Dominaattorin kaasarimodaus

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

t24
Viestit: 165
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 12:13 pm
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Jyväskylä

Dominaattorin kaasarimodaus

Viesti Kirjoittaja t24 »

Törmäsin ohessa olevaan artikkeliin, ja olisin kysellyt muiden kokemuksia? Oletettavasti toimii myös Dominaattorissa.

http://4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/
Crop
Viestit: 269
Liittynyt: Ma Helmi 05, 2007 8:46 pm
Pyörä: enskaton
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Crop »

Tässäpä onki jo vähän aiheesta kirjoteltuna.
viewtopic.php?p=8637&highlight=&sid=39a ... 66fae5e038
t24
Viestit: 165
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 12:13 pm
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja t24 »

Onhan tuossa aihetta sivuttu, kyllä. Olisin kuitenkin ollut kiinnostunut kuulemaan oikeista kokemuksista;
korvaako dynojetin tms.
vaikuttaako muualle kuin korvien väliin.
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

t24 kirjoitti:Onhan tuossa aihetta sivuttu, kyllä. Olisin kuitenkin ollut kiinnostunut kuulemaan oikeista kokemuksista;
korvaako dynojetin tms.
vaikuttaako muualle kuin korvien väliin.
Ainakin Ameriikan pojat väittävät, että koneen luonne huomattavasti joustavammaksi. Ilmeisesti Dynojettimuutos on saman tapainen, ainakin jonkun pdf-ohjeen mukaan siinäkin porataan luistin reikiä. Itse ainakin aion tehdä tuon modauksen, K&N on jo kotona, suutinkaupassa käyn kun "ehdin"...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Wesihiisi
Viestit: 395
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 9:49 am
Pyörä: KTM LC4 640
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Wesihiisi »

CV-kaasarin luistin poraus ei välttämättä paranna kiihtyvyyttä (lue:keulimista :lol: ) jos ei samalla saada lisää ainetta sekaan.

ADVriderin jossain keskustelussa joku viisas näin sanoi, että jos luisti rytkähtää äkäisemmin ylös, jää seos laihaksi, kun näissä ei ole kiihdytyspumppua kompensoimaan nopeaa lisäilman saantia.
Suoravetokaasareissahan sellainen on...
En nyt löydä linkkiä siihen, eikä siinä Hondan kaasarista puhuttu, mutta samanlaisesta kumminkin
The older I get, the better I used to be.
janne.k
Viestit: 1244
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Pyörä: XR400, XRV750
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne.k »

No mulla oli huonoissa säädöissä domi kun ostin sen ja ei se nytkään varmaan hyvissä säädöissä ole kun tuo oikean seoksen mittaus on vähän hankalaa, mitä nyt tuntumalta on säädetty. Mutta viime talvena vähän tuonsuuntaisia muutoksia tein ja väittäisin että ainakin alakierroksilla vastaa kaasuun paremmin, ehkä vähän iloisemmin kiertää mutta ei se nyt mitenkään eri pyöräksi muuttunut. Pääasia että vetää kauniisti koko kierroslukualueen. Tai no miten kauniisti tuommonen yksipyttyinen nyt voi yleensä... Mutta ei mulla ainakaan mitään tyhjiä kohtia ole tai muita kummallisuuksia, kun kaasua kääntää pyörä kiihtyy. Lähtee herkästi käyntiin eikä kauheasti sammuile, kuumalla kelillä kaupungissa tahtoo nostaa tyhjäkäyntiä.

Ja hakkaaminen pienillä kierroksilla väheni aika paljon, liian laihalla tahtoo hakata. Kestää isolla vaihteellakin ajaa melko hiljaa(en tiedä kierroksia kun ei ole mittaria).

Mulla on
neulaa nostettu prikalla
160 pääsuutin
porattu luistin reiät(4mm ??)
k&n -> on muuten pakko-ostos domiin jos ei vielä ole, maksaa saman kuin paperi mutta tämän voi pestä.
alkukäyrät avarrettu, putki melko avoin(liian avoin??)

Tyhjäkäyntisuutin oli hankala löytää ja jäi sitten vaihtamatta. Sitä snorkkelia en repinyt pois, ei ainakaan vesi pääse niin helposti. Joskus yritin seoksia mittailla pakokaasumittarilla mutta ei siitä oikein mitään tullut, senverran vuotaa nuo liitokset ja tuskin onnistuu vaikka olisikin tiivis kun on yksipyttyinen.
t24
Viestit: 165
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 12:13 pm
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja t24 »

Kaikkee pitää kokeilla, paitsi pomon akkaa ja kansantanhuja. Kovin suurta tappiota tuskin on odotettavissa.
Palataan asiaan.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

FMX:ään tein noita, mutta siinä oli luistimen reiät vain 2.5mm, no porasin ne kolmosiksi, muistaakseni domissa on kolmoset vakiona.

kyllä CV kaasarinkin saa niin hyväksi kun jaksaa säätää, että en enää mikunia ostaisi jos domia virittäisin. CV:ssä on hyvätkin puolensa, ei ole niin hätäinen keuliessa.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
t24
Viestit: 165
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 12:13 pm
Pyörä: NX650
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja t24 »

No niin. Avasin sen kaasarin ja kas, sieltähän ne suuttimet löytyi. Luistin reiät silmämääräisesti n. 3mm. Pääsuutin 148 ja tyhjäkäynti 48. Vaikuttaa kirjoituksiin nähden melko pieniltä.
Voiko olla niin että kyseessä on joku säästömalli, vai onko muillakin vastaavat suuttimet??
Jatkokysymys kuuluu: Vaikuttaako kaasarin muut merkinnät jotenkin myös suutinkokoon? Merkinnät on: Keihin VE D B GB ja joku H;n tapainen merkki. Keskimmäinen B on neliön sisällä. Ainaista kyselyä, pyritään siihen, että osaisi joskus antaa vastauksiakin.
jaket
Viestit: 1033
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 1:37 pm
Pyörä: 1050 S3, R1200GS 2010

Viesti Kirjoittaja jaket »

148 taitaa olla drössel version suutin, pyörä on ollut ehkä kuristettu ja siksi siellä on tommoiset.(jos saksantuonti niin melko todennäköistä) monesti kaasuläpän rajoitin on poistettu, mutta suuttimia ei ole vaihdettu isommaksi. itsellä oli näin just.

ei ole nyt sitä manuaalia, mutta kannattaa kokeilla jotain 155 tai 160 pääsuutinta ja ehkä vähän isompaa tyhjäkäynti(pilot) jettiä. 55?

Meno kyllä paranee huomattavasti kun pääset siitä 148:sista eroon. Menovettäkin menee sitten enemmän.

JakeT.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

148/48? Nehän sieltä pitäisi korjausoppaiden mukaan löytyäkin. Omasta Domista löytyi 145/48 -yhdistelmä. Haiskahtaa tuo pääsuutin aika pieneltä? Ja kyseessä (ainakin otteen mukaan) ehta Suomipyörä...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Jari
Viestit: 633
Liittynyt: La Syys 25, 2004 2:13 pm
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

Itsellä oli juuri tuo kuristettu versio ja siinä oli suuttimet 162/48. Etenkin alapää parani paljon kun laitoin suuttimiksi 155/52. Muita muutoksia pipercross ja luistin reikien avarrus.
Avatar
MT
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:05 pm

domin kaasari

Viesti Kirjoittaja MT »

Mulla on vm-91 Domi, siinä oli paikoillaan noi 148, 48. Nyt laitettu TM40 suoraveto. Huomenissa sais pyörän hakea säädöstä, saa nähä mimmoset käppyrät säätäjä on paprulle saanu.
Avatar
mikako
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Marras 12, 2004 9:00 pm
Pyörä: Harleydaavitsonni
Paikkakunta: oulu

Re: domin kaasari

Viesti Kirjoittaja mikako »

MT kirjoitti:Mulla on vm-91 Domi, siinä oli paikoillaan noi 148, 48. Nyt laitettu TM40 suoraveto. Huomenissa sais pyörän hakea säädöstä, saa nähä mimmoset käppyrät säätäjä on paprulle saanu.
MORO !

NO NIIN .........nyt on taas kevättä rinnassa.. Mikuni on se joka on jäänyt vaivaamaan... kun en saanut sitä säätöihin. Odotan mielenkiinnolla mitkä suuttimet ja säädöt pyörässäsi on!! Kiihdytyspumpun ajoitus ja säätö ym. Laita vähän infoa tänne niin moni säästää hermojaan.. :wink:
Avatar
MT
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:05 pm

TM 40 säädöt

Viesti Kirjoittaja MT »

Domin viritys kai onnistunut kun tehot ei menny alamäkeen. Säädätin pyörän IP-dynotest Siilinjärvi. En voi vielä kertoilla ajokokemuksella mitä pyörälle kuuluu, mutta outellaan lumien sulamista ja pyrryytellään tallissa pyörän päällä istuskellen tuntumaa hakien. Sen tiedän varmaks sanoa, kun laitoin 145-pääsuuttimen, se oli auttamatta liian iso, soppaa liikaa.
Paprussa lukee säätöjen kohdalla.
-suutin 137.5
-neula oli ennen säätöä keskimmäisessä alkuperäis asetuksessa, säädön jälkeen paperilla lukee neulan kohdalla +2
-tyhjäk. +1
-kiihd. +1,5
Jos nuo tiedot aukasee jotain ni hyvä, katsastelen esim tuota kiihdytyspumpun toiminta-aluetta ihan käytännössä kunhan kerkeen.
-romppeet pyörässä, K&N suodatin, snorkkeli poistettu, pöntöt Gianellin alkuperäisiä hiukan avarammat, hapetus sydeemi poistettu, ja kaasari TM-40.
-Säädön jälkeen huiput näyttää koneentehon 48,7hp, väännöt 56,98N*M
Viimeksi muokannut MT, Pe Helmi 22, 2008 9:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin