Tommoinen C-19 http://www.motorcycletyres.net.au/shop/ ... 255&page=2 nyt edessä, e-hyväksytty ja Fim-merkintä. Näyttää hyvältä, mutta ihme nulju soralla (ainakin ensituntuma). Säkylässä aloitin 2 barilla, parin kiekan jälkeen pudotin yhteen, jolloin parani huomattavasti. Tänään iltalenkille 1,7 baria, ei hyvä. Pitäisi ilmeisesti ajella tolla barin paineella, mutta ei tolla pikkurimpulalla oikein uskalla, kun tuota massaa kuitenkin on....
Pyörimisnuolikin löytyi tänään, ihme kyllä oikea suunta
Vaihdoin seurusteluendurorenkaiksi moiset Mitaksen E-07, kuvassa etunen on kuitenkin eripäin kuin mopossa alla pyörimisnuolien mukaan...
Onko mainoskuva hämäyksen vuoksi vai ovatko mun renkaan nuolet väärään suuntaan...?
ramirin kirjoitti:
Pitäs vissiin ekana hankkia kapeempaa takavannetta, että pääsis kiinni näihin edullisempiin 130 leveisiin takakumeihin?
Sen kummemmin ottamatta kantaa minkä mallinen renkaasta tulee kun sen laittaa ison adventuren leveälle vanteelle, E-09 on ainakin ihan ok ajettava ja kestää kulutusta kohtalaisesti eli sen pari tonnia ajoa asfalttia vältellen mutta sillä joskus poiketen, reippaasti kaasua annostellen. Ei vanne rengasta leveämpi ole mutta eipä kovin kaukana ole.
Kipa kirjoitti:Vaihdoin seurusteluendurorenkaiksi moiset Mitaksen E-07, kuvassa etunen on kuitenkin eripäin kuin mopossa alla pyörimisnuolien mukaan...
Onko mainoskuva hämäyksen vuoksi vai ovatko mun renkaan nuolet väärään suuntaan...?
Kipa
Itse itselleni vastaten; ainakin pirun hienosti toimii nuolen mukaan asennettuna! Noihan on mainiot gummit pietyille ja sorapintaisillekin "isommille" teille. Parit seurusteluenduroreissut tiedossa, nää on oiva valinta, ellei mitään urheilusuorituksia tarvi tehdä. Takanen tuntui asennettaessa sen verran kovalta, että kilomeetrejäkin lienee mukavasti edessäpäin.
Myykö Tampereella joku C02:ia edullisesti vai pitääkö tilata? Onkos tuota mallia Kisarenkaalla, eivät ainakaan vepisivulla tunnusta? Vois kokeilla jos sais jostain läheltä (=nopeammin kuin ulkomailta tilaamalla) edukkaasti.
ok, meikäläisen varastosaldo on nolla ton kumin kohdalla, 1 kpl 17 tuumasena löytyy, mutta tuskin venyy 18 tuuman vanteelle, sitten on 1 kpl kingsejä josta teen talvirenkaan eli varaston täydennystä tarvitaan. Stormilta saa onneksi Kendoja enshätään eli ei sitä pelkällä sisärenkaalla joudu ajelemaan . Täytyy tehdä pikkasen syssymmällä mynetmoto tilaus muutamasta gummista. Pistä yv:tä miten juttu etenee niin ei tarvii täällä viedä palstatilaa..
Jos ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ilmaantuu hankinnassa, niin
mulla on yksi uusi ajamaton 18" varastossa. Lainaan kummalle vaan, kunhan Pystymettä-reissuksi saan samanlaisen tilalle.
Kipa kirjoitti:Jos ylitsepääsemättömiä vaikeuksia ilmaantuu hankinnassa, niin
mulla on yksi uusi ajamaton 18" varastossa. Lainaan kummalle vaan, kunhan Pystymettä-reissuksi saan samanlaisen tilalle.
Kipa
danke, hämeenkankaalla tarvittaneen rupulikumia, katotaan miten asia etenee. Tarvitaanko pystymettässä ceenollakakkosta, eikös siellä ole näkynyt savagemiehiäkin jotka ajelee avon venomeilla, tosin housut märkänä. ...ok siirtymät voi olla kyllä pikkasen eri reittejä savage vs. se
Itse kun en ikinä ole vanteelle laittanut muun kokosia renkaita kuin paperissa lukee, niin miten tollanen 120/90-18 C-02 71N TT R istahtaa SEn vanteelle. Eikös se ole auttamatta kapea?
Tai eihän se ole kun supereissa niitä tuntus olevan tälläkin voorumilla
Omakinen kirjoitti:Itse kun en ikinä ole vanteelle laittanut muun kokosia renkaita kuin paperissa lukee, niin miten tollanen 120/90-18 C-02 71N TT R istahtaa SEn vanteelle. Eikös se ole auttamatta kapea?
Tai eihän se ole kun supereissa niitä tuntus olevan tälläkin voorumilla
Sopii kuin satula sialle. Ei vais, SE:n 2,5"-takavanteelle suositellut levydet STRO-rengasnormien mukaan ovat 110 ja 120, sallittuja myös 100 ja 130 leveät. Normien mukaan 140 leveä ensiasennusrengas ei ole sallittu tuolle vanteelle, mutta sillä mopo on vaan tyypitetty. Normit sukkaa.
Eli Mitas alle ja mahdollisimman pahoihin paikkoihin mars!
Mulla oli talvella 110 Trellikka nastojen kera ja toimi sekin hienosti. Nyt on 120 levyinen E-07 parille matkareissulle, ei ole kapea sekään. Seuraavan ostan kyllä 130 levyisenä, Virossa ei vaan silloin ollut tuota kokoa kun ostin.
Ja ei noi joka rengasmerkin millit ole ihan vertailukelpoisia nekään, jos eivät ole mopovalmistajien kilotkaan.