Vuotavia keulantiivisteet
Valvoja: Moderaattorit
-
Skogis
- Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Vuotavia keulantiivisteet
Mä ostin uudet keulan putket bemariin ja samalla laitoin uudet stefat, ja heti kun aloitin ajaa keula rupee vuotaa. Mitä voi olla syy? Halpat tarvike stefat tai väärin asennettu? Mä olen nähnyt jossain joku erikois asennus rasva keula stefoihin, mutta onko niin tärkeä?
Mä laitoin myös uusi TKC 80 uudeen etuvanteen ja olen huomannut että keula pomppaa hieman kun aja noin 80 km/h. Ja kun mä tarkastin pyöräni mä huomasin että tuo TKC 80 oli epätasainen. Ovatko ne yleensä huono, vai onko minä vaan saannut huono kappale?
Mä laitoin myös uusi TKC 80 uudeen etuvanteen ja olen huomannut että keula pomppaa hieman kun aja noin 80 km/h. Ja kun mä tarkastin pyöräni mä huomasin että tuo TKC 80 oli epätasainen. Ovatko ne yleensä huono, vai onko minä vaan saannut huono kappale?
Oliskohan käynyt niin, ettei kumi ole noussut vanteelle kunnolla?Mä laitoin myös uusi TKC 80 uudeen etuvanteen ja olen huomannut että keula pomppaa hieman kun aja noin 80 km/h. Ja kun mä tarkastin pyöräni mä huomasin että tuo TKC 80 oli epätasainen. Ovatko ne yleensä huono, vai onko minä vaan saannut huono kappale?
Happi
Re: Vuotavia keulantiivisteet
Outo ilmiö. Minulla kovassa vauhdissa todella vakaa. Saattaa rauhoittua kun kuluu pikkaisen.Skogis kirjoitti:Mä laitoin myös uusi TKC 80 uudeen etuvanteen ja olen huomannut että keula pomppaa hieman kun aja noin 80 km/h. Ja kun mä tarkastin pyöräni mä huomasin että tuo TKC 80 oli epätasainen. Ovatko ne yleensä huono, vai onko minä vaan saannut huono kappale?
Toisaalta minulla kävi niin että kun vaihdoin viimekesäiset, puoleen väliin ajetut, TKC80:t niin nyt huomaan että pompottaa keulaa tuollaisessa (30-50)kmh vauhdissa. Joko väänsin etuvanteen mutkille gummia vaihtaessa tai sitten se pompotus tulee kohta loppuun ajetuista ketjuista. D.I.D.:n ketjut ja ajettu n. 20tkm. Uudet ketjut on jo ollut komerossa kohta vuoden verran, mutta täytyy yrittää vielä vähän matkaa sitkistellä vanhoilla.
Vainoharhainen kun olen niin onko TKC80:n rengasmelu eturenkaassa erityisen kova? Viime kesällä en asiaan kiinnittänyt huomiota vai tulisko ääni esim. etupyörän laakerista? Väljää siinä en huomaa.
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
- Viesti:
Nappularenkaat, joissa on suorakulmaiset tai neliönmalliset nappulat,huutavat aina. Pahin omasta kokemuksesta on Misukan T63, sitten Pirellin MT21 ja/tai TKC80:n.
Mutta ajan aina korvatulpat päässä, ei ole renkaiden vonkunat minua häirinneet.
Mutta ajan aina korvatulpat päässä, ei ole renkaiden vonkunat minua häirinneet.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
-
Skogis
- Pyörä: F800GS, Gas Gas EC300
Kyllä ne ovat kahdella huulella, ja vielä oikeinpäin
. Yksi stefa vuotaa ainakin ja se voi olla mahdollista että se tuli vauriotunut asennuksessa kun mulla oli ihan uudet putket. Mä kokeilen tuo teippikonsti kun mä vaihdan seuraava kerta.
Se eturengasongelma johtuu sisärengasta, se oli vähän liikaa tavara ventiilillä että ulkorengas tuli ulos vanteelta. Mä sain se parempi mutta vielä heittää muutama milliä.
Se eturengasongelma johtuu sisärengasta, se oli vähän liikaa tavara ventiilillä että ulkorengas tuli ulos vanteelta. Mä sain se parempi mutta vielä heittää muutama milliä.