TomppaV kirjoitti:Käsittääkseni seos hieman muuttunut. Pitäisi toimia paremmin märällä assulla. E-07 siis . Etunen olisi hyllyllä. On vaan sen verta märkää vielä, että mennään vielä nappulalla.
Sent from my M2007J22G using Tapatalk
Mitas
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
- Pyörä: Honda XRV650
- Paikkakunta: Oulu
Re: Mitas
-
- Viestit: 2193
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
E-09:n päivittymisessä Enduro Trail XT+:ksi eturenkaan kuvio meni täysin uusiksi, eli se ei enää ole matalanappulainen vaan sama kuin entinen E-13, mutta tubeless. Takarenkaan kuvio muuttui myös hieman, eli on nyt sama kuin vanha E-12, mutta tubeless sekin ja samalla puolivyörengas eikä ristikudos. Suora seuraaja E-13:lle ja E-12:lle on Enduro Trail Rally Pro ja ne on edelleen sisärenkaallisia.TomppaV kirjoitti: ↑Ma Touko 06, 2024 7:59 amOnko itse rengas kuitenkin sama, nimet vain vaihtuneet, (esim E09)?Jani M kirjoitti: ↑Su Tammi 07, 2024 12:23 pm E-07:n korvaaja on Enduro Trail, E-10:n Enduro Trail XT ja E-09:n Enduro Trail XT+.
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... ture-tires
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 2193
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Kuvat Mitaksen sivulta:
Vanha E-09:
Uusi Enduro Trail XT+
Vanha E-09:
Uusi Enduro Trail XT+
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Mitas
Piti uus C17 tilata. Viime kesänä en tykänny siitä kun oli niin pelottava urissa. Tänä vuonna ei niinkään joten sopivasti kuluneena toimii. Vai paninkohan pyörimissuunnan toisin.
No hintahan tuon paras puoli. Tuolla hinnalla voi hyvåksyä jotain omituisuuksia.
No hintahan tuon paras puoli. Tuolla hinnalla voi hyvåksyä jotain omituisuuksia.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 2193
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Taas meni yksi C-02 loppuun 690:ssä ja se kesti saman 4000 km kuin edellisetkin. Edessä oli tällä kertaa Mitakselta Terra Force-EF Super 90/100-21 eli keltaraitainen kovempi seos. Melko harva, mutta se meni sopivasti loppuun samaan aikaan C-02:n kanssa. Aikaisemmin olen käyttävyt edessä C-17:ää, ja siinä on ollut se "ongelma", että se kestää 1,5 C-02:sta, ja nuuka kun on, niin on pitänyt katsella joku väliaikainen takarengas C-02:n jälkeen, että saa ajettua eturenkaankin loppuun. Sivunappulat tuossa Terra Force-EF:ssä on vähän hassusti melkein suoraan sivulle päin, mutta se ei haitannut ajossa.
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... 36%7D&l=en
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... 36%7D&l=en
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 2193
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
E-09 kesti minulla hyvin ja E-12 huonosti, niin kiinnostaisi kanssa, miten nämä uudet XT+ ja Rally Pro kestää. Tuolta löytyi jotain:
https://www.advrider.com/f/threads/revi ... t.1735751/
Ja tuosta:
https://www.1000ps.com/en-us/article/30 ... -test-2024
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 2193
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
690:ssä oli ensiasennusrenkaina Enduro Trail E-07:t. Eturenkaan 5,5 mm:n kuvion korkeuden tuomitsin heti kättelyssä toivottomaksi ja myin sen uutena pois. Oli muuten todella jäykkä saada vanteelta pois ja se on leveyteensä nähden vielä aika matala, mikä hankaloitti normaalia vaihtotapaani, että otan molemmat reunat ylös ja pujotan vanteen renkaan sisältä pois.
Takarenkaalle annoin mahdollisuuden ja matalien ennakko-odutusten takia se yllätti positiivisesti. Mitas pitää tätä 50/50 renkaana, ja sitä se suunnilleen on. Kostealla soratiellä pitää todella hyvin, kunhan ei ole kovasti irtosoraa. Kuivalla liukkaanpuoleinen ja irtosora on sen akilleen kantapää, kuten tietty kuviosta voi jo päätellä karkeampiin nappuloihin verrattuna. Hyvä ajaa kuitenkin sladissa myös kuluneena keskipalosta huolimatta, eikä mene kantikkaaksi. Kului lopussa kuviopalat yhdistävien kannasten tasolle, eli siinä oli lopulta 3,5 mm jäljellä 5200 km:n jälkeen. Olisi ajanut vielä ehkä johonkin 6000 tonniin, mutta kausi loppui, niin laitetaan kumit uudet alle ensi kesäksi. Saa nähdä, millainen tappelu on saada takarengas vanteelta.
Loppuviimeksi kuitenkin onhan se aika vähän, kun tällä pääsee vain 1,5 kertaa sen mitä C-02:lla. On kumminkin todella paljon tihempi kuvio. C-02 kuluu keskimäärin noin 1 mm / 250 km ja tämä 1 mm / 600 km, mutta kun kuvion syvyydet on 18,5 mm ja 12,5 mm, niin tuo on lopputulos.
Takarenkaalle annoin mahdollisuuden ja matalien ennakko-odutusten takia se yllätti positiivisesti. Mitas pitää tätä 50/50 renkaana, ja sitä se suunnilleen on. Kostealla soratiellä pitää todella hyvin, kunhan ei ole kovasti irtosoraa. Kuivalla liukkaanpuoleinen ja irtosora on sen akilleen kantapää, kuten tietty kuviosta voi jo päätellä karkeampiin nappuloihin verrattuna. Hyvä ajaa kuitenkin sladissa myös kuluneena keskipalosta huolimatta, eikä mene kantikkaaksi. Kului lopussa kuviopalat yhdistävien kannasten tasolle, eli siinä oli lopulta 3,5 mm jäljellä 5200 km:n jälkeen. Olisi ajanut vielä ehkä johonkin 6000 tonniin, mutta kausi loppui, niin laitetaan kumit uudet alle ensi kesäksi. Saa nähdä, millainen tappelu on saada takarengas vanteelta.
Loppuviimeksi kuitenkin onhan se aika vähän, kun tällä pääsee vain 1,5 kertaa sen mitä C-02:lla. On kumminkin todella paljon tihempi kuvio. C-02 kuluu keskimäärin noin 1 mm / 250 km ja tämä 1 mm / 600 km, mutta kun kuvion syvyydet on 18,5 mm ja 12,5 mm, niin tuo on lopputulos.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: Mitas
Minulla oli joskus kanssa yksi E-07 690 takana ja aluksi minäkin olin vähän skeptinen sen suhteen kehuista huolimatta, mutta se on yllättävän hyvä soratiekäytössä. Aika vastaava tuntumaltaan kuin Anakee Wild. Kumpikin on hyvä 50/50 rengas, jos joutuu joskus asfaltillakin ajamaan.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Re: Mitas
Onko todella 5,5 mm? Enduro Trail E-07 takarenkaassa ( Plussa versio ) taitaa olla liki 12 vai 13 milliä.
-
- Viestit: 2193
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Mitas
Minulla ei ole ollut 50/50 renkaita kuin Anakee Wild ja Motoz Adventure, ja tuohon Wildiin kanssa vertaisin tuntumaltaan, vaikka Wild vaikuttaa äkkivilkaisulla karkeammalta.B12 kirjoitti: ↑Ti Loka 29, 2024 3:39 pm Minulla oli joskus kanssa yksi E-07 690 takana ja aluksi minäkin olin vähän skeptinen sen suhteen kehuista huolimatta, mutta se on yllättävän hyvä soratiekäytössä. Aika vastaava tuntumaltaan kuin Anakee Wild. Kumpikin on hyvä 50/50 rengas, jos joutuu joskus asfaltillakin ajamaan.
Sen minä 90/90B21:stä mittasin. 110/80B19 ja 120/70B19:issa voi olla enemmän, kun niissä on leveämpi kosketuspinta, niin kuviopalat ovat isompia ja kumia on enemän tienpinnassa, eikä korkeampikaan kuvio ole niin joustava pituussuuntaan asfalttijarrutuksessa tai sivusuuntaan kantatessa. 140/80-18 takarenkaassa oli 12,5 mm, kuten kirjoitin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: Mitas
Ok, kiitos tiedosta. Kun seuraava etukumin vaihto tulee kohdille, niin asiaa täytyy tarkemmin tutkia. 5,5 mm tuntuu aika vähäiseltä. Takarenkaana yllättävän hyvä myös asfaltilla ja omiin ajoihin sopiva myös hiekalla.