690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2251
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Se ei ollutkaan tuo Desert IT tieliikennehyväksytty, mutta tavallinen Maxxcross IT M7305 on ja sama päälle 18 mm nappula siinäkin:
https://www.maxxis.com/int/tire/maxxcross-it/
https://www.maxxis.com/int/tire/maxxcross-it/
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 2251
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Mitas C-02 120/90-18, 4000 km
Rinaldi HE42 140/80-18, 1600 km (nappulaa jäi 6,5 mm)
Mitas Enduro Trail E-07 140/80-18, 5200 km
C-02:n on ollut useimmin alla ja on kyllä luottokumi.
Rinaldi oli halpa kokeilu, kun satuin sellaisen saamaan, ja oli hyvä ajaa, mutta huonosti kestävä, eikä sitä saa mistään.
Enduro Trail E-07, jos haluaa parempaa kilometrikestoa kuin nappulat, mutta maksaa sitten kyllä ominaisuuksissa irtopinnalla. Motoz Adventure vähän vastaava ajo-ominaisuuksiltaan, mutta kestää pidempään.
Rinaldi HE42 140/80-18, 1600 km (nappulaa jäi 6,5 mm)
Mitas Enduro Trail E-07 140/80-18, 5200 km
C-02:n on ollut useimmin alla ja on kyllä luottokumi.
Rinaldi oli halpa kokeilu, kun satuin sellaisen saamaan, ja oli hyvä ajaa, mutta huonosti kestävä, eikä sitä saa mistään.
Enduro Trail E-07, jos haluaa parempaa kilometrikestoa kuin nappulat, mutta maksaa sitten kyllä ominaisuuksissa irtopinnalla. Motoz Adventure vähän vastaava ajo-ominaisuuksiltaan, mutta kestää pidempään.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ti Loka 19, 2021 7:58 am
- Pyörä: Husqvarna 701 E -21
- Paikkakunta: Orivesi
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Onko käytännön tietoa, onko tuo Stone King identtinen C-02:sen kanssa?
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... stone-king
Näkyy satapiikillä ainakin vielä olevan C-02:stakin varastossa, mutta jatkoakin ajatellen. Ei tähän asti ainakaan vielä oikein korvaavaa / parempaa ole löytynyt.
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... stone-king
Näkyy satapiikillä ainakin vielä olevan C-02:stakin varastossa, mutta jatkoakin ajatellen. Ei tähän asti ainakaan vielä oikein korvaavaa / parempaa ole löytynyt.
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: Pe Maalis 04, 2022 8:27 pm
- Pyörä: Ktm 690 enduro r
- Paikkakunta: Leppävirta
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Itselle tuo Stoneking alla ja joku reilu 1000km jo ajettu tälle keväälle kaasua säästelemättä. Muutamat ekat millit kuluu suht nopeesti mut sit ajettavuus vakautuu.
Näin se minun mielestä oli vanhassakin c02 eli samantyyliselle vaikuttaa.
Näin se minun mielestä oli vanhassakin c02 eli samantyyliselle vaikuttaa.
Every road trip is an adventure and there is always something great to see.
-
- Viestit: 2251
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Stone Kingistä näyttää olevan tulossa saataville 140/80-18 koko. Ei tosin tuossa 120/90-18:ssakaan mitään vikaa ole ollut.
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... 36%7D&l=en
https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... 36%7D&l=en
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Tuosta vois ainaki päätellä että kaikissa on sama nappulan korkeus. S@apa nähä miten hintaa kertyy.
Paskapuhetta, mutta uskon.
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm 690Enduro 20vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Mitä rengasta porukka ehdottais 690 alle reissuun. Tarkotus ois rovaniemeltä junalla hesoihin ja siitä assua pitkin romaniaan, siellä sitten lähtiä ajeleen tet reittiä yms vastaavia alaspäin kohti serbia, pohjoismakedonia albania bosnia mitä siellä nyt löytyykään. Eli siis sorapolkuja ja välillä ihan asfalttiakin, fiiliksen mukaan. Laukut ja kamppeet painaa jtn 25kg kaikkinensa, eli ei oo kaikki mahdollinen matkassa. Kotia sitten ihan ajamalla. Varmaan tuohon kannattaa joku adventure rengastus laittaa, nappulakumet houkuttais mutta taitaa takakumi sulaa alle niissä lämpötiloissa.
-
- Viestit: 2251
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Ootko kattonut, paljonko reissussa tulee kilometrejä? Yksi vaihtoehto olisi vaihtaa pelipaikoilla tuoreet karkeat renkaat alle ja ajaa ne silestoneiksi kotimatkalla.
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun SM-G525F laitteesta Tapatalkilla
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 62
- Liittynyt: Su Marras 08, 2015 7:56 pm
- Pyörä: 690 Enduro & Speed Triple 1050 Turbo
- Paikkakunta: Uurainen
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Kestävyyttä ajatellen, Motoz Tractionator Adventure takana ja Tractionator Dualventure edessä kestivät hyvin Balkanin reissun 690 alla. Sitten katumaisempi Tractionator GPS pari oli alla Marokon reissulla, sekin kesti helposti koko reissun. Miinuspuolena molemmat ovat melkoisen liukkaita märällä assulla.kafuusti kirjoitti: ↑Ti Huhti 29, 2025 3:45 pm Mitä rengasta porukka ehdottais 690 alle reissuun. Tarkotus ois rovaniemeltä junalla hesoihin ja siitä assua pitkin romaniaan, siellä sitten lähtiä ajeleen tet reittiä yms vastaavia alaspäin kohti serbia, pohjoismakedonia albania bosnia mitä siellä nyt löytyykään. Eli siis sorapolkuja ja välillä ihan asfalttiakin, fiiliksen mukaan. Laukut ja kamppeet painaa jtn 25kg kaikkinensa, eli ei oo kaikki mahdollinen matkassa. Kotia sitten ihan ajamalla. Varmaan tuohon kannattaa joku adventure rengastus laittaa, nappulakumet houkuttais mutta taitaa takakumi sulaa alle niissä lämpötiloissa.
partseurope.eu sivulta näkee hinnat ja Store Locator välilehdeltä löytyy Suomen jälleenmyyjäverkosto.
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm 690Enduro 20vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Selasin internettiä ja kyselin kavereilta, lopputuloksena ostin dualventuren eteen ja rallz taakse. Ainakin youtube videoissa ovat gs bemareillakin ajanut kunnon kilometrejä nuilla. Eiköhän ne kestä reissun, viime kesänä punnitsin laukut ja teltan, ne oli alle 20kg. Nyt vähän ehkä vähemmän kun jätän ruuanteko välineet pois matkasta.
-
- Viestit: 2251
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -25 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Selasin ketjua taaksepäin, niin itse en päässyt Rallz takarenkaalla kuin 3800 km, mutta se oli 120/90-18. 140/80-18 voi olla kestävämpi. Eteen Dualventuren tube type näyttää kyllä maastokykyisemmältä vaihtoehdolta kuin Rallz. Tubeless 21":ssä taas Dual venture näyttää tukkoisemmalta kuin Rallz. Itselläni ei ole kokemusta kuin Rallz tube type etukumista.kafuusti kirjoitti: ↑Su Heinä 06, 2025 12:09 pm Selasin internettiä ja kyselin kavereilta, lopputuloksena ostin dualventuren eteen ja rallz taakse. Ainakin youtube videoissa ovat gs bemareillakin ajanut kunnon kilometrejä nuilla. Eiköhän ne kestä reissun, viime kesänä punnitsin laukut ja teltan, ne oli alle 20kg. Nyt vähän ehkä vähemmän kun jätän ruuanteko välineet pois matkasta.
Gessujen renkaiden kestoon ei oikein voi verrata, kun siinä on vyörenkaat ja 690:n kumit on ristikudoksella. Näyttää kestävä Gessuissa ja vastaavissa samat rengasmallit takana melkein tuplakilsat siihen mitä itsellä 690:ssä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17, 250 EXC-F -20
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 129
- Liittynyt: Ti Heinä 10, 2012 4:29 am
- Pyörä: KTM exc 500 -17vm 690Enduro 20vm
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: 690/701:n 140/80-18 (130, 120) takarengasvaihtoehtoja
Niin no joo on niissä tieten jotain eroa, mutta taas kun on tuollainen reissu ajo niin ei tule joka mutkasta lähdettyä tuppi nurin, viime kesänä baltian reissulla oli takana Pirelli garacross nappulakumi, kilometrejä tuli 4000km josta Helsingistä yhtä soittoa 4tietä rovaniemeen lopuksi. Puolet oli vielä nappulasta jäljellä. Ja kun on nuo 15-50 välit niin ei niillä oikein haluta vetää motarilla 120kmh vauhtia. Matkanopeus itellä 80-90 maantiellä