tkc 80 conti?
Valvoja: Moderaattorit
- vtwin
- Pyörä: BMW, Ducati, Cube e-MTB
Re: tkc 80 conti?
mulla se oli kotarin 690 endurossa alla ja alkuun se kului tosiaan silmissä. Sitten se jotenkin tasoittui. Ei kai siinä kahta seosta ollut.. Sitten kun nappulasta puolet oli kadonnut, oli kyllä kadonnut pitokin.
Sent using Tapatalk
Sent using Tapatalk
"..kai tässä ny ryyppää ku koneet hajoo ja lunta sataa.."
Mulle on tourance liian liukas sitten kun sitä oikeasti pitää savella ajella. Ja tuo asvaltilla ajo on työmatkaa joten siinä ei mikään ihmeellinen asvalttirengas tarvitse olla
Seuraavaksi alle tulee varmaankin K60:set. TKC:t oli hyvät niin kauan (vähän) kun ne alla kesti.
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
-
Koheltaja
- Pyörä: pyörätön
Tourancet on olleet alla enkä pitänyt niistä hiekkatiellä, pidän rennosta mutta ajoittain vauhdikkaasta etenemisestä ja kyseiset renkaat on liian liukkaat mun makuun, joutuu liikaa miettiä hiekatiellä missä ja miten ajaa. Vaikka suurin osa ajosta on asfalttia niin en halua tinkiä niistä harvoista hetkistä kun pääsee hiekalle ajamaan, siitä syystä ajan mielummin seminappuloilla.
TKC:n asfalttiominaisuudet on vähintään mulle riittävät, muutenkin tykkään ajaa mielummin nappuloilla koska ne antaa paremmin anteeksi asfaltilla olevan hiekan tms kuulalaakerin, ja muutenkin vauhdit pysyy maltillisina kun noilla ei saa kantattua kenkää asfalttiin.
Katotaan nyt ensin paljonko TKC:llä ajaa, alkuun tuli ajettua hiekkapaineilla asfaltilla ja muutama pitempi motarisiirtymä tuli vedettyä joten siinä taisi lähteä jo muutama milli. Jos sillä ajaa sen puoli kautta niin se riittää mulle, jos ei niin sitten K60 alle.
Sileät renkaat kuuluu kyykkyihin ja supermotoihin, toki voi joskus sekin päivä koittaa että tulee laitettua Tourancet tai vastaavat alle.
TKC:n asfalttiominaisuudet on vähintään mulle riittävät, muutenkin tykkään ajaa mielummin nappuloilla koska ne antaa paremmin anteeksi asfaltilla olevan hiekan tms kuulalaakerin, ja muutenkin vauhdit pysyy maltillisina kun noilla ei saa kantattua kenkää asfalttiin.
Katotaan nyt ensin paljonko TKC:llä ajaa, alkuun tuli ajettua hiekkapaineilla asfaltilla ja muutama pitempi motarisiirtymä tuli vedettyä joten siinä taisi lähteä jo muutama milli. Jos sillä ajaa sen puoli kautta niin se riittää mulle, jos ei niin sitten K60 alle.
Sileät renkaat kuuluu kyykkyihin ja supermotoihin, toki voi joskus sekin päivä koittaa että tulee laitettua Tourancet tai vastaavat alle.
Viimeksi muokannut Koheltaja, Su Huhti 29, 2012 7:13 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Mulla nyt ekaa kertaa alla TKC:t. Ajettu n. 300 km ja en kyllä vaihtais takas aikaisempiin välimallin kumeihin (Sirac).
Assulla mun mielestä paljon paljon paremmat kun osasin odottaa. Kulukoot sitte jos niikseen on.
Edit.
Jaahas, Koheltaja ehtikin tässä välissä muotoilemaan mun mielipiteen paremmin kuin minä itse.
Assulla mun mielestä paljon paljon paremmat kun osasin odottaa. Kulukoot sitte jos niikseen on.
Edit.
Jaahas, Koheltaja ehtikin tässä välissä muotoilemaan mun mielipiteen paremmin kuin minä itse.
Mulla on kans Conti TKC takana ja pitäis alkaa katteleen uutta rengasta kun näyttäis kuluvan silmissä. Onkos porukalla kokemuksia Heidenaun K74:sta ? Nopeusluokka näyttäis olevan parempi kuin Contissa ja kuvan mukaan pienempi nappula mutta onkos liukas ja miten kestää kilometrejä ? Ja ajosta 70 % pikitietä.
Tällainen vanhus oppii huonosti uusia asioita. Ennen Gessuaikaa ajoin puhtailla matkapyörillä ja rengastus oli tietysti sen mukainen. Gessun kanssa tuntui alkuun siltä, että aina oli vääränlaiset renkaat alla, kunnes ostin toiset vanteet. Sen jälkeen jako on tullut kokeilujen jälkeen selväksi. Asvaltilla, ainakin pidemmillä reissuilla puhdas katurengas, hiekalla sitten selvät nappulat, yleensä TKC:t. Kakkosvanteet tulivat eBayn kautta Saksasta ja vanteilla oli vähän ajetut Tourancet. Just ennen tuota hankintaa olin ostanut uudet Tourancet ja edelleen minulla on kaksi käyttökelpoista sarjaa Tourancea jäljellä. Se rengas on selvä kompromissi ja nyt kun vaihto on helppoa, ei ole ollut tarvetta kompromisseihin. Reissun päällä ero Tourancen ja katurenkaan välillä on niin selvä, ettei minua saa mikään lähtemään pidemmälle matkalle Touranceilla.
Ei tällaiseen kysymykseen tietysti ole yhtä oikeaa vastausta. Pyörät, käyttötarpeet, tottumukset ja monet muut asiat tekevät rengasvalinnasta henkilökohtaisen valinnan. TKC ja Tourance vaikuttavat kuitenkin luokassaan niin suosituilta, että niihin päätyminen tuskin voi olla huono valinta kenellekään.
Ei tällaiseen kysymykseen tietysti ole yhtä oikeaa vastausta. Pyörät, käyttötarpeet, tottumukset ja monet muut asiat tekevät rengasvalinnasta henkilökohtaisen valinnan. TKC ja Tourance vaikuttavat kuitenkin luokassaan niin suosituilta, että niihin päätyminen tuskin voi olla huono valinta kenellekään.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
-
Koheltaja
+1
Ei tuosta osaa olla muuta kuin samaa mieltä. Mulla on siinä suhteessa perverssi tilanne että asun keskellä asfalttiviidakkoa minkä läheisyydessä ei ole hiekkatie verkostoa missä pääsee vapaasti ajamaan sielunsa kyllyydestä. Kuitenkin sen verran veren seassa on santaa että pelkästään asfaltilla en viihdy, vaikka sekin on mulle mieleinen tiepinta.
Tässä sitten joutuu tekemään aikamoisia kompromissejä renkaiden suhteen koska niistä vähäisistä hiekkahetkistä ei halua tinkiä, siihen kun lisätään laiskuus olla muuttamassa rengaspaineita tiepinnan mukaan niin käytännössä ainoa vaihtoehto on TKC:n tai K60 kaltainen seminappula.
Reissuun en missään nimessä lähtisi seminappulalla, silloin laitettaisiin alle Trail Attac, Anakee tai Tourance.
Ei tuosta osaa olla muuta kuin samaa mieltä. Mulla on siinä suhteessa perverssi tilanne että asun keskellä asfalttiviidakkoa minkä läheisyydessä ei ole hiekkatie verkostoa missä pääsee vapaasti ajamaan sielunsa kyllyydestä. Kuitenkin sen verran veren seassa on santaa että pelkästään asfaltilla en viihdy, vaikka sekin on mulle mieleinen tiepinta.
Tässä sitten joutuu tekemään aikamoisia kompromissejä renkaiden suhteen koska niistä vähäisistä hiekkahetkistä ei halua tinkiä, siihen kun lisätään laiskuus olla muuttamassa rengaspaineita tiepinnan mukaan niin käytännössä ainoa vaihtoehto on TKC:n tai K60 kaltainen seminappula.
Reissuun en missään nimessä lähtisi seminappulalla, silloin laitettaisiin alle Trail Attac, Anakee tai Tourance.
-
k-essu
- Pyörä: bmw r1100gs
Heidenau k76 myös hyvä vaihtoehto reissurenkaaksi isoon matkaenskaan. Rengas on tourancea vastaava, mutta mynetmoton kautta GS sopivina huomattavasti halvemmat.
Väärin, väärin, reissuun laitetaan sileempi rengas eli TKC. Kotomaan ajoissa sitten karkeempaa.
Happi
Happi
- Pete K2
- Pyörä: KTM 1190 Adv R
- Viesti:
Eilen noin 300 km lähiseutureissu. Ajosta noin puolet sorateitä. Alla tkc:t molemmissa päissä.
Parikertaa tkc yllätti ikävällä tavalla kovapintaisella soralla jarrutettaessa, kun pitoa ei juurikaan tuntunut olevan. Onneksi edessä tuntui toimivan hyvin, myös jarrutuksissa. Muuten takana ei tuntunut hassummalta.
Parikertaa tkc yllätti ikävällä tavalla kovapintaisella soralla jarrutettaessa, kun pitoa ei juurikaan tuntunut olevan. Onneksi edessä tuntui toimivan hyvin, myös jarrutuksissa. Muuten takana ei tuntunut hassummalta.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
Mikä on Kunkulla tai muilla asfalttirenkaana?
TKC on mielestäni hyvä gessun alla soralla, ei sillä mitään uskomatonta sorapitoa saa, mutta paljon parempi kuin tourance soralla.
Ja kuitenkin asfaltti menee TKC kanssa myös ihan ok.
Olen käyttänyt viimeiset pari sarjaa touranceja, kun ovat olleet edullisempia kuin puhtaat asfaltti renkaat(pelkkä hankintahinta huomioituna).
Paljonko olette ajaneet TKC:lla ennen kuin on tarvinnut vaihtaa?
Itselläni ei ole tietoa kuinka paljon TKC kumeilla on tullut ajettua, kun olen vaihtanut ne pois välillä. Tourancet on kestäneet vähän reilun 10tkm takana.
Pyöränä 1100GS.
TKC on mielestäni hyvä gessun alla soralla, ei sillä mitään uskomatonta sorapitoa saa, mutta paljon parempi kuin tourance soralla.
Ja kuitenkin asfaltti menee TKC kanssa myös ihan ok.
Olen käyttänyt viimeiset pari sarjaa touranceja, kun ovat olleet edullisempia kuin puhtaat asfaltti renkaat(pelkkä hankintahinta huomioituna).
Paljonko olette ajaneet TKC:lla ennen kuin on tarvinnut vaihtaa?
Itselläni ei ole tietoa kuinka paljon TKC kumeilla on tullut ajettua, kun olen vaihtanut ne pois välillä. Tourancet on kestäneet vähän reilun 10tkm takana.
Pyöränä 1100GS.
-
Koheltaja
Vajaa 2000 on ajettu ja tuskin 3000 tulee kestämään, ajo pakon sanelemana 80/20 ja nyt kun tämä viikko on ajettu melken kokonaan soralla niin näyttää kuluvan ihan samaan tahtiin kuin asfaltille, miksiköhän?antti-a kirjoitti:Paljonko olette ajaneet TKC:lla ennen kuin on tarvinnut vaihtaa?
- ISOANTTI
- Pyörä: Cagiva Elefant 900 ie
Taitaa olla tyhmä kysymys mitä eroa näillä 130/80-17 TT 65S M/C ja 130/80-17 TL 65T M/C, 30€ hinnan eroa.
Antti
Antti
Älä koskaan syö keltaista lunta!
ISOANTTI kirjoitti:Taitaa olla tyhmä kysymys mitä eroa näillä 130/80-17 TT 65S M/C ja 130/80-17 TL 65T M/C, 30€ hinnan eroa.
Antti
TT = TubeType, sisuskumi
TL = TubeLess, ei sisuskumia.