Transalpin Kaasareiden synkronointiohje

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Tuuba
Pyörä: Transalp Super Four version R -97

Transalpin Kaasareiden synkronointiohje

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Tässä nyt piruuttaan aattelin laittaa kuvakollaasin tiedonjanoisille uusiokäyttäjille ihan vain havainnollistamisen ja Haynesin kiusaksi :D

Jos jollekin olisi hyötyä, ettei tartte arpoa. Asiat on kyllä käyty täällä jo ennemmin läpi, mutta kertaus on opintojen äireemuori!

Kuvat on vm. ´97 PD10 koppaisesta Transusta, mutta taitavat päteä ainakin ´94-00 välillä, ellei kautta aikain.
Liitteet
Synkkauskuvat.JPG
(185.97 KiB) Tiedosto ladattu 337 kertaa
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Jari07
Pyörä: Transalp -93

Viesti Kirjoittaja Jari07 »

Kiitos. Olipa harvinaisen selkeästi esitetty ohje. Edes väliaikaista bensatankkia ei tarvita, pelkkä tankin siirto näköjään riittääkin.
Tuuba

Juu, hanaa voi joutua aavistuksen kääntämään "sisäänpäin", mulla ainaki oli letku niin tottamalata tiukille tehty. jos on jatkopala ja 10 cm letkua, ei tartte kikkailla sitäkää vähää.
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Kaizu
Pyörä: BMW F650GS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Kiitos tosiaankin selkeästä ohjeesta. Hyvä muutenkin että otit asian esille ja näytit kuvien kanssa kuinka helppoa synkronointi on tarkistaa. Itse olevinani tein talven aikana isompaa huoltoa (60 000km ) mutta skippasin synkronoinnin koska kone käy yhtä nätisti kuin ennenkin. Ohjeesta käy ilmi että tuonhan voi tarkistaa helposti vaikka ihan huvikseen.
Jouduitkos muuten omastasi säätämään, muuten kuin omaksi iloksesi?

Ps. Kysäisempä samalla kuinka usein olette venttilit säätäny. Ohje sanoo aika usein, kokemus 20 000 km välein, mutta ei ainakaan viimeeksi tarvinnut kuin omaksi iloksi hiukan ruuveja pyöritellä.
Kaizu BMW F650GS -06
Vaativa kurankäsittely
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Hep,

AT:stä tarkistin juuri venttiilit, eikä säätämistarvetta olisi ollut, mutta kun kerta avasin, niin paria venaa hiukan hienosäädin. Edellisen kerran tarkistin säädöt 30tkm sitten tekemättä mitään, ja edellisestä säädöstä on 50tkm. Vaikken olisi ikinä noita katsonut, niin mitään hätää ei olisi, näin jälkikäteen arvioiden. Tietysti tilanne tulee todeta aika ajoin.

Asiallisella ajolla (?) ei Hondan V-2:n venoja tarvitse alvariinsa säädellä, ja itse olen ottanut tavoitteeksi tarkistaa tilanne joka toisessa talvihuollossa, eli öpaut 30 tkm välein.

Ison välyksen kuulee, eikä se niin vaarallista ole. Jos on käynnistys- tai tyhjäkäyntiongelmia, yskimistä putkeen tai kaasariin, tai muuta hämärää, niin voi epäillä liian pieniä välyksiä varsinkin jos tarkistuksesta on pitkä.

Make & Laku
jussi72
Pyörä: Transalp -89 Raisu -80

Viesti Kirjoittaja jussi72 »

Halvempi mittausvehje, jos ei viitsi ostaa oikeita mittareita. Monella foorumilla jo esillä ollut idea omana toteutuksena.
Kuva
Tikkaoja
Pyörä: Canyon ja Cube

Viesti Kirjoittaja Tikkaoja »

Mulla on samanlainen mittari kun tossa yläpuolella. Erona vaan se, että laitoin letkut ihan vierekkäin niin näkee tarkemmin pintojen korkeuseron.

-petteri
RD03Jarkko
Pyörä: Honda XRV650, BMW R80GS -92, KTM 450EXC

Viesti Kirjoittaja RD03Jarkko »

http://faq.ninja250.org/index.php/Is_th ... nc_tool%3F

Itse tein tuollaisen synkronointilaitteen ja kokeilin viime viikonloppuna. Toimii tuokin. Pulloiksi lasipulloja...vetää paksunkin muovipullon ruttuun. Itse käytin 0.75 viinipulloja jotka piti ensin tyhjentää :!:

Pienikin ruuviin nykäisy tosiaan sai veden virtaamaan pullosta toiseen...

Joissain pienissä pissapojan letkun muovisissa haaroittimissa on lievästi kartio pää jonka sai tiiviisti kierrettyä sylinterinkannen reikään.
Tuuba

Kaizu kirjoitti: Jouduitkos muuten omastasi säätämään, muuten kuin omaksi iloksesi?

Ps. Kysäisempä samalla kuinka usein olette venttilit säätäny. Ohje sanoo aika usein, kokemus 20 000 km välein, mutta ei ainakaan viimeeksi tarvinnut kuin omaksi iloksi hiukan ruuveja pyöritellä.

Juuh! Himokselta on palattu polvet paketissa, asiallista sinänsä.... :x

Etummaasen pytyn oikean puolimmaista imuvenaa piti kiristää aiva sitte aavistuksen verran, muuten homma bueno. Senki kyllä kylmänä kuuli, ku vähä kalakatti. Nyt käy hienosti ku hyrrä. 30tkm on tarkastusväli, mutta tuosta ei ennen oo katottukkaa, nyt on 36tkm mittaris.

Laitoimpahan nyt siitäkin kollaasin piruuttani :lol:
Liitteet
Venttiilinsäätötransu.JPG
(216.72 KiB) Tiedosto ladattu 123 kertaa
Vastaa Viestiin