120/90-17 vai 130/80-17 (joka nyt alla)? Miten vaikuttaa ajoon maastossa? Sopiihan pyörään myös koko 130/90-17, sorry tyhmä kysymykset?
Haluan sellaisen endurorenkaan jolla voi tehdä myös pakolliset asfalttisiirtymät. Tekeekö Pirellin MT21-renkaalla tai Kenda K760 montulla ja metsässä mitään? Olisivat aika halpoja.
Kumpi rengasleveys ja mikä merkki XT600:n takanakiksi?
Valvoja: Moderaattorit
-
Ron Jeremy
Kumpi rengasleveys ja mikä merkki XT600:n takanakiksi?
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
-
Jarno
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Viesti:
Re: Kumpi rengasleveys ja mikä merkki XT600:n takanakiksi?
Ron Jeremy kirjoitti:120/90-17 vai 130/80-17 (joka nyt alla)? Miten vaikuttaa ajoon maastossa? Sopiihan pyörään myös koko 130/90-17, sorry tyhmä kysymykset?
Haluan sellaisen endurorenkaan jolla voi tehdä myös pakolliset asfalttisiirtymät. Tekeekö Pirellin MT21-renkaalla tai Kenda K760 montulla ja metsässä mitään? Olisivat aika halpoja.
Molempia olen käyttänyt XL600r hondassa ja tässä nykyisessä härvelissä.
Sekä viikonloppujen hauskanpidossa että arjen työmatkoilla.
Aina lapin matkoja myöten.
Nyt alla etusena kenda 776F, takana joku siltakiven ei moottoritielle soveltuva malli...
Hyvin ovat toimineet kaikessa ajossa.
Senverran yksinkertainen kuski olen että tuollaisen halvan ja karkeakuvioisen on pakko olla hyvä Very Happy
Onhan rengasraudat jo hankittu?
-
Ron Jeremy
Ööh...rengasraudat-tarviinko mä niitä??? Mä meinasin laiskana miehenä liikkeessä alta-alle vaihdattaa. Miten muuten matkaenskoissa niikuin mun tarviiko sellaisia renkaan sutimisen (lisälukkoja) en tiedä oikeaa termiä.
Kanttaako vaihtaa myös sisäkumi aina kun ulkokumi?
Kanttaako vaihtaa myös sisäkumi aina kun ulkokumi?
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Nuo Pirellin MT 21:set on sxc:n ensiasennuskumet ja takanen vielä 140 leveänä. (Takavanne on 2.15:nen) Kyllä nuista MT 21:stä jokku on tykänneet niinkin paljon, että laittaneet uudetkin samanlaiset.
Mun mielestä eturenkaana vois olla joku karkeampi jos ajelee vähänki enemmän muualla kuin asfaltilla. Liejulla ja savella menee herkästi tukkoon ja sen jälkeen lähtee alta nopeesti.
Ulkokumen kanssa on vaihtunut aina myös uusi sisäkumi.
Mun mielestä eturenkaana vois olla joku karkeampi jos ajelee vähänki enemmän muualla kuin asfaltilla. Liejulla ja savella menee herkästi tukkoon ja sen jälkeen lähtee alta nopeesti.
Ulkokumen kanssa on vaihtunut aina myös uusi sisäkumi.
Kyllä noi kaikki koot vanteelle menee (jos on mennäkseen), eikä ajamisessa varmaan kahden samanlaisen, mutta erilevyisen välillä eroa huomaa?
Tai no, ainakaan meikäläisen tapainen sunnuntaikuski ei huomaa...
Kaikilla noilla pärjää sellaisessa maastossa, mihin XT:n tapaisella pyörällä on järkevää mennä. MT21 ja Conti TKC80 on yleisesti todettu hyviksi kompromissikumeiksi...niistä on paljon juttua täällä, vars. jälkimmäisestä.
Toi Kendä näyttää olevan aggressiivisemmalla nappulalla, joten asvalttikäyttö ei oo enää kovin kivaa (jos se nyt yleensäkään?)Itsellä on tollanen Pirelli kierroksessa parhaillaan. Sillä on sen verran hauska sladitella soralla, ettei lupaa pitkää käyttöikää
Montulla pääsee eteenpäin, mutta fysiikan lait pitää huolen siitä, että raskasta hommaa se on. kendalla sora lentää ehkä vähän kauemmas?
Metsäpolulla tollanen "kevytnappula" toimii hienosti.
Tai no, ainakaan meikäläisen tapainen sunnuntaikuski ei huomaa...
Kaikilla noilla pärjää sellaisessa maastossa, mihin XT:n tapaisella pyörällä on järkevää mennä. MT21 ja Conti TKC80 on yleisesti todettu hyviksi kompromissikumeiksi...niistä on paljon juttua täällä, vars. jälkimmäisestä.
Toi Kendä näyttää olevan aggressiivisemmalla nappulalla, joten asvalttikäyttö ei oo enää kovin kivaa (jos se nyt yleensäkään?)Itsellä on tollanen Pirelli kierroksessa parhaillaan. Sillä on sen verran hauska sladitella soralla, ettei lupaa pitkää käyttöikää
Metsäpolulla tollanen "kevytnappula" toimii hienosti.
-
Ron Jeremy
Joo käyn viikolla vaihtamassa MT21:n nykyisen tilalle, sen 130 leveän