Juu, snorkkeli on avarrettu ja putsari on K&N. Vois tosiaan olla hyvä idea kokeilla pienempää pääsuutinta, ajattelin testata ketjussa aiemmin mainittua yhdistelmää 52-155. Nyt vaan inspiraatiota odottelemaan....Dominator kirjoitti:
Minusta tuntuu että Ekesillä on pääsuutin liian iso. Oletko kokeillut pienemmällä? Snorkkeli sulla on tietenkin avarrettu ja putsari vaihdettu..
Dominaattorin kaasarimodaus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 375
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 6:59 pm
- Pyörä: Desert Express
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:57 am
- Pyörä: Honda NX 650 Dommi
- Paikkakunta: Oulu
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Tuli kelattua jopa 140 km/h vauhtia tänään ni on se parempaan suuntaan menny. En ole tehnyt mitään muutoksia edellisen jälkeen kun kalvon sain oikein paikalleen. Vähän rikkaalta taitaa tosin haiskahtaa kuitenkin. Ja saattaa se sammahtaakin sillontällön, mutta vääntää se paremmin matalilla kierroksilla kuin ennen.
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
BTW, minkä verran lajitoverien Dominaattorit vievät polttoainetta? Heitin juuri vajaan 800 km maantielenkin ja olin kovasti tyytyväinen saavuttamaani 4.8 l/100km.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Nyt ei taas tiedä miten muotoilis..
No sain ne suuttimet ja se suodattimen vihdoin, tosin syy miksi siinä kesti niin kauan on oma vika, olin antanut vanhan kännynumeron ja eihän ne saaneet mua kii millään kun ei ole enää numero käytössä.
Laittelin ilmanputsarin oikein niin pillun päälle nätiksi, on verkot ettei mene kiviä ja tiivisteet ja uudet suodattimet..
Vaihtelin 155/55 suuttimet ja putsailin ja säätelin ja ruuvailin, liimailin oikein tarrankin putsarikoteloon jotta "on k&n ja ei saa heittää roskiin kun kestää isältä pojalle"
Kaasarin kun sain kiinni niin vielä kokeilin heittotankilla että nätisti lähtee käyntiin ja käy jonkinlaista tyhjäkäyntiäkin, sit peli nippuun ja käyttelin lämpimäksi.
Sammutin pyörän ja peruuttelin työnämällä tallista ulos, painoin starttia niin mitäs vittua, rele sanoo prrrrrrrrrrrr, mietin että onhan se 3 viikkoa seisonut tallissa mut nätisti pöritti äsken, annoin apuvirtaa tenavien mönkkäristä ja prrrrr, no jossain välissä se taas lähti mystisesti starttaamaan ja irrotin kaapelit, työntelin tallista ulos ja meni sammumaan.
Siinä sit pihalla koitin antaa apuvirtaa ja hakata relettää ja purkaa jo startin rataskopankin auki, ei mitään järkevää niin millään.
Lopulta hain mittarin ja akku näyttää 10V ja apuvirralla 11.5, sit kun starttaa, tai siis prrrrrrr prkl, niin tippuu 5V.
Ei nyt tule muita vaihtoehtoja mieleen kun että meni akusta kenno, startista vaihe tai pitää ottaa vitusti IVA OLVIA, joka tuntuu loppuvan sekin kohta...
No sain ne suuttimet ja se suodattimen vihdoin, tosin syy miksi siinä kesti niin kauan on oma vika, olin antanut vanhan kännynumeron ja eihän ne saaneet mua kii millään kun ei ole enää numero käytössä.
Laittelin ilmanputsarin oikein niin pillun päälle nätiksi, on verkot ettei mene kiviä ja tiivisteet ja uudet suodattimet..
Vaihtelin 155/55 suuttimet ja putsailin ja säätelin ja ruuvailin, liimailin oikein tarrankin putsarikoteloon jotta "on k&n ja ei saa heittää roskiin kun kestää isältä pojalle"
Kaasarin kun sain kiinni niin vielä kokeilin heittotankilla että nätisti lähtee käyntiin ja käy jonkinlaista tyhjäkäyntiäkin, sit peli nippuun ja käyttelin lämpimäksi.
Sammutin pyörän ja peruuttelin työnämällä tallista ulos, painoin starttia niin mitäs vittua, rele sanoo prrrrrrrrrrrr, mietin että onhan se 3 viikkoa seisonut tallissa mut nätisti pöritti äsken, annoin apuvirtaa tenavien mönkkäristä ja prrrrr, no jossain välissä se taas lähti mystisesti starttaamaan ja irrotin kaapelit, työntelin tallista ulos ja meni sammumaan.
Siinä sit pihalla koitin antaa apuvirtaa ja hakata relettää ja purkaa jo startin rataskopankin auki, ei mitään järkevää niin millään.
Lopulta hain mittarin ja akku näyttää 10V ja apuvirralla 11.5, sit kun starttaa, tai siis prrrrrrr prkl, niin tippuu 5V.
Ei nyt tule muita vaihtoehtoja mieleen kun että meni akusta kenno, startista vaihe tai pitää ottaa vitusti IVA OLVIA, joka tuntuu loppuvan sekin kohta...
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Juu ei tullut edes kauhia krapula
Kyllä se taitaa ehjä olla sittenkin, en vaan ymmärrä noiden nykyisten akkujen sielunelämää ollenkaan..
Ensin pyörittää kuten ennenkin ja vaikka paikallaan kierrättelee ja käyttelee 10 minuuttia niin sitten on tyhjä kun sammuttaa ja yrittää starttailla
No autosta otin virtaa ja hyvin käy, lataakin normaalisti..
Ei tuo kaasutin modi nyt ihan vituiksi ainakaan mennyt, hiukan alakierroksilla miettii vielä, pitää miettiä vielä miksi.
Vetoalueelle kun pääsee niin kakkosvaihteella ajellessa hiekkatiellä rääkäsee melko välittömästi punaselle ja päällysteellä pyrkii nostamaan rengasta, käyttökelpoinen kierrosalue tuli alemmas tuntuvasti nyt menee suurimmalla vaihteella 70kmh vielä takkuamatta.
Paikallaan kaasutellessa huomaa parhaiten muutoksen luistin käytöksessä, ei paljon tarvi kaasuun koskea niin tapahtuu, tosin kierrokset ei laskekkaan ihan niin herkästi, mutta ei häiritsevää kuitenkaan.
Samoin liikenteeseen lähtö tuntuu paremmalta, ei ole niin sammumisherkkä kuin kuljettajansa
Kyllä se taitaa ehjä olla sittenkin, en vaan ymmärrä noiden nykyisten akkujen sielunelämää ollenkaan..
Ensin pyörittää kuten ennenkin ja vaikka paikallaan kierrättelee ja käyttelee 10 minuuttia niin sitten on tyhjä kun sammuttaa ja yrittää starttailla
No autosta otin virtaa ja hyvin käy, lataakin normaalisti..
Ei tuo kaasutin modi nyt ihan vituiksi ainakaan mennyt, hiukan alakierroksilla miettii vielä, pitää miettiä vielä miksi.
Vetoalueelle kun pääsee niin kakkosvaihteella ajellessa hiekkatiellä rääkäsee melko välittömästi punaselle ja päällysteellä pyrkii nostamaan rengasta, käyttökelpoinen kierrosalue tuli alemmas tuntuvasti nyt menee suurimmalla vaihteella 70kmh vielä takkuamatta.
Paikallaan kaasutellessa huomaa parhaiten muutoksen luistin käytöksessä, ei paljon tarvi kaasuun koskea niin tapahtuu, tosin kierrokset ei laskekkaan ihan niin herkästi, mutta ei häiritsevää kuitenkaan.
Samoin liikenteeseen lähtö tuntuu paremmalta, ei ole niin sammumisherkkä kuin kuljettajansa
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Juu
Kiukkusin taas vähän väärästä syystä, eipä siinä akussa vikaa ole, jonkun päässä kylläkin...
Kävin sitä alakierrosten booausta tutkimaan mutta eipä lähtenyt käymään, nappia kun painoi tippui akussa jännitteet ja huomasin että startin piuha kuumenee.
Ensin totesin että meni startti ja kävin sitä kiukulla purkamaan, no eihän siellä mitään vikaa ollut, käämit ehjät, hiilet vielä hyvät ja piuhatkin kunnolla kiinni ja ehjät.
No eikun starttia kasaan, meinasi muuten pudota silmät päästä siinä vaiheessa..
Joku oli purkanut startin ennenkin, luulen että siksi kun läpiviennin eriste on rikkoutunut.
Oli sitten suuressa viisaudessaan pistänyt sisäpuolelle metalliprikan, katsonut että napa menee suht keskeltä reikää niin ei osu maihin ja vetänyt hampaat irvessä kiriälle
Eli suomeksi, oli pultannut startin plussan suoraan startin runkoon.
Yllättävän hyvin on noinkin toiminut, kovilla virroilla kun on väkisin syötetty, niin on alkanut pultin ja prikan välissä kipinöimään ja siitä syntynyt pieni eristävä kerros.
Nyt kun kaasaria laittelin, niin samalla kääntyi tuo pluspiuha hiukan ja otti taas kunnolla kosketuksen maihin.
Aikansa kun yritti starttailla niin taas kipinöi ja alkoi johtamaan ja ajaessa taas tärinästä meni oikkariin.
(mistä näitä "asentajia" oikein tulee? onko syy dna:ssa?)
Kiukkusin taas vähän väärästä syystä, eipä siinä akussa vikaa ole, jonkun päässä kylläkin...
Kävin sitä alakierrosten booausta tutkimaan mutta eipä lähtenyt käymään, nappia kun painoi tippui akussa jännitteet ja huomasin että startin piuha kuumenee.
Ensin totesin että meni startti ja kävin sitä kiukulla purkamaan, no eihän siellä mitään vikaa ollut, käämit ehjät, hiilet vielä hyvät ja piuhatkin kunnolla kiinni ja ehjät.
No eikun starttia kasaan, meinasi muuten pudota silmät päästä siinä vaiheessa..
Joku oli purkanut startin ennenkin, luulen että siksi kun läpiviennin eriste on rikkoutunut.
Oli sitten suuressa viisaudessaan pistänyt sisäpuolelle metalliprikan, katsonut että napa menee suht keskeltä reikää niin ei osu maihin ja vetänyt hampaat irvessä kiriälle
Eli suomeksi, oli pultannut startin plussan suoraan startin runkoon.
Yllättävän hyvin on noinkin toiminut, kovilla virroilla kun on väkisin syötetty, niin on alkanut pultin ja prikan välissä kipinöimään ja siitä syntynyt pieni eristävä kerros.
Nyt kun kaasaria laittelin, niin samalla kääntyi tuo pluspiuha hiukan ja otti taas kunnolla kosketuksen maihin.
Aikansa kun yritti starttailla niin taas kipinöi ja alkoi johtamaan ja ajaessa taas tärinästä meni oikkariin.
(mistä näitä "asentajia" oikein tulee? onko syy dna:ssa?)
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Nyt pyörittää niin pirusti
Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen
Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
-
- Viestit: 375
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 6:59 pm
- Pyörä: Desert Express
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
En tiedä tarkkaa sijaintiasi, mutta toissapäivänä ajelin Tornio-Tervola-Keminmaan suunnalla ja olisko tuo läheltä liipannut?Walt kirjoitti:Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen
Meinaan, suhailen sielläpäin kohtuullisen usein, joten kyllä tuolta Kempeleen Tiilbeemasta aina yksi lambda-hely kulkeutuu mukana, jos ei nyt tulenpalava kiire ole.....
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Alkuviikosta kävin ajamassa maantietä 200km ja makilla meni vähän alle yhdeksän litraa, alle 4,5l/100km ja keskinopeus tuolla matkalla vähän yli 70km/h.Pallokala kirjoitti:BTW, minkä verran lajitoverien Dominaattorit vievät polttoainetta? Heitin juuri vajaan 800 km maantielenkin ja olin kovasti tyytyväinen saavuttamaani 4.8 l/100km.
Uusi kaasutin lienee osasyyllinen alle 4,5l/100km kulutuksiin, vaan ei orginaali Keihinilläkään mennyt matkatessa juurikaan yli 5l/100km.
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Kiitos tarjouksesta, muuta domi lähtee huomenna talosta, niin ei ole enää anturillekkaan tarvetta.ekes kirjoitti:En tiedä tarkkaa sijaintiasi, mutta toissapäivänä ajelin Tornio-Tervola-Keminmaan suunnalla ja olisko tuo läheltä liipannut?Walt kirjoitti:Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen
Meinaan, suhailen sielläpäin kohtuullisen usein, joten kyllä tuolta Kempeleen Tiilbeemasta aina yksi lambda-hely kulkeutuu mukana, jos ei nyt tulenpalava kiire ole.....
Pitää seuraavaksi katsella jotakin isompaa ja vähemmän maastokelpoista matkaenskaa
Niin ja ihan likellä olet pyörinyt, tässä Ylipaakkolassa asustellaan..
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
OT: Pyöriikö siinä nurkilla 400 exc kotari?Walt kirjoitti:Kiitos tarjouksesta, muuta domi lähtee huomenna talosta, niin ei ole enää anturillekkaan tarvetta.ekes kirjoitti:En tiedä tarkkaa sijaintiasi, mutta toissapäivänä ajelin Tornio-Tervola-Keminmaan suunnalla ja olisko tuo läheltä liipannut?Walt kirjoitti:Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen
Meinaan, suhailen sielläpäin kohtuullisen usein, joten kyllä tuolta Kempeleen Tiilbeemasta aina yksi lambda-hely kulkeutuu mukana, jos ei nyt tulenpalava kiire ole.....
Pitää seuraavaksi katsella jotakin isompaa ja vähemmän maastokelpoista matkaenskaa
Niin ja ihan likellä olet pyörinyt, tässä Ylipaakkolassa asustellaan..
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Taisi tänään viimeksi mennä tuosta postilaatikon ohi.
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
-
- Viestit: 375
- Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 6:59 pm
- Pyörä: Desert Express
- Paikkakunta: Haukipudas
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Olisko se sitten AT vaiko iso DRWalt kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta, muuta domi lähtee huomenna talosta, niin ei ole enää anturillekkaan tarvetta.
Pitää seuraavaksi katsella jotakin isompaa ja vähemmän maastokelpoista matkaenskaa
- Pallokala
- Viestit: 996
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
Ruuvailin huvikseni tyhjäkäyntiseosta ja nyt on Domissa parempi tyhjäkäynti kuin koskaan. Pyörii kevyesti eikä edes yritä sammuilla, ei vaikka puolen kilometrin moottorijarrun jälkeen puristaa kytkimen pohjaan. Mutta seosruuvi on oltava täysin kiinni ja se taas aiheuttaa tyhjäkäynnin ja vedon väliin reiän jossa ei tapahdu mitään. Eli taitaa vaihdattaa 52sen tyhjäkäyntisuuttimen. Kun jaksaa...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Re: Dominaattorin kaasarimodaus
tein eilen täsmälleen saman havainnonPallokala kirjoitti:Ruuvailin huvikseni tyhjäkäyntiseosta ja nyt on Domissa parempi tyhjäkäynti kuin koskaan. Pyörii kevyesti eikä edes yritä sammuilla, ei vaikka puolen kilometrin moottorijarrun jälkeen puristaa kytkimen pohjaan. Mutta seosruuvi on oltava täysin kiinni ja se taas aiheuttaa tyhjäkäynnin ja vedon väliin reiän jossa ei tapahdu mitään. Eli taitaa vaihdattaa 52sen tyhjäkäyntisuuttimen. Kun jaksaa...
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?