Motoz renkaat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 7:30 pm
- Pyörä: Yamaha Tenere 700
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Motoz renkaat
Liekö 140 leveä Tube Type mallinen Rallz tai Adventure liian kapea/lötkö 700 Teneren vanteelle? Hintaeroa on aika paljon noissa TT/TL versioissa.
-
- Viestit: 8366
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
Menee 140 Tenen vanteelle, 150 istuu paremmin ja on loogisempi ajaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 7:30 pm
- Pyörä: Yamaha Tenere 700
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Motoz renkaat
Olihan tuolla vaikka kuinka älyttömästi vanhempaa keskustelua aiheesta, eli olipa turha kysymys sinällään. Muistelin lukeneeni joskus aiemmin koko langan lävitse, mutta eipä ollut näköjään jäänyt mitään mieleen. No tilasin nyt 140 leveän TT Rallzin Tenereen, eiköhän sillä hyvin pärjää. Pitänee ehkä sutia E07+ Mitas sitä ennen loppuun, puolet olisi siinäkin vielä jäljellä niin ei kehtaisi heittää menemään ja varalle jos jättää niin jäänee ikuisiksi ajoiksi varastoon pyörimään.
Re: Motoz renkaat
Motozinki TL renkaat on niin hiivatin jäykkiä että laittasin tuon laihemman jo ihan siitä syystä. Taitaa vähä nostaa perää korkeammalle vrt. vakio.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 8366
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Motoz renkaat
TL on niin jäykkä että sillä varmaan vois ajaa vannelukkojen kanssa takarengas tyhjänä...
Käytännössä Rallz TT on parempi takarengas soralle ja offi touhuihin kun runko on pehmeämpi ja pystyy rengaspaineilla vaikuttamaan renkaan pitoon ja ominaisuuksiin. Taisin ajaa TT renkailla 1.8-2.0 paineilla.
TL on taas erittäin jäykkä reunoista ja todella paksu kuvion kohdalta ja ajossa rengas tuntuu kovalta, oli paineet mitä tahansa. Eron huomaa hyvin metsäteillä missä on kiveä, juurakkoa, reikiä, niissä TT järkevillä paineilla on miellyttävämpi ja pitävämpi ajaa. TL:än suuri etu on paksu ja jäykkä runko kuvion kohdalla, saa täysin surutta ajaa louhikossa hyvän pistosuojauksen osalta.
Kun verrataan yleistä ajettavuutta niin siinä takarenkaana 150 TL vie voiton leveällä vanteella versus 140 TT. Jälkimmäinen on käytökseltään epämääräisen kulmikas asfaltilla kunnes kuluu, mutta ei silloinkaan kovin hyvä. 150 TL oli heti ekoista kilsoista lähtien looginen ajaa afaltilla ilman suurempia epämääräisyyksiä, parin tankillisen jälkeen vielä parempi.
Molemmilla kun on ajanut niin valitsisin taakse TL:än siitä syystä että se on lähes puhkeamaton ja looginen ajaa leveällä vanteella.
Rallz TL/TT eturenkaalla ei ole mainittavaa eroa ajettavuudessa, paitsi mettätiellä TT on mukavampi ajaa kun renkaan runko poimii paremmin terävät nypyt 2.0 paineilla.
Ja nämä kokemukset T7:an kanssa.
Käytännössä Rallz TT on parempi takarengas soralle ja offi touhuihin kun runko on pehmeämpi ja pystyy rengaspaineilla vaikuttamaan renkaan pitoon ja ominaisuuksiin. Taisin ajaa TT renkailla 1.8-2.0 paineilla.
TL on taas erittäin jäykkä reunoista ja todella paksu kuvion kohdalta ja ajossa rengas tuntuu kovalta, oli paineet mitä tahansa. Eron huomaa hyvin metsäteillä missä on kiveä, juurakkoa, reikiä, niissä TT järkevillä paineilla on miellyttävämpi ja pitävämpi ajaa. TL:än suuri etu on paksu ja jäykkä runko kuvion kohdalla, saa täysin surutta ajaa louhikossa hyvän pistosuojauksen osalta.
Kun verrataan yleistä ajettavuutta niin siinä takarenkaana 150 TL vie voiton leveällä vanteella versus 140 TT. Jälkimmäinen on käytökseltään epämääräisen kulmikas asfaltilla kunnes kuluu, mutta ei silloinkaan kovin hyvä. 150 TL oli heti ekoista kilsoista lähtien looginen ajaa afaltilla ilman suurempia epämääräisyyksiä, parin tankillisen jälkeen vielä parempi.
Molemmilla kun on ajanut niin valitsisin taakse TL:än siitä syystä että se on lähes puhkeamaton ja looginen ajaa leveällä vanteella.
Rallz TL/TT eturenkaalla ei ole mainittavaa eroa ajettavuudessa, paitsi mettätiellä TT on mukavampi ajaa kun renkaan runko poimii paremmin terävät nypyt 2.0 paineilla.
Ja nämä kokemukset T7:an kanssa.
Kylätason kurapyöräilijä.