Tourance kohta sileä !

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

mopopoitsu
Pyörä: Afrikka Twin, Amerikka Twin

Viesti Kirjoittaja mopopoitsu »

Pasi kirjoitti:Saanko ajaa muilla renkailla?
No jos on pakko.

Itsekään en tykännyt Karoosta kuin ihan uutena.
Mutta sitten taas Karoo T:stä olen tykännyt lähes kudoksille asti.

Tai oikeastaan olen tullut omalla kohdallani ja omalla taidottomuudellani siihen tulokseen, että kuulalaakerisoralla, mitä soratiet ainakin meilläpäin sattuu olemaan, ei rengastuksella ole oikeastaan paskankaan väliä. Kaikki renkaat mitä olen kokeillut käyttäytyvät tasan yhtä ihmeellisesti ko. pinnalla. Asfaltilla taas pitää kaikki, kuten joku on sanonut (tällä foorumilla). Hiekkapintaisella tiellä saa parhaimmat (näyttävimmät) luistot (hallitut) sileällä takarenkaalla. Nappularenkaita tarvitaan vain heinikossa, mudassa ja hiekkamontulla.
Elämä voi olla valaistu tie joka turvallisesti perille vie. Olen käynyt sivuteilläkin, koska sydän sanoi niin (Pelle)
Å
Pyörä: Liian monta

Viesti Kirjoittaja Å »

Mika S kirjoitti:
Å kirjoitti:TKC:t oli jo tilauksen alla (toimitusajat melko pitkiä tällä hetkellä :shock: )
Mistä tilailet?
Mulla on yksityinen "paikallinen" kontakti, joka tilaa Suomesta. Hinnat on sen verran hyvät, että mun ei kannata tilata mistään muualta. Joudun tosin tyytymään Suomen saatavuustilanteeseen ainakin toistaiseksi :(
mopopoitsu kirjoitti:Tuntuu käsittämättömältä nämä yli 10 tkm ajomäärät painavalla mopolla, oli rengas mikä hyvänsä.
Minäkään en noilla Touranceilla ole kovin siististi ajanut. Kiva on kiihdytellä, suditella ja jarrutella niiden taitojen rajoissa, mitkä mulla on. Matkajoa on tullut kyllä kohtuu määrä, mutta silloinkin aina muuli täyteen lastattuna. Rengaspaineitakaan en ole jaksanut olla aina veivaamassa. 14 tkm noista huolimatta ja molemmat päät vaihtokunnossa about yhtäaikaa, joten kaipa minä sitten kuitenkin olen vaan körötellyt... :oops:

Tourance vaan kestäääääää
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
HannuN
Pyörä: Ex BMW R1100GS, Ex Tenere 660, Ex DR750

Viesti Kirjoittaja HannuN »

Arvasinpa oikein, miten tässä lopulta käy.

Maahantuojan mukaan rapiat viistuhatta kilometriä tourancen renkaalle riittää...! Tästäpä jokainen tehköön omia päätelmiään seuraavan hankinnan yhteydessä.

En vaan ymmärrä vieläkään, miten joku voi päästä 10000 kilometriä pidemmälle samanlaisella pyörällä ko renkaalla...?
Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

Paskapuhetta maahantuojan suunnalta. Vie asia kuluttaja-asiamiehen kautta eteenpäin ja vaadi hyvitystä. Tourancen hyvä kilometrikestävyys on yleisesti tiedossa, joten 5000km on todellakin aivan liian vähän.
genesis
Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge

Viesti Kirjoittaja genesis »

Ola kirjoitti:Paskapuhetta maahantuojan suunnalta. Vie asia kuluttaja-asiamiehen kautta eteenpäin ja vaadi hyvitystä. Tourancen hyvä kilometrikestävyys on yleisesti tiedossa, joten 5000km on todellakin aivan liian vähän.
Asiaa eteenpäin vain, onhan sitä ennekin nettikirjoittelut otettu huomioon asiaa ratkaistaessa (vrt. mctylyttäjä), tulosta tästä dokumenttia mukaan kun väsäät valitusta....
Kurahousu
Pyörä: BMW G 450X, BMW F900GS, BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Kurahousu »

Kyllä 5000 km tuntuu tosi vähäiseltä renkaalle joka kestää helposti yli 10000 km sekalaista ajoa, 15000 km matkaa ja enemmänkin jos haluaa kuluttaa sakkopinnalle saakka. Itse vaihdan selkeästi ennen sakkorajaa ja tolla 5000 km kulutuksellahan joutisi vaihtamaan renkaita kesken hyvän reissun.
Vastaa Viestiin