
Vastaa Viestiin