Pirelli Scorpion Rally STR

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Koheltaja
Viestit: 8062
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Renkaan leveys, profiilin muoto vaikuttaa isosti mutkakäytökseen. Kokeile kovemmilla paineilla, voi autaa mutta epäilen.

90/90-21 ja 150/70-18 renkailla kääntyy herkästi eikä tee mitään ylimääräistä mutkissa, pyörä n.200kg Tenere 700. Paineet ei juurikaan vaikuta käytökseen tässä yhdistelmässä, sekalaisessa sora-piki 1.6-1.8 välillä ja pelkässä pikitiessä e2.2 ja t2.4

Eturenkaalla ajettu karvan vajaa 10tkm, touring pintaa on vielä jäljellä mutta soralla alkaa lipsumaan. Palat kuluneet viistoiksi kun tykkään välillä jarrutella menoa... Tilalle tulee Rally.

Tokalla takarenkaalla 4tkm takana ja noin puolet kulunut, samanlainen tilalle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Itellä samat koot Advesa kun koheltajalla ja on kyllä hyvä kääntyyn. Toisaalta ajan enimmäkseen nappuloilla niin vertaus on vaikea.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Mythos
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Elo 01, 2012 4:55 pm
Pyörä: Suzuki DL1000

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Mythos »

Lisäsin pikkusen painetta. Eteen 2,4 ja taakse 2,7 bar jotka tän pyörän täyden kuorman suositukset. Nyt tuntu selkeästi paremmalta, mutta oli kyllä kuivaakin. Tuntuma kyllä kankeempi kuin vanhoissa sport/touring renkaissa, mutta se nyt oli odotettavissa. Ens viikolla sitte soratestiä kun paremmin aikaa.
Pallisti
Viestit: 48
Liittynyt: To Huhti 05, 2018 12:35 am
Pyörä: R1200GS

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Pallisti »

Tilasin tämmöset K60 & K60 Scoutin tilalle 650 V-Stromiin kun luin raporttia 20000 km kestosta: http://www.adventurism.tv/blog/2020/2/4 ... -rally-str

Tilaus lähti Tarvikekeskukselle (221€ kuluineen orkkiskoissa), saa nähdä koska pääsee sovittelemaan alle. Kuinkas jäykät nää on kammeta itse paikalleen?
Peltsi
Viestit: 2643
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Takakumi on ainaki ihan mukava asentaa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Avatar
Koheltaja
Viestit: 8062
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: T7
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Saa sen kulumaan nopeamminkin, 2000km ajettu ja pinnasta puolet jäljellä eli keskeltä mitattuna noin 4.5-5mm. En voi kieltää etteikö hauskaa olisi ollut sen edestä vaikka varsinaisesti ei ole revitelty, nopeatempisessa sora ja mettätie ajossa rengas jauhaa koko ajan vähäsen ja joskus enemmän. Noista kilsoista ehkä alle 1000km asfalttia ja siitä noin puolet motaria. Wildi olisi jo vaihtokunnossa tolla ajolla, samoin moni muu karkeampi rengas.

Toinen saman kuntoinen on hyllyssä ja eiköhän näillä pärjää loppukesän kun kohta palataan takaisin arkeen eikä pääse soralla hurvittelemaan. Samanlaista alle jatkossakin :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Viuh
Viestit: 1601
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, 660Rally, 640E+G/S

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Viuh »

7tkm kohdalla vaihdoin 1190 takasen, kyytiä sai kyllä koko rahan edestä. Kesto kyllä yllätti samoin kun renkaan toiminta muutenkin. Erittäin looginen toiminta soralla ja asvaltilla oikein mukava vietävä. Isoon pyörään hyvä valinta.
Tase
Viestit: 2646
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 6:28 pm
Pyörä: KTM 790 Adv R, HVA FE 450, BMW K100
Paikkakunta: Oulu

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Tase »

Vaihdoin Pohjois-Norjan 2000 km turneelle Rally STR renkaat KTM 790R:ään, tubeless 90/90-21 ja 150/70-18.
Ohessa vähän kokemuksia asfalttiajosta.

Renkaiden asennus kuten myös Karoo 3 poisotto kotioloissa oli varsin helppoa verrattuna esim Wildiin.
Rengaspaineiksi laitoin eteen 2.4 ja taakse 2.6, mikä on suositus ko pyörälle asfalttiajoon.
Kuluminen oli hyvin maltillista, olisiko 2 mm häipynyt takarenkaasta.
Renkaat ääntävät jonkin verran sileällä asfaltilla.
Ajotuntuma kuivalla ja märällä asfaltilla on hyvä.
Norjan teillä on tiekarhun tai vastaavan tekemiä pitkittäisuria tien keskiharjanteessa. Eturengas aisti nuo urat todella herkästi. Märällä tiellä mutkassa ajettaessa tuntui suorastaan häijyltä. Tasaisella tien kohdalla ajo oli varsin vakaata.

Kokonaisuutena varsin hyvät renkaat myös asfalttiajossa.
Jopo
Viestit: 30
Liittynyt: La Syys 07, 2019 9:17 pm
Pyörä: Tenere 700 & Sähkömankeli

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Jopo »

4800km takana ja vaihtokunnossa. Reilu 2mm pintaa jäljellä, sillä ei enää yllättävistä paikoista selviä. Vaihtoon meni ja alle AX41.
Alla siis varsinainen sekarengastus :roll: , edessä Scorpion Rally (ei str).

Ihan hauska rengastus tuo on ollut, viimeaikoina olen kanttaillut enempi asfaltilla mutkateitä aika lailla reunoille saakka. Hiekalla ei pitoa juuri ole enää.
Viuh
Viestit: 1601
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 2:05 pm
Pyörä: 1290SAR, 660Rally, 640E+G/S

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Viuh »

Samoin rapiat viitisen tonnia 1290 takasena kasassa ja syksyä vasten uusi odottelee.
Asvaltilla ja kovalla soralla tolla vielä päästelee varmaan seiskaan asti, edellisellä pyörällä
sitä luokkaa ajoin. Tykkään edelleen kovasti.
Avatar
mek
Viestit: 2497
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: R1250GS
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja mek »

Tilasin Gessuun setin näitä, A41 eturengas alkaa olla finaalissa (1,5 mm, 10 tkm) ajan ehkä tonnin tuolla etusella vielä, sitten STR eteen. Takarenkaassa on enemmän pintaa vielä. Jos sillä pääsisi viiteentoista ja sitten STR myös taakse.
Vastaa Viestiin