DR650SE '97
Valvoja: Moderaattorit
DR650SE '97
Tuli talvi taas ihmeteltyä tekemättä pyörälle mitään ja voitte arvata miten kävi kun ensimmäiset pyörät näki liikenteessä. Nyt onkin vähän remonttia tiedossa ja neuvot/tiedot olisivat tervetulleita.
1. Lippasin viime kesänä pyörän kanssa sillä seurauksella että prätkäni vasen takamuovi meni puhki ja naarmuille.. Pyörän muut muovit ja tankki ovat ihan pirteässä kuosissa joten maalaamaan en koko pyörää mielelläni lähtisi. Onko kukaan uskaltanut kysyä maahantuojalta muovien hintoja? Hirveästi kun ei noita valkoisia DR:iä näytä olevan purettavanakaan..
2. Sylinterin alapään tiiviste huohottaa koko ajan enenevässä määrin öljyä ulos, joten senkin korjaaminen tulee kohta aiheelliseksi. Onko tuohon olemassa mitään stabiilia ja pitkäaikaista ratkaisua, esimerkiksi erilainen tiiviste tjsp?
3. Pyörälläni on ajettu 26tkm ja kytkin on ruvennut luistamaan jo suhteellisen paljon. Oletteko vaihtaneet kulutuslevyt samalla kuin kytkinlevyt?
Kysymykset saattavat olla vähän tyhmiä, mutta olen huomannut että tällaisilta foorumeilta saa yleensä kullanarvoisia vinkkejä.
1. Lippasin viime kesänä pyörän kanssa sillä seurauksella että prätkäni vasen takamuovi meni puhki ja naarmuille.. Pyörän muut muovit ja tankki ovat ihan pirteässä kuosissa joten maalaamaan en koko pyörää mielelläni lähtisi. Onko kukaan uskaltanut kysyä maahantuojalta muovien hintoja? Hirveästi kun ei noita valkoisia DR:iä näytä olevan purettavanakaan..
2. Sylinterin alapään tiiviste huohottaa koko ajan enenevässä määrin öljyä ulos, joten senkin korjaaminen tulee kohta aiheelliseksi. Onko tuohon olemassa mitään stabiilia ja pitkäaikaista ratkaisua, esimerkiksi erilainen tiiviste tjsp?
3. Pyörälläni on ajettu 26tkm ja kytkin on ruvennut luistamaan jo suhteellisen paljon. Oletteko vaihtaneet kulutuslevyt samalla kuin kytkinlevyt?
Kysymykset saattavat olla vähän tyhmiä, mutta olen huomannut että tällaisilta foorumeilta saa yleensä kullanarvoisia vinkkejä.
Muoveja saa myös tuolta: http://www.cmsnl.com/suzuki-dr650-1997- ... partslist/
Parin hinnaksi taisi jäädä noin 100 euroa, ei kylläkään sisällä tarroja. Omaan pitäisi hommata kumpikin.
Sylinterin alapään tiiviste vaihtui muistaakseni -02 metalliseen jonka ei pitäisi ruveta vuotamaan ja sellainen sinne kannattaa vaihtaa. Jotkut ovat paikanneet kemiallisella metallilla, ei varmastikkaan mikään pitkäikäinen korjaus kuitenkaan.
Parin hinnaksi taisi jäädä noin 100 euroa, ei kylläkään sisällä tarroja. Omaan pitäisi hommata kumpikin.
Sylinterin alapään tiiviste vaihtui muistaakseni -02 metalliseen jonka ei pitäisi ruveta vuotamaan ja sellainen sinne kannattaa vaihtaa. Jotkut ovat paikanneet kemiallisella metallilla, ei varmastikkaan mikään pitkäikäinen korjaus kuitenkaan.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
- Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
- Paikkakunta: KURU
Siitä kytkimestä, itse olen vaihtanut rautalevyt pari kertaa, massalevyt viidesti. Yleisesti kun kytkin alkaa luistamaan kannattaa ajaa varovasti, niin ettei kytkin luista ja vaihtaa levyt mahdollisimman pian koska teräslevyt menevät kieroksi tai kupille kuumitessaan, toki myös kuluvat käytössä.Öljyllä on suuri vaikutus kytkimen ikään ja toimintaan. Auton synteettinen on pahin, eräs MM- enduromies käytti kisanelarissaan normi dieselmoottoriöljyä, väitti paremmaksi kuin pyöräöljyjä.
Vaihdettuani alapäähän pellitiivisteen se ei ole vuotanut. Muista jälkikiristää kansi 1000 km jälkeen.
Vaihdettuani alapäähän pellitiivisteen se ei ole vuotanut. Muista jälkikiristää kansi 1000 km jälkeen.
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:01 am
- Pyörä: Ktm 690 2013, Suzuki dr 650se -99 +muut
- Paikkakunta: KURU
Olen ajellut pitkään Castrolin GPS synteettisillä, mutta nyt kun ajan paljon enska-ajoa, kytkin alkaa aina luistaa puolen vuoden päästä. Laitoin jotkut Honda mineraalit, ilmaiset palkintoöljyt. Saa nähdä piteneekö käyttöikä.
Ja vielä niistä levyistä. EBC-levyt eivät ainakaan toimineet enskassa, kun sitä käyttää kovasti, tarvii säätää kesken ajon kun ei irroita, eli alkuperäiset kannattaa ostaa.
Ja vielä niistä levyistä. EBC-levyt eivät ainakaan toimineet enskassa, kun sitä käyttää kovasti, tarvii säätää kesken ajon kun ei irroita, eli alkuperäiset kannattaa ostaa.
-
- Viestit: 665
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:49 pm
- Pyörä: BMW F650 GSD 2004
- Paikkakunta: Helsinki
Re: DR650SE '97
Entisen SE:n takamuovi oli kärsinyt pari kertaa ja meikkasin sen tyynesti kaupasta saatavalla mustalla kontaktimuovilla. Pysyi hyvin ja oli mielestäni valkoisen mopon tyyliin aivan sopiva. Tai voit itse arvioida sitä ao. kuvasta - oikeanpuoleisessa takasivumuovissa on kaksi reikää, niinkuin näkyy...?ScB kirjoitti:...vasen takamuovi meni puhki ja naarmuille.. Pyörän muut muovit ja tankki ovat ihan pirteässä kuosissa joten maalaamaan en koko pyörää mielelläni lähtisi.
En tiedä kytkimistä juuri mitään, mutta tuossa kuvan pyörässä ei kytkin luistanut n. 74 tkm jälkeenkään. Tosin en voi vannoa onko kytkin jossain vaiheessa korjattu. Öljyn vaihto toiseen, niinkuin täällä on jo mainittu?ScB kirjoitti: 3. Pyörälläni on ajettu 26tkm ja kytkin on ruvennut luistamaan jo suhteellisen paljon.
- Liitteet
-
- Moppeli.jpg
- (223.31 KiB) Tiedosto ladattu 274 kertaa
Re: DR650SE '97
HUOM 650SE-darran omistajat, joilla TM40-suoravetokaasutin. Ilmoittakaa kaasuttimienne säädöt(suuttimet, neula) niin helpotatte huomattavasti urakkaani. Minun olisi tarkoitus säädättää pyörä väritulpalla, eikä minulla ole mitään tietoa "oikeista" säädöistä. Kiitoksia jo etukäteen.
- Jukka
- Site Admin
- Viestit: 2807
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 1:26 am
- Pyörä: KTM 350 EXC-F
- Paikkakunta: Tornio
- Viesti:
Re: DR650SE '97
Tuo sylinterin vuoto on 'perinteisesti' korjattu kemiallisella metallilla. Monet pitkin maailman foorumeita ovat olleet siihen tyytyväisiä
ihan pitkäaikaisenakin ratkaisuna eikä se minullakaan ruvennut vuotamaan. Pistin pikku paikan ja kirasin vielä vähän pultteja.
ihan pitkäaikaisenakin ratkaisuna eikä se minullakaan ruvennut vuotamaan. Pistin pikku paikan ja kirasin vielä vähän pultteja.
Knowing is not enough; we must apply. Willing is not enough; we must do.
Bruce Lee
Bruce Lee
Re: DR650SE '97
Jos ei kiirusta ole niin voin katsoa mitkä suuttimet omassa on paikoillaan, kaasarikin on jo valmiiksi irti. Voi mennä kylläkin viikkoja ennenkuin pääsen katsomaan.ScB kirjoitti:HUOM 650SE-darran omistajat, joilla TM40-suoravetokaasutin. Ilmoittakaa kaasuttimienne säädöt(suuttimet, neula) niin helpotatte huomattavasti urakkaani. Minun olisi tarkoitus säädättää pyörä väritulpalla, eikä minulla ole mitään tietoa "oikeista" säädöistä. Kiitoksia jo etukäteen.
Lisää urkua monitoriin...
Re: DR650SE '97
142,5 pääsuutin ja 22,5 tyhjäkäyntisuutin, neula taitaa olla puolivälissä, neulaputkista ja ilmasuuttimista en tiedä mutta oletan että ne on ne alkuperäiskokoset jotka tulee kaasari nmukana. Tyhjäkäynti CO on n 3,4-4% kun kone on lämmin.Ilmoittakaa kaasuttimienne säädöt(suuttimet, neula) niin helpotatte huomattavasti urakkaani.
Kiihdytyspumppu antaa annoksen vasta reilulla kaasunkäännöllä pienen hetken. Ilmanputsari muuten vakio mutta snorkkeli pois. Toimii.
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: DR650SE '97
Laittakaa vain ihmeessä kaikki nippelitiedot mitä löytyy tuosta säädöstä. Laitoin juuri TM-40-6:sen kiinni vakiokurkkuihin ja pyörä käy ihme kyllä jopa kaasuttimen vakioasetuksilla. Tiivisteenä imupuolelle toimi työpaikan ohjauslaakerin o-rengas. Mietin tässä että olisiko mahdollista hommata tuohon pyörään öljynpainemittaria, jotta tietäisin mitä koneelle kuuluu ajaessa. Onko kokemuksia?
Re: DR650SE '97
Koneen etuosassa keskellä kampikammion tasalla on pultilla tms peitetty reikä josta voi öljynpaineen mitata, periaatteessa siihen vaan anturi kiinni ja sopiva mittari josta näkee lukea pieniäkin paineita, aika pienethän tossa on esim autoon verrattuna....
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Re: DR650SE '97
Pyörä menee säädätykseen tuohon Prätkäpajalle perjantaina, joten enää ei ole tarvetta noille kaasarin säätöasetuksille.
Ennen kesää teen vielä tuon keulan uusiksi ja perääkin pitäisi jäykistää. Uusi iskari ja jousi olisi tietty kaikkein paras ratkaisu, mutta opiskelijabudjetilla
ei sellaiseen ole varaa. Sanokaapa halpoja kikkoja millä jäykistää tuota perää niin ettei se jousta niin pirusti, jos siis sellaisia on
Ennen kesää teen vielä tuon keulan uusiksi ja perääkin pitäisi jäykistää. Uusi iskari ja jousi olisi tietty kaikkein paras ratkaisu, mutta opiskelijabudjetilla
ei sellaiseen ole varaa. Sanokaapa halpoja kikkoja millä jäykistää tuota perää niin ettei se jousta niin pirusti, jos siis sellaisia on
Re: DR650SE '97
Mä laitoin vanhan jousen väliin alapäähän kumipalat, jolloin helppas hiukan, ettei lyönyt niin kovaa pohjaan.ScB kirjoitti: Sanokaapa halpoja kikkoja millä jäykistää tuota perää niin ettei se jousta niin pirusti, jos siis sellaisia on
Ekassa kuvassa ne näkyvät huonosti, toisessa kuvassa erästä Aatua mukaellen "lopullinen ratkaisu", joskaan ei halpa (Aatullekin taisi tulla kalliiksi ).
- Liitteet
-
- IMG_0636.jpg
- Kumit näkyy huonosti tuolla jousen alapäässä
- (1.13 MiB) Tiedosto ladattu 136 kertaa
-
- Kuva 013.jpg
- Tämä auttoi lopullisesti
- (630.55 KiB) Tiedosto ladattu 146 kertaa
Re: DR650SE '97
Onko näistä tohtoreista mitään enduromalleja liikkeellä ts. onko niitä kuristettu joillain tavoin tehtaalta kun tuolta pajalta soittivat
ja ilmoittivat huipputehoksi koneelta reilua 30-hevosvoimaa ja se on aika paljon alakanttiin..
ja ilmoittivat huipputehoksi koneelta reilua 30-hevosvoimaa ja se on aika paljon alakanttiin..