Uudemmat Husabergit

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

EiNiinNopea

Uudemmat Husabergit

Viesti Kirjoittaja EiNiinNopea »

Haulla en löytänyt sopivaa topicia (rekisteröidyin juuri, sillä uskon että tällä foorumilla osataan auttaa) joten päätin luoda tämän.

Eli, ongelma on seuraava: pitäisi ostaa jokin supermoto ja vaihtoehdot on rajattu näihin tehokkaihin ja kevyihin, kuten Husaberg FSE 650 ja Husqvarna SMR 510 yms. yms., myös Kotareita mahtuu mukaan. Muutamia sopivan hintaisia Husabergeja on nyt ilmestynyt myyntiin, mutta luotettavuus on edelleen hieman kyseenalainen.. Eli, ovatko -05 ja uudemmat, vähän ajetut (1000-5000km) ja huolletut pelit varmoja ostoksia? Millaisia tyyppivikoja niissä on (jos on)? Ainakin jostain runkolaakerista olen kuullut, mutta en tiedä onko se korjattu uudempiin.. Mielelläni haluaisin kuulla kokemuksia -05 650 FSE:stä, sillä yksi sellainen on kiikarissa.

Kiitos jo etukäteen! :)
prospec
Pyörä: SXC, K-650

Viesti Kirjoittaja prospec »

Vähän hiljaistahan täällä on noiden keveämpien pyörien suhteen...
Mulla on ittellä Husaberg Fe650 '02, se ainakin on toiminut nelisentuhatta km (edellisen omistajan mukaan) luotettavasti ja huolettomasti, mitään suurempia huoltoja ei ole kuulemma tarvinnut tehdä.

Itse olen ajanut sillä ~500 km, metsässä enimmäkseen. Ainoa ongelma tuossa on hengetön startti (tai akku, häätyis testailla apuvirran kanssa) mutta kyllä se yleensä ekalla potkulla käynnistyy, lämpimänä varsinkin. Paitsi silloin kun kuski on liian lämmin eikä vaan jaksa :oops: Uudemmissa lienee oikeasti toimiva nappistartti.

-jukka

Tämä lienee väärällä alueella, 'Pyörät' olisi ehkä parempi.
jussit

Viesti Kirjoittaja jussit »

Enduro puolella noita Husabergeja on alkanut tulemaan ja niissä on ollut hieman ongelmana kampiakselin laakerit. Kuulemma niiden välykset ovat olleet tiukat ja lämpölaajenemisesta johtuen on vaurioita tullut. Uusiin berggeihin tämä on korjattu ja vanhoihinkin muutokset on voinut tehdä itse. Muutoksessa välystä kasvatetaan kampiakselissa. Bergithän kuuluvat KTM konserniin joten siltä osin kehitystä on luvassa. Kuulin että aikoinaan KTM:n oston yhteynä syynä oli bergin 4-tahti tekniikka. Josta KTM kopioi mm kannen valmistekniikan.
iLari

Viesti Kirjoittaja iLari »

Itselläni on FS650e -07, ja olen nyt ajellut sillä hiukka yli 3000 km, ja vielä ei ole mitään ongelmia ollut (kop kop). Öljyjä olen vaihdellut n 5 h välein ja venat pari kertaa säätänyt. Erittäin tyytyväinen olen ostokseen ollut, kunhan nyt kortti vaan pysyisi tallella...

edit: husaberg.org on hyvä tiedonlähde
Vastaa Viestiin