Dominaattorin kaasarimodaus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

ekes
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 6:59 pm
Pyörä: Desert Express
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja ekes »

Dominator kirjoitti:
Minusta tuntuu että Ekesillä on pääsuutin liian iso. Oletko kokeillut pienemmällä? Snorkkeli sulla on tietenkin avarrettu ja putsari vaihdettu..
Juu, snorkkeli on avarrettu ja putsari on K&N. Vois tosiaan olla hyvä idea kokeilla pienempää pääsuutinta, ajattelin testata ketjussa aiemmin mainittua yhdistelmää 52-155. Nyt vaan inspiraatiota odottelemaan.... :shock: :P
PinkLemon
Viestit: 9
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2008 7:57 am
Pyörä: Honda NX 650 Dommi
Paikkakunta: Oulu

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja PinkLemon »

Tuli kelattua jopa 140 km/h vauhtia tänään ni on se parempaan suuntaan menny. En ole tehnyt mitään muutoksia edellisen jälkeen kun kalvon sain oikein paikalleen. Vähän rikkaalta taitaa tosin haiskahtaa kuitenkin. Ja saattaa se sammahtaakin sillontällön, mutta vääntää se paremmin matalilla kierroksilla kuin ennen.
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

BTW, minkä verran lajitoverien Dominaattorit vievät polttoainetta? Heitin juuri vajaan 800 km maantielenkin ja olin kovasti tyytyväinen saavuttamaani 4.8 l/100km.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

Nyt ei taas tiedä miten muotoilis..
No sain ne suuttimet ja se suodattimen vihdoin, tosin syy miksi siinä kesti niin kauan on oma vika, olin antanut vanhan kännynumeron ja eihän ne saaneet mua kii millään kun ei ole enää numero käytössä.
Laittelin ilmanputsarin oikein niin pillun päälle nätiksi, on verkot ettei mene kiviä ja tiivisteet ja uudet suodattimet..
Vaihtelin 155/55 suuttimet ja putsailin ja säätelin ja ruuvailin, liimailin oikein tarrankin putsarikoteloon jotta "on k&n ja ei saa heittää roskiin kun kestää isältä pojalle"
Kaasarin kun sain kiinni niin vielä kokeilin heittotankilla että nätisti lähtee käyntiin ja käy jonkinlaista tyhjäkäyntiäkin, sit peli nippuun ja käyttelin lämpimäksi.
Sammutin pyörän ja peruuttelin työnämällä tallista ulos, painoin starttia niin mitäs vittua, rele sanoo prrrrrrrrrrrr, mietin että onhan se 3 viikkoa seisonut tallissa mut nätisti pöritti äsken, annoin apuvirtaa tenavien mönkkäristä ja prrrrr, no jossain välissä se taas lähti mystisesti starttaamaan ja irrotin kaapelit, työntelin tallista ulos ja meni sammumaan.
Siinä sit pihalla koitin antaa apuvirtaa ja hakata relettää ja purkaa jo startin rataskopankin auki, ei mitään järkevää niin millään.
Lopulta hain mittarin ja akku näyttää 10V ja apuvirralla 11.5, sit kun starttaa, tai siis prrrrrrr prkl, niin tippuu 5V.
Ei nyt tule muita vaihtoehtoja mieleen kun että meni akusta kenno, startista vaihe tai pitää ottaa vitusti IVA OLVIA, joka tuntuu loppuvan sekin kohta...
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

Juu ei tullut edes kauhia krapula 8)
Kyllä se taitaa ehjä olla sittenkin, en vaan ymmärrä noiden nykyisten akkujen sielunelämää ollenkaan..
Ensin pyörittää kuten ennenkin ja vaikka paikallaan kierrättelee ja käyttelee 10 minuuttia niin sitten on tyhjä kun sammuttaa ja yrittää starttailla :?:
No autosta otin virtaa ja hyvin käy, lataakin normaalisti..

Ei tuo kaasutin modi nyt ihan vituiksi ainakaan mennyt, hiukan alakierroksilla miettii vielä, pitää miettiä vielä miksi.
Vetoalueelle kun pääsee niin kakkosvaihteella ajellessa hiekkatiellä rääkäsee melko välittömästi punaselle ja päällysteellä pyrkii nostamaan rengasta, käyttökelpoinen kierrosalue tuli alemmas tuntuvasti :shock: nyt menee suurimmalla vaihteella 70kmh vielä takkuamatta.
Paikallaan kaasutellessa huomaa parhaiten muutoksen luistin käytöksessä, ei paljon tarvi kaasuun koskea niin tapahtuu, tosin kierrokset ei laskekkaan ihan niin herkästi, mutta ei häiritsevää kuitenkaan.
Samoin liikenteeseen lähtö tuntuu paremmalta, ei ole niin sammumisherkkä kuin kuljettajansa :roll:
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

Juu :lol: :lol: :lol:
Kiukkusin taas vähän väärästä syystä, eipä siinä akussa vikaa ole, jonkun päässä kylläkin...

Kävin sitä alakierrosten booausta tutkimaan mutta eipä lähtenyt käymään, nappia kun painoi tippui akussa jännitteet ja huomasin että startin piuha kuumenee.
Ensin totesin että meni startti ja kävin sitä kiukulla purkamaan, no eihän siellä mitään vikaa ollut, käämit ehjät, hiilet vielä hyvät ja piuhatkin kunnolla kiinni ja ehjät.
No eikun starttia kasaan, meinasi muuten pudota silmät päästä siinä vaiheessa..
Joku oli purkanut startin ennenkin, luulen että siksi kun läpiviennin eriste on rikkoutunut.
Oli sitten suuressa viisaudessaan pistänyt sisäpuolelle metalliprikan, katsonut että napa menee suht keskeltä reikää niin ei osu maihin ja vetänyt hampaat irvessä kiriälle :lol:
Eli suomeksi, oli pultannut startin plussan suoraan startin runkoon.

Yllättävän hyvin on noinkin toiminut, kovilla virroilla kun on väkisin syötetty, niin on alkanut pultin ja prikan välissä kipinöimään ja siitä syntynyt pieni eristävä kerros.
Nyt kun kaasaria laittelin, niin samalla kääntyi tuo pluspiuha hiukan ja otti taas kunnolla kosketuksen maihin.
Aikansa kun yritti starttailla niin taas kipinöi ja alkoi johtamaan ja ajaessa taas tärinästä meni oikkariin.

(mistä näitä "asentajia" oikein tulee? onko syy dna:ssa?)
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

Nyt pyörittää niin pirusti 8)
Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen :evil:
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
ekes
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 6:59 pm
Pyörä: Desert Express
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja ekes »

Walt kirjoitti:Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen :evil:
En tiedä tarkkaa sijaintiasi, mutta toissapäivänä ajelin Tornio-Tervola-Keminmaan suunnalla ja olisko tuo läheltä liipannut?
Meinaan, suhailen sielläpäin kohtuullisen usein, joten kyllä tuolta Kempeleen Tiilbeemasta aina yksi lambda-hely kulkeutuu mukana, jos ei nyt tulenpalava kiire ole.....
Eero R.
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 3:25 am
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Porvoo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Eero R. »

Pallokala kirjoitti:BTW, minkä verran lajitoverien Dominaattorit vievät polttoainetta? Heitin juuri vajaan 800 km maantielenkin ja olin kovasti tyytyväinen saavuttamaani 4.8 l/100km.
Alkuviikosta kävin ajamassa maantietä 200km ja makilla meni vähän alle yhdeksän litraa, alle 4,5l/100km ja keskinopeus tuolla matkalla vähän yli 70km/h.
Uusi kaasutin lienee osasyyllinen alle 4,5l/100km kulutuksiin, vaan ei orginaali Keihinilläkään mennyt matkatessa juurikaan yli 5l/100km.
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

ekes kirjoitti:
Walt kirjoitti:Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen :evil:
En tiedä tarkkaa sijaintiasi, mutta toissapäivänä ajelin Tornio-Tervola-Keminmaan suunnalla ja olisko tuo läheltä liipannut?
Meinaan, suhailen sielläpäin kohtuullisen usein, joten kyllä tuolta Kempeleen Tiilbeemasta aina yksi lambda-hely kulkeutuu mukana, jos ei nyt tulenpalava kiire ole.....
Kiitos tarjouksesta, muuta domi lähtee huomenna talosta, niin ei ole enää anturillekkaan tarvetta.
Pitää seuraavaksi katsella jotakin isompaa ja vähemmän maastokelpoista matkaenskaa 8)

Niin ja ihan likellä olet pyörinyt, tässä Ylipaakkolassa asustellaan..
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
gsp
Viestit: 85
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2010 11:08 pm
Pyörä: Scott Sportster
Paikkakunta: ROI

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja gsp »

Walt kirjoitti:
ekes kirjoitti:
Walt kirjoitti:Ihan kelvollisesti sain säätöihinkin, mutta ei riitä ihan näppituntuma parempaan joten lambadaa pitäis etsiä seuraavaksi.
Harmi kun on lähimpään biltemaan vähän liikaa matkaa ja turhan reilut postikulut pelkän anturin tilaamiseen :evil:
En tiedä tarkkaa sijaintiasi, mutta toissapäivänä ajelin Tornio-Tervola-Keminmaan suunnalla ja olisko tuo läheltä liipannut?
Meinaan, suhailen sielläpäin kohtuullisen usein, joten kyllä tuolta Kempeleen Tiilbeemasta aina yksi lambda-hely kulkeutuu mukana, jos ei nyt tulenpalava kiire ole.....
Kiitos tarjouksesta, muuta domi lähtee huomenna talosta, niin ei ole enää anturillekkaan tarvetta.
Pitää seuraavaksi katsella jotakin isompaa ja vähemmän maastokelpoista matkaenskaa 8)

Niin ja ihan likellä olet pyörinyt, tässä Ylipaakkolassa asustellaan..
OT: Pyöriikö siinä nurkilla 400 exc kotari?
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

Taisi tänään viimeksi mennä tuosta postilaatikon ohi.
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
ekes
Viestit: 375
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2008 6:59 pm
Pyörä: Desert Express
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja ekes »

Walt kirjoitti:
Kiitos tarjouksesta, muuta domi lähtee huomenna talosta, niin ei ole enää anturillekkaan tarvetta.
Pitää seuraavaksi katsella jotakin isompaa ja vähemmän maastokelpoista matkaenskaa 8)
Olisko se sitten AT vaiko iso DR :?:
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Ruuvailin huvikseni tyhjäkäyntiseosta ja nyt on Domissa parempi tyhjäkäynti kuin koskaan. Pyörii kevyesti eikä edes yritä sammuilla, ei vaikka puolen kilometrin moottorijarrun jälkeen puristaa kytkimen pohjaan. Mutta seosruuvi on oltava täysin kiinni ja se taas aiheuttaa tyhjäkäynnin ja vedon väliin reiän jossa ei tapahdu mitään. Eli taitaa vaihdattaa 52sen tyhjäkäyntisuuttimen. Kun jaksaa...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Walt
Viestit: 191
Liittynyt: Ma Loka 26, 2009 2:02 pm
Pyörä: Dominator, M-72

Re: Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja Walt »

Pallokala kirjoitti:Ruuvailin huvikseni tyhjäkäyntiseosta ja nyt on Domissa parempi tyhjäkäynti kuin koskaan. Pyörii kevyesti eikä edes yritä sammuilla, ei vaikka puolen kilometrin moottorijarrun jälkeen puristaa kytkimen pohjaan. Mutta seosruuvi on oltava täysin kiinni ja se taas aiheuttaa tyhjäkäynnin ja vedon väliin reiän jossa ei tapahdu mitään. Eli taitaa vaihdattaa 52sen tyhjäkäyntisuuttimen. Kun jaksaa...
tein eilen täsmälleen saman havainnon :D
Etuveto, onko se joku veikkauksen uusi peli?
Vastaa Viestiin