Pitää kysyä kun sähköopinnot jääneet minulta väliin. Eli siis pleksivirityksiä ja miksei muitakin varten pitäis saada siistejä teräviä taitteita. Tämä onnistuu siten, että vastuslanka lähellä muovia kuumentaa taitettavan kohdan ja sitten käsillä vaan taitetaan oikeaan kulmaan.
Nyt pitäisi siis saada n. puolen metrin lanka kuumaksi.
Millaista lankaa ja mistä?
Mistä virtaa ja miten?
Muuta olennaista?
En tosiaan viitsi alkaa itse "kokeile ja tee jotain tyhmää" -periaatteella sähläämään, vaikkei toi nyt mikään monimutkainen sähkötsydeemi varmaan olekaan.
Muovintaivutus(kone)
Valvoja: Moderaattorit
Kuumailmapuhallin on joissain jutuissa ihan hyvä, mut tällaisia kanttikoneita siis on olemassa ja niillä saadaan paikallisesti kuumuutta ja levy pitkältä matkalta ja terävästi taittumaan. Ei tule mitään kupruja. Jälki on todella siistiä. Sinänsä yksinkertainen jokamiehen tee-se-itte -värkki muovin taivutteluun.
-
eno elmeri
itse tein rautasahasta ns.kuumalankaleikkurin(sama periaate). virtalähteenä käytin akkulaturia 6/12v. muovista eristeet terän kiinnityksiin , rautalanka terän paikalle ja laturin kaapelit lankaan kiinni. rautalangan pituus ja paksuus vaikuttaa vastuslangan lämpötilaan. kait sen voi joku viisaampi laskeakkin jollakin kaavalla. itse tein kokeilemalla. hyvin leikkasi ainakin finnfoamia.