Transalp eturatas oikein/väärinpäin

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Kaizu
Pyörä: BMW F650GS
Viesti:

Transalp eturatas oikein/väärinpäin

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Tuskailin Transalp XL600V -98.lla tänne kesään saakka läpi talven ja tuiskun nakuttelevien ketjujen kanssa. Hyvin ne veti. Nyt ostelin sitten uudet kettingit ja rattaat.

Toope kun olen en katsonut kuinkapäin eturatas on paikoillaan. Asia on varmaan yksiselitteinen, mutta kysymykseeni on koko ajan vastailtu että kait se tulee sileä puoli ulos jne. No..
Laitoin sen ensin mokkula ulospäin mutta viisauden sanoja kuunneltuani on silee puoli on nyt ulospäin ja ketjut kahnuttaa moottorijarrutuksessa koppaan.

JT-merkkisessä rattaassa on kirjoitukset mokkulan puolella joten se yleensä tulee ulos/eteen (vrt. Front-merkkiset männät).

Tietäisikö kukaan totuutta tästä asiasta. JT-sivuilta löytyy mitat mutta ei asennusohjetta. Samoin Haynesilta ja myyjältä.
Kaizu BMW F650GS -06
Vaativa kurankäsittely
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Ulkonema ulospäin.

edit:
no niin, nämä sivut ulos päin : http://koti.mbnet.fi/jarla/ta/foto/eturatas_out.jpg
Viimeksi muokannut Jarkko, Ke Heinä 04, 2007 8:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-jarkko-
Kuvat
Kaizu
Pyörä: BMW F650GS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Kettu ... mä tiesin sen.

Kiitos Jarkko nopsasta vastauksesta, tuskin olin ehtinyt nopeusmittarin matopyörän vaihtamaan. Oli vaijerissa näköjään pikipaakkuja ja pääsi lyömään yli alhaalta. Prantilta löytyi hyllystä muoviosa 32 egee ja vaijeri 20 euroo. Ihan vaan tiedoksi.

Lisään tämän ytimekkään eturatas-asian myöhemmin kotisivujeni väkästelyihin, niin ei tarvi muiden harjoitella sen kanssa.

Ja kun ketjuista on puhetta, niin onkohan kellään ollut haaveena laittaa Transuun tai Afrikkalaiseen ketjuohjainta. Mä pidän kettinkiä aika veltolla kun se tuppaa joustossa ja vesikurakelillä menevän helposti liian pinkeäksi.
Liekö ohjuri mielummin vain tiellä ja rikkoutumassa jos ei veltosta ketjusta haittaakaan ole?
Kaizu BMW F650GS -06
Vaativa kurankäsittely
Jarkko
Pyörä: Bmw
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Kaizu kirjoitti: Lisään tämän ytimekkään eturatas-asian myöhemmin kotisivujeni väkästelyihin, niin ei tarvi muiden harjoitella sen kanssa.
Mullakin tulollaan tuonne TA-sivuille, on niin paljon kysytty asia, kuvatkin on jo, no,,, voin kai laittaa sen jo tänäänkin :idea:
Kaizu kirjoitti: Ja kun ketjuista on puhetta, niin onkohan kellään ollut haaveena laittaa Transuun tai Afrikkalaiseen ketjuohjainta. Mä pidän kettinkiä aika veltolla kun se tuppaa joustossa ja vesikurakelillä menevän helposti liian pinkeäksi.
Liekö ohjuri mielummin vain tiellä ja rikkoutumassa jos ei veltosta ketjusta haittaakaan ole?

Sen muovi lärpykän voi korvata ihan oikealla molemmin puoleisella ohjurilla, jos pelkää että ketjut veivaa pois takarattaalta.
-jarkko-
Kuvat
MArko
Pyörä: SE

Viesti Kirjoittaja MArko »

niin onkohan kellään ollut haaveena laittaa Transuun tai Afrikkalaiseen ketjuohjainta.
On ollut mielessä laittaa super tenereen ketjunohjain, mutta mistä pyörästä saisi sopivimman ?
...tänään rusahti ketjut pari kertaa kantatessa vaikka ketjun kireys mielestäni ok.
yama600

Viesti Kirjoittaja yama600 »

xt jammusta saa..sama värpätin lukuunottamatta muutamia puuttuvia
lisävarusteita...
Mitä varte ihimisillä on jalaat??

Jotta ne voi polokia XT:tä käyntihin...
Vastaa Viestiin