Todellakin: Tämä on rengastus jota saatan vielä kokeilla.TEEPEE kirjoitti:Mitas. Eteen E-09 tai C-21, taakse E-09. Toimii monenlaisella alustalla ja täältähän niitä saa. http://www.valmer.fi/?id=92&keel=fi
AT:n rengastus
Valvoja: Moderaattorit
Re: AT:n rengastus
treriksrøysare
-
TEEPEE
- Pyörä: Polkupyörä...
Viime kesänä tuli opittua kantapään kautta, että "katurenkaat" kuten anakeet ei ole tarkoitettu oikeastaan mihinkään ns. maastoon. Pito loppui soralla vauhdissa sen verran hyvin, että pyörä meni nurin ja remonttiin. Itse en ainakaan aja enää ikinä soralla huonoilla renkailla, varsinkaan AT:n tapaisella 300 kiloisella tykkilavetilla. Kulukoot nappulat asfaltilla ja pitäkööt ääntä, mutta jos maastoon mennään, niin kunnon renkaat pitää olla alla.
DR 650 SE > XRV 750 > DR-Z 400 SM > GT Avalanche (mtb)
Ilmankos TEEPEE myi kaatumaraudat meilleTEEPEE kirjoitti:Viime kesänä tuli opittua kantapään kautta, että "katurenkaat" kuten anakeet ei ole tarkoitettu oikeastaan mihinkään ns. maastoon. Pito loppui soralla vauhdissa sen verran hyvin, että pyörä meni nurin ja remonttiin. Itse en ainakaan aja enää ikinä soralla huonoilla renkailla, varsinkaan AT:n tapaisella 300 kiloisella tykkilavetilla. Kulukoot nappulat asfaltilla ja pitäkööt ääntä, mutta jos maastoon mennään, niin kunnon renkaat pitää olla alla.

treriksrøysare
-
TEEPEE
- Pyörä: Polkupyörä...
Joo niistä jäljistä voi jotain päätellä...Kampi kirjoitti:Ilmankos TEEPEE myi kaatumaraudat meilleTEEPEE kirjoitti:Viime kesänä tuli opittua kantapään kautta, että "katurenkaat" kuten anakeet ei ole tarkoitettu oikeastaan mihinkään ns. maastoon. Pito loppui soralla vauhdissa sen verran hyvin, että pyörä meni nurin ja remonttiin. Itse en ainakaan aja enää ikinä soralla huonoilla renkailla, varsinkaan AT:n tapaisella 300 kiloisella tykkilavetilla. Kulukoot nappulat asfaltilla ja pitäkööt ääntä, mutta jos maastoon mennään, niin kunnon renkaat pitää olla alla.
DR 650 SE > XRV 750 > DR-Z 400 SM > GT Avalanche (mtb)
Minä laitoin AT:n alle Michelinin tuotantoa. Eteen 90/21 Desert ja taakse 130/17 T63. Hyvin toimivat niin pikitiellä kuin hiekalla ja soralla, ainakin näin kahden lenkin kokemuksella.
"Not all heroes wear capes. Some have mullets."
TA:ssa koettua: Misukan T63 eteen ei pahempi kuin TKC-80, eikä pompota kuluneena kuten TKC. Toimii jopa tervateillä (varoen märällä).
Kulutuskestävyys?
Kulutuskestävyys?
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
Uudet renkaat pitäisi AT:n alle hommata, Mitaksen E-07 vaikuttaisi omiin ajeluihin sopivalta. Pitäisikö taakse ottaa 130/80 vai 140/80 gummi? Pari sisäkumiakin taidan hommata varalle kun ajattelin samalla opetella itse rengastyötkin tekemään 
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Laitoin Valmerita tilaukseen E-07 gummit ja taakse otin tuon 140 leveän. Nyt alla ihan lopussa olevat Tourancet ja takanen näkyy olevan 140 leveä. Ihan hyvin on noillakin vielä pärjännyt
Jos ensi viikolla jo pääsisi rengashommia harjoittelemaan!
Rengashommelit hoitu mulla yllättävän helposti.
Itse hommasin biltsusta 3 rengasrautaa ja duunista oikeeta rengas rasvaa.
Kovin työ on saada takavanteeseen tarttunut rengas irtoomaan vanteesta.
Itse vanteelta pois ottaminen oli helppo homma, kolmella raudalla ku vääntelee,
niin keskimmäinen jää aina vapaaksi.
Takasin laittaessa vaan täyttää sisuskumia jonku verran, ettei se jää rautojen väliin.
Itse hommasin biltsusta 3 rengasrautaa ja duunista oikeeta rengas rasvaa.
Kovin työ on saada takavanteeseen tarttunut rengas irtoomaan vanteesta.
Itse vanteelta pois ottaminen oli helppo homma, kolmella raudalla ku vääntelee,
niin keskimmäinen jää aina vapaaksi.
Takasin laittaessa vaan täyttää sisuskumia jonku verran, ettei se jää rautojen väliin.
- api
- Pyörä: Honda Africa Twin 750
- Viesti:
Sama täällä. Bilteman kolmella rengasraudalla homma sujui mallikkaasti. Takarenkaan irroitus vanteelta tosin nosti hikikarpaloita pintaan. Miten/millä rengasta pitää painaa, jotta se irtoaa vanteelta?
Raisu MM -78/ Vespa ET4 125/ Aprilia Pegaso 650/ Honda Africa Twin 750
Tänään tuli vaihdettua mitakset alle. Eturenkaan kanssa ei ollut mitään ongelmia mutta uutta takarengasta paikalleen vääntäessä meinasi liukasteena olla enemmän hikeä kuin rengasrasvaa 
mitaksen e09 etu renkaan nappulat sais olla uutena vähä korkeammat ja suuremmat
tein itse ja säästin
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Minäkin hankin sellaisen varuille. Kuvio muistuttaa tiheydeltään ja syvyydeltään jonkin verran käytettyä Misukan T63:a. Lieneeköhän samanlaiselta "huutaja" kuin T63.cr500af kirjoitti:mitaksen e09 etu renkaan nappulat sais olla uutena vähä korkeammat ja suuremmat
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
- Phav
- Pyörä: R1200GS -09
Nyt alla Bridgestone TW 48 130/90 -17, ja 90/90-21, ja eilen tilasin
HEIDENAU / 130/80 - 17 M/C TL 65T K 60
HEIDENAU / 90/90 - 21 M/C TL 54H K 60
Saas nähä tekeekö mitään, mutta eipä tuo ole kallis kokeilukaan.
HEIDENAU / 130/80 - 17 M/C TL 65T K 60
HEIDENAU / 90/90 - 21 M/C TL 54H K 60
Saas nähä tekeekö mitään, mutta eipä tuo ole kallis kokeilukaan.
Loud pipes save lives
-Pasi-
-Pasi-
- JTapani
- Pyörä: Africa Twin
moroapi kirjoitti:Sama täällä. Bilteman kolmella rengasraudalla homma sujui mallikkaasti. Takarenkaan irroitus vanteelta tosin nosti hikikarpaloita pintaan. Miten/millä rengasta pitää painaa, jotta se irtoaa vanteelta?
Saippuavettä sumupullolla ensin vanteen ja renkaan saumaan... kahvitauko ja sen jälkeen kantapäällä painelemalla.
Tälleen on tähän asti lähtenyt, jos ei ole meinannut kuivana irrota.
Elämä ei koostu niistä päivistä, jotka ovat menneet, vaan niistä, jotka jäivät muistiin.
-Pjotr Pavlenko-
-Pjotr Pavlenko-