Mitas

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

CorporalMike
Viestit: 60
Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
Pyörä: Honda XRV650
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja CorporalMike »

TomppaV kirjoitti:
Jani M kirjoitti: Su Tammi 07, 2024 12:23 pm E-07:n korvaaja on Enduro Trail, E-10:n Enduro Trail XT ja E-09:n Enduro Trail XT+.

Onko itse rengas kuitenkin sama, nimet vain vaihtuneet, (esim E09)?
Käsittääkseni seos hieman muuttunut. Pitäisi toimia paremmin märällä assulla. E-07 siis . Etunen olisi hyllyllä. On vaan sen verta märkää vielä, että mennään vielä nappulalla.

Sent from my M2007J22G using Tapatalk
Jani M
Viestit: 2193
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

TomppaV kirjoitti: Ma Touko 06, 2024 7:59 am
Jani M kirjoitti: Su Tammi 07, 2024 12:23 pm E-07:n korvaaja on Enduro Trail, E-10:n Enduro Trail XT ja E-09:n Enduro Trail XT+.
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... ture-tires
Onko itse rengas kuitenkin sama, nimet vain vaihtuneet, (esim E09)?
E-09:n päivittymisessä Enduro Trail XT+:ksi eturenkaan kuvio meni täysin uusiksi, eli se ei enää ole matalanappulainen vaan sama kuin entinen E-13, mutta tubeless. Takarenkaan kuvio muuttui myös hieman, eli on nyt sama kuin vanha E-12, mutta tubeless sekin ja samalla puolivyörengas eikä ristikudos. Suora seuraaja E-13:lle ja E-12:lle on Enduro Trail Rally Pro ja ne on edelleen sisärenkaallisia.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Jani M
Viestit: 2193
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Kuvat Mitaksen sivulta:

Vanha E-09:

Kuva

Uusi Enduro Trail XT+

Kuva
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Anselmi6
Viestit: 128
Liittynyt: La Elo 20, 2011 9:42 am
Pyörä: 901
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Anselmi6 »

Kiitos Jani, hyvä info tämä.
Avatar
geeXLV
Viestit: 176
Liittynyt: To Touko 01, 2008 10:22 pm
Pyörä: HVA 701LR
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja geeXLV »

Moro,
tilasin just mynetmotosta tuon TrailXT+ Dakar -versiona.. Saas nähdä kuinka pirun jäykkä se on verrattuna tavan E-09:n..
TiuSo
Peltsi
Viestit: 2826
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Piti uus C17 tilata. Viime kesänä en tykänny siitä kun oli niin pelottava urissa. Tänä vuonna ei niinkään joten sopivasti kuluneena toimii. Vai paninkohan pyörimissuunnan toisin.

No hintahan tuon paras puoli. Tuolla hinnalla voi hyvåksyä jotain omituisuuksia.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jani M
Viestit: 2193
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Taas meni yksi C-02 loppuun 690:ssä ja se kesti saman 4000 km kuin edellisetkin. Edessä oli tällä kertaa Mitakselta Terra Force-EF Super 90/100-21 eli keltaraitainen kovempi seos. Melko harva, mutta se meni sopivasti loppuun samaan aikaan C-02:n kanssa. Aikaisemmin olen käyttävyt edessä C-17:ää, ja siinä on ollut se "ongelma", että se kestää 1,5 C-02:sta, ja nuuka kun on, niin on pitänyt katsella joku väliaikainen takarengas C-02:n jälkeen, että saa ajettua eturenkaankin loppuun. Sivunappulat tuossa Terra Force-EF:ssä on vähän hassusti melkein suoraan sivulle päin, mutta se ei haitannut ajossa.

https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... 36%7D&l=en

Kuva
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Jerex
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2024 10:26 am
Pyörä: T7

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jerex »

Onko jollain kokemuksia Enduro Trail XT+ kestävyydestä takasena, missä pyörässä ja millaista ajoa ollut?
Onko renkaassa jotain huonoa?
Jani M
Viestit: 2193
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Jerex kirjoitti: La Loka 12, 2024 1:40 pm Onko jollain kokemuksia Enduro Trail XT+ kestävyydestä takasena, missä pyörässä ja millaista ajoa ollut?
Onko renkaassa jotain huonoa?
E-09 kesti minulla hyvin ja E-12 huonosti, niin kiinnostaisi kanssa, miten nämä uudet XT+ ja Rally Pro kestää. Tuolta löytyi jotain:

https://www.advrider.com/f/threads/revi ... t.1735751/

Ja tuosta:

https://www.1000ps.com/en-us/article/30 ... -test-2024
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Jani M
Viestit: 2193
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

690:ssä oli ensiasennusrenkaina Enduro Trail E-07:t. Eturenkaan 5,5 mm:n kuvion korkeuden tuomitsin heti kättelyssä toivottomaksi ja myin sen uutena pois. Oli muuten todella jäykkä saada vanteelta pois ja se on leveyteensä nähden vielä aika matala, mikä hankaloitti normaalia vaihtotapaani, että otan molemmat reunat ylös ja pujotan vanteen renkaan sisältä pois.

Takarenkaalle annoin mahdollisuuden ja matalien ennakko-odutusten takia se yllätti positiivisesti. Mitas pitää tätä 50/50 renkaana, ja sitä se suunnilleen on. Kostealla soratiellä pitää todella hyvin, kunhan ei ole kovasti irtosoraa. Kuivalla liukkaanpuoleinen ja irtosora on sen akilleen kantapää, kuten tietty kuviosta voi jo päätellä karkeampiin nappuloihin verrattuna. Hyvä ajaa kuitenkin sladissa myös kuluneena keskipalosta huolimatta, eikä mene kantikkaaksi. Kului lopussa kuviopalat yhdistävien kannasten tasolle, eli siinä oli lopulta 3,5 mm jäljellä 5200 km:n jälkeen. Olisi ajanut vielä ehkä johonkin 6000 tonniin, mutta kausi loppui, niin laitetaan kumit uudet alle ensi kesäksi. Saa nähdä, millainen tappelu on saada takarengas vanteelta.

Loppuviimeksi kuitenkin onhan se aika vähän, kun tällä pääsee vain 1,5 kertaa sen mitä C-02:lla. On kumminkin todella paljon tihempi kuvio. C-02 kuluu keskimäärin noin 1 mm / 250 km ja tämä 1 mm / 600 km, mutta kun kuvion syvyydet on 18,5 mm ja 12,5 mm, niin tuo on lopputulos.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
B12
Viestit: 479
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja B12 »

Minulla oli joskus kanssa yksi E-07 690 takana ja aluksi minäkin olin vähän skeptinen sen suhteen kehuista huolimatta, mutta se on yllättävän hyvä soratiekäytössä. Aika vastaava tuntumaltaan kuin Anakee Wild. Kumpikin on hyvä 50/50 rengas, jos joutuu joskus asfaltillakin ajamaan.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
XL250R
Viestit: 267
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Jani M kirjoitti: Su Loka 27, 2024 6:34 pm 690:ssä oli ensiasennusrenkaina Enduro Trail E-07:t. Eturenkaan 5,5 mm:n kuvion korkeuden tuomitsin heti kättelyssä toivottomaksi ja myin sen uutena pois.
Onko todella 5,5 mm? Enduro Trail E-07 takarenkaassa ( Plussa versio ) taitaa olla liki 12 vai 13 milliä.
Jani M
Viestit: 2193
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

B12 kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 3:39 pm Minulla oli joskus kanssa yksi E-07 690 takana ja aluksi minäkin olin vähän skeptinen sen suhteen kehuista huolimatta, mutta se on yllättävän hyvä soratiekäytössä. Aika vastaava tuntumaltaan kuin Anakee Wild. Kumpikin on hyvä 50/50 rengas, jos joutuu joskus asfaltillakin ajamaan.
Minulla ei ole ollut 50/50 renkaita kuin Anakee Wild ja Motoz Adventure, ja tuohon Wildiin kanssa vertaisin tuntumaltaan, vaikka Wild vaikuttaa äkkivilkaisulla karkeammalta.
XL250R kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 5:31 pm Onko todella 5,5 mm? Enduro Trail E-07 takarenkaassa ( Plussa versio ) taitaa olla liki 12 vai 13 milliä.
Sen minä 90/90B21:stä mittasin. 110/80B19 ja 120/70B19:issa voi olla enemmän, kun niissä on leveämpi kosketuspinta, niin kuviopalat ovat isompia ja kumia on enemän tienpinnassa, eikä korkeampikaan kuvio ole niin joustava pituussuuntaan asfalttijarrutuksessa tai sivusuuntaan kantatessa. 140/80-18 takarenkaassa oli 12,5 mm, kuten kirjoitin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
XL250R
Viestit: 267
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Ok, kiitos tiedosta. Kun seuraava etukumin vaihto tulee kohdille, niin asiaa täytyy tarkemmin tutkia. 5,5 mm tuntuu aika vähäiseltä. Takarenkaana yllättävän hyvä myös asfaltilla ja omiin ajoihin sopiva myös hiekalla.
Jerex
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Kesä 14, 2024 10:26 am
Pyörä: T7

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jerex »

Kyselin jo aiemmin Enduro Trail XT+ takasen kestosta mut olisko jollain kokemusta saman mallin etusesta??
Kovin on muualla kehuttu mut onko kova kulumaan, ja kuluuko myös viistoksi nopeasti?
Vastaa Viestiin