Metzeleriltä tulee uusi Karoo 4, joka korvaa Karoo 3:en. Kuvio muuttuu aika lailla, mutta on edelleen 50/50 rengas. Tosin Metzelerin omilta sivuilta rengasvalikosta on otettu Karoo Street pois ja Karoo 3 on vielä siellä, mutta kerrankos nettisivujen päivittäjät ei olisi ajantasalla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Metzeleriltä on pukannut ulos lehdistötiedote ja rengas on ilmestynyt myös nettisivuille. Pitäisi tulla saataville jo tässä kuussa, mutta alkuun taitaa tulla vain 150 ja 170 leveät takarenkaat, kun kapeampia ei ole vielä sivuilla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Joko siis nelosta kokeilit? Kolmoset oli mulla 1190:ssä. Takiksesta tuli valmista 4 tankillisella. Assuajosta ei jäänyt juuri mielikuvaa.
Kuvien perusteella voisi kyllä päätellä että rymisee assulla enemmän kuin kolmonen, ja palojen särmät pyöristyä nopeemmin. No, tää nyt on sitä ennakkospekulaatiota, hyvät kumit on aina tervetulleita valikoimaan.
Hanski T kirjoitti: ↑To Elo 04, 2022 9:17 am
Joko siis nelosta kokeilit? Kolmoset oli mulla 1190:ssä. Takiksesta tuli valmista 4 tankillisella. Assuajosta ei jäänyt juuri mielikuvaa.
Kuvien perusteella voisi kyllä päätellä että rymisee assulla enemmän kuin kolmonen, ja palojen särmät pyöristyä nopeemmin. No, tää nyt on sitä ennakkospekulaatiota, hyvät kumit on aina tervetulleita valikoimaan.
Juu, nelonen nimenomaan testissä nyt. Kolmonen oli mielestäni kyllä paljon huonompi tähän verrattuna.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Sauli kirjoitti: ↑To Elo 04, 2022 9:38 pm
Juu, nelonen nimenomaan testissä nyt. Kolmonen oli mielestäni kyllä paljon huonompi tähän verrattuna.
Onko testissä etu- vai takarengas?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Kompromissirenkaana ei aivan täyttänyt toiveita. Vitun äänekäs täydellä kuormalla kestopäällysteellä. Soralla ok, mutta ei mielestäni kuitenkaan paljoa poikennut edeltäjästään, karoo 3. Ei jatkoon itellä.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
Tästä on tullut 140/80-18 Rally-versio, jolla Hondan tehdastiimi ajoi tämän vuoden Dakarilla. Edessä heillä oli Michelin Enduro Medium, eli alla oli tehdastallille yllättävä sekarangastus, kun ei voi olla kumpikaan merkki rengassponsorina.
Toinen yllättävä seikka tässä on, että Metzelerillä on jo Karoo Extreme malli rallyrenkaana, mutta se ei kuitenkaan ilmeisesti ole ollut sitten kovin hyvä, kun on pitänyt kehittää adventurerenkaan pohjalta toinen rallytakarengas.
Mynetmotossa on jo hinta tuolle, joka on edullisemmasta päästä rallyrenkaita, ja rengas tulee mahdollisesti saataville toukokuun lopussa.
Mynetmoton kuva on tavallisesta Karoo 4:sta. Dakarin kuvissa ja videoissa tuo Rallyversio näytti olevan vähän avoimemmalla kuviolla kuin perusmalli. Mynetmoto sanoo renkaan olevan tubeless, mutta Metzelerin sivujen mukaan se on tube type.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19