Heidenau

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

kurapyörä
Pyörä: Africa twin 750

Re: Maahantuoja on Jutako oy - kerava

Viesti Kirjoittaja kurapyörä »

konttari kirjoitti:Tosiaan sellainen pikkufirma kuin jutako tuo maahan ko. rengasta, kannattaa kysyä sieltä. Oikein mukava ukkeli ja hyvä palvelu, ainakin niillä kerroilla kun olen itse asioinut hänen kanssaan. Sama firma tuo bagster tankkisuojat maahan.

Tässä linkki kotisivulle:
http://personal.inet.fi/yritys/avon.bagster/

No tulipa kans tilattua kyseisestä firmasta renkaat Heidenau K60 140/80-17 ja 90/90-21 ei ollut mielestäni kovin kalliit rahtikuluineen yht 170e saa sitten nähdä rupeanko itse niitä vääntämään alle :roll: :roll: vai veisikö suoraan johonkin rengasliikeeseen pääsisi ainakin paljon helpomalla kun veisi suoraan liikeseen on siinä ainakin se hyvä puoli jos käyttää ne liikeessä niin on helpompi sielä on tehdä tasapainotus jos tarvitsee :roll: miten muuten on oleteko yleensä tasapainotanut noita renkaita renkaat tulee yamaha xtz 660 tendereen

( missä muuten tampereella olisi edulisia rengasliikeitä :?: jotka tekisi vaihdon )
Kyllähän se siitä olisi pitänyt mennä lisää mutaa tekee gutaa..
Pöhlöjä videoita
http://www.youtube.com/user/arvaa03
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

Eilen väänsin Heidenaut alle. Meni hyvin paikoilleen. Kumit oli tuoreita, joka helpottaa asennusta. Joskus vanhoja kovettuneita kumeja saa vääntää hiki päässä paikalleen.
Pyörittelin renkaita telineessä ja aika vähän näytti epätasapainoa olevan.

Happi
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Ootko rakentanut tasapainotustelineen?

Kuvia kehiin?
Lähinnä se minkälaista akselia siinä käytät?

Riku
Happi
Pyörä: 690ER, 800XCA

Viesti Kirjoittaja Happi »

Mulla on käytössä aito penkkipunnerrusteline johon pistän suksisauvan väliin ja katson tasapainon. Tervetuloa katsomaan!

Happi
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Ai että oikein niin hai-tekki laite.

Jos on joskus tasapainotuksen tarvetta niin täytyy käydä lännemailla Poris.

Riku
VPH
Pyörä: Suzuki DR800.Specialized

Viesti Kirjoittaja VPH »

Mietin myös rengasta TKC80 tilalle pikkuhiljaa. Eikä kohtuuhintaisuus olisi haitaksi, kun ne tahtoo kulua hiekalla.
Tämän keskustelun perusteella kiinnostaisi kokeilla Heidenaun K60, ainakin takarenkaana. Mutta en voi olla epäilemättä sitä nähtyäni renkaan kuvion netistä. Se on sellainen 'saha' kuvioinen kuten joku Metzeler Tourance. Voiko se todellakin olla pitävämpi hiekalla ja muualla pehmeällä, kuin Conti TKC80, joka on sentäs nappulakuviolla.

Oletteko sattumoisin kokeilleet sitä Mitas rengasta. Siinä olisi ainakin kuvion perusteella pitävän näköinen hiekalle???
perttu
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja perttu »

Mulla on tällä hetkellä tourance edessä enkä kyllä kuuna päivänä lähde sitä vertaamaan k60:een! Tuo k60 muistuttaa enemmän enduro3:sta (saharaa) mutta kuvio on harvempi k60:ssä. Eli se puree paljon paremmin. Itselläni on suurin osa ajosta valitettavasti asvaltilla, mutta aina kun mahdollista poikkean soralle ja maastoon. Silloin kaipaan kyllä jotain muutakin pitoa kuin mitä tourancet, saharat tms. tarjoavat. Kertaakaan ei tarvinnut k60 pettyä.
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Heidenau k60 eturenkaan etenemiskyky

Viesti Kirjoittaja Tase »

Vaihdoinpas tässä kesäloman kunniaksi Heidenau k60 Metzeler Touranceen kun on tervatieajeluja tiedossa. Meikäläisen niinkuin monen muunkin "endurotaitojen" heikoimmasta päästä on raskaalla pyörällä pehmeällä hiekalla ajo. Käväisin ajamassa Touranceilla hiekalla ja olin todella hämmästynyt. No se että takarengas suttaa ei ollut uutta vaan se että kuinka vakaasti pyörä kulki pehmeässä. Heidenau k60:llä eturengas kampeaa kokoajan poikittain puolelta toiselle ja pyörä luikertaa. Ohjaustankoa saa vääntää hartiavoimin. Takarenkas sen sijaan hoitaa hommansa asiallisesti. Tourancen eturengas meni paljon paremmin, ohjaus ei kampea vaan pyörä kulkee nätisti suoraan. Tästä pitäisi tehdä jotain päätelmiä. Nopeutta minulla oli noin 40 - 60 km/h ja ajokkina Suzuki DR 650 RSE.

1. Tourance nousee sileänä renkaana paremmin liitoon hiekan päälle

2. Heidenau k60:n kuvio on epäsymmetrinen, joka voi aiheuttaa puolelta toiselle vatkaamista. Samaten sen kuvio rikkoo hiekkapatjan ja liitoa ei käytetyllä nopeudella synny.

3. Kertokaa te, horisenko omiani vai onko jotkut renkaat ns. sitkeitä etenemään pehmeässä?
kurapyörä

:? :? Mitä te olette yleensä pitänyt Heidenau K60 renkaissa ilmaa kun ajatte asvaltilla? itsellä on edessä 1.7 ja takana 1.9 onko noi ihan päin mäntyä :? :shock: itse olen ajanut nyt kyseisillä renkailla n:7500km ja on ihan hyvin pintaa vieläkin ( ainoa että eturengas on kulunt vähän enemmän :? ) ehkä voi mennä vielä toinen kesäkin :? :roll: olen ollut itse ainakin ihan tyytyväinen. ( ainoa että kyllä noi vähän pitää ääntä kun ajaa yli 100km/h ) Kulutus kestävyyskin on omasta mielestä ihan hyvä. Toimivat hyvin asvaltilla kuten myös hiekalla mutta menee kylläkin aikas helposti tukkoon mudassa ehkä kun tarvitsee ostaa taas uudet renkaat niin kaadun noiden Heidenau K60 puoleen :roll: on kylläkin käynyt mielessä muutama muu rengas esim: brdigestone tw48 tai Michelin Sirac tms. ?? :roll: :roll:

Mikä olisi muu hyvä rengas merkki mikä sopisi hyvin hiekalle/asvaltille :roll: jossa olisi vielä hinta/laatu suht edullinen
Pöhlöjä videoita
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Taas toki vain omaa mielipidettä: osta melkein mitä vaan mutta älä noita TW48:a! :evil: Joku muu voipi olla ihan eri mieltä... No joo, onhan niitä paljonkin huonompia renkaita kait olemassa.

Itsellä nyt takana tkc:n jälkeen K60 ja tuntuu olevan mukava yleisrengas. Soralla ja savella tällaisena kesänä pelannut ihan hyvin, mutta asfaltilla - yllätys - meluaa enemmän kuin tkc! Paineet olleet noin 1,8...2,0 kun ajot olleet pääasiassa pikitiellä. :(
Seuraavaksi - valitettavasti näillä näkymin vasta ensi vuonna - alle menossa T63:t eteen ja taakse, kun sellaiset tuolla varastossa ovat jo odottamassa.

En usko että nykyinen K60 jää minulla viimeiseksi!
Taas menossa jonnekin...
timo58

heidenau K60

Viesti Kirjoittaja timo58 »

Kesällä vaihdoin taakse ja eteen Heidenaun k60:set. Ajot kovalla soralla ja asfaltilla ok, sirkkelin ääni renkaista sulautui muuhun meluun :? .

Irtokivisellä ja pehmeällä alustalla eturengas ei toimi, takanen ok toisin herkkä sutimaan. Kovemmissa vauhdeissa ei tiennyt minne etunen karkaa :twisted: , tosi epämielyttävää. Vaihdoin eteen 70% tkc-80 ja kävin Taivalkoskella 700 km lenkin päätöikseen ajaen pieniä sorateitä. Ajaminen oli paljon parempaa :P kuin heidenaun kanssa.

Kokemuksesta viisastuen en enää eteen laita heidenauta jos aion ajella muillakin kuin kovilla teillä
-timo
juha
Pyörä: Suzuki DL650

Re: heidenau K60

Viesti Kirjoittaja juha »

timo58 kirjoitti:Kesällä vaihdoin taakse ja eteen Heidenaun k60:set. Ajot kovalla soralla ja asfaltilla ok, sirkkelin ääni renkaista sulautui muuhun meluun :? .

Irtokivisellä ja pehmeällä alustalla eturengas ei toimi, takanen ok toisin herkkä sutimaan. Kovemmissa vauhdeissa ei tiennyt minne etunen karkaa :twisted: , tosi epämielyttävää. Vaihdoin eteen 70% tkc-80 ja kävin Taivalkoskella 700 km lenkin päätöikseen ajaen pieniä sorateitä. Ajaminen oli paljon parempaa :P kuin heidenaun kanssa.

Kokemuksesta viisastuen en enää eteen laita heidenauta jos aion ajella muillakin kuin kovilla teillä
-timo
Heidenau k60 takanakki oli minusta sorateilla ihan tkc:n veroinen, 130 leveässä heidenaussa parempi pito kuin 140 -leveässä tkc:ssä. Ok rengas ainakin takana, edessä ei kokemuksia. Moottori**ellä vihellys yltyi aika voimakkaaksi 130kmh lasissa, varmaan kovasta vauhdista ja painavasta pyörästä johtuen kuluminen nopeaa mutta kyllä 6tkm menee kevyesti. Mulle sattui runkoviallinen yksilö joka on jotenkin kieroon paistettu mutta lievä renkaan "liipotus" ei ajaessa tunnu.
kurapyörä

Pitäisi taas ostaa uusi takarengas edelliseen pyörään tuli ostettua heidenau k60 ja olin kyllä tyytyväinen renkaaseen silloin tilasin kyseisestä firmasta
http://personal.inet.fi/yritys/avon.bagster/ mutta olisiko jossain vieläkin edullisemin :wink: kyseistä rengasta ( suomen puolella )

Tai mikä muu olisi hyvä rengas valinta :?: taakse pyöränä Africa Twin 750 ajot on lähinnä metsäautoteitä/hiekkateitä/asvaltilla. ei ole tarkoitus etsiä mitään kauheata nappularengasta mutta ei kyllä mitään täysveristä asvalti rengastakaan.

mitäs tälläinen rengas Metzeler Enduro 3 Sahara
Pöhlöjä videoita
perttu
Pyörä: T7

Viesti Kirjoittaja perttu »

ÄLÄ OSTA ENDURO 3 SAHAROITA :!: Paskat ovat. Hyvä puoli on se, että ovat yhtä paskat kaikilla alustoilla :arrow: eipähän tule yllätyksiä kun vaihtaa soralta asvaltille.

Nuo k60:set ovat ihan kivat. Itse väänsin juuri alle tkc 80:set ja olen erittäin tyytyväinen. mynetmoto.de oli paikka mistä tilailin, oli jotai 150-160e luokkaa. Hyvät renkaat asvaltilla. Takarengas, yllättävää sinänsä, pitää yhtä "hyvin" soralla kuin k60...
jannu

Viesti Kirjoittaja jannu »

tilasin juuri mynetmotosta k60:t, 120/90-17 ja 90/90-21 postikuluineen 120 €. Näyttävät hyviltä ja ovat tuoreita.

Pyörimissuuunnasta. Takasessa minusta asia on selvä, eli nuolikuvioinen takanen menee nuolenkärki edellä (eli kärki koskettaa ekana maata eteenpäin mentäessä), kuten renkaan pyörimissuuntakin osoittaa.

Mutta entäpä etunen? Miten päin muut olette sen asentaneet? Renkaan pyörimissuunta osoittaa asentamisen päinvastoin kuin takesessa, ikään kuin nuolikuvion sivut edellä. Vaikuttaako pyörimissuunta esim. ääneen kestopäällysteellä ajettaessa?
Vastaa Viestiin