Arrow+K&N+??

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

ilari's
Viesti:

Arrow+K&N+??

Viesti Kirjoittaja ilari's »

Tulipa sitten ajettua metsähallituksen puolelle viime perjantaina.. Seuraamuksena: niskan revähdys, pyörän hajoaminen + yleistä v-tusta.
Nyt kun niska alkaa pikkuhiljaa toimimaan, onkin jo aika suunnitella pyörän korjausta ja tietty tehojen piristämistä :wink:
Olen tässä yrittänyt tutkia erilaisia mahdollisuuksia, mutta kaipaisin hiukan varmistusta kokeneemmilta virittäjiltä..
Eli pyöräni on 1 syl Kawa klx650c 40mm keihin cvk kaasarilla. Olen siis harkinnut k&n suotimen asennusta ja Arrow paris dakar replica putkea(kokemuksia?). Kaasarin suuttimetkin pitäisi ilm. vaihtaa isommiksi, mutta mitkäs sinne kannattaisi pistää?(itse en juurikaan noista ymmärrä). Niin ja osaakos noita suuttimia vaihdella/säädellä maalarin koulutuksella? Vai kannattaako viedä suosiolla liikkeeseen laitettavaksi..
Näyttää tuo kesäkin lähenevän, aurinko paistaa ja lunta tupruttaa :?
Matka on tärkein, ei päämäärä..
JuKe

Re: Arrow+K&N+??

Viesti Kirjoittaja JuKe »

ilaris kirjoitti: Eli pyöräni on 1 syl Kawa klx650c 40mm keihin cvk kaasarilla. Olen siis harkinnut k&n suotimen asennusta ja Arrow paris dakar replica putkea(kokemuksia?). Kaasarin suuttimetkin pitäisi ilm. vaihtaa isommiksi, mutta mitkäs sinne kannattaisi pistää?(itse en juurikaan noista ymmärrä). Niin ja osaakos noita suuttimia vaihdella/säädellä maalarin koulutuksella? Vai kannattaako viedä suosiolla liikkeeseen laitettavaksi..
Näyttää tuo kesäkin lähenevän, aurinko paistaa ja lunta tupruttaa :?
Africa Twinissä toi PD replica aiheutti parhaimpia ääniä mitä kunaan kuullut, ja Dynojet sekä K&N kera vetoalueen alkamisen reilu 500rpm alempaa.

Hanki Dynojetin, Factoryn tms suutinsarja. Paketissa suuttimet, neulat ja ohjeet vakion ja tuunatun säätöihin.

Maalariltakin onnistuu, kunhan löytyy valaistu työpöytä ja passelit ruuvarit.

Jussi
ilari's
Viesti:

Hanki Dynojetin, Factoryn tms suutinsarja. Paketissa suuttimet, neulat ja ohjeet vakion ja tuunatun säätöihin.
Ok, kyselin dynojet sarjan hintoja (n.120e), Factoryltä en löytänyt sopivaa.
Vähän kuulostaa "rasvaiselta" hinnalta noista nippeleistä(mistäköhän löytäisi halvemmalla?).. Mutta onkos taas toisaalta olemassa "oikotietä onneen" eli pystyykö/kannattaako yrittää hankkia erillisiä suuttimia(ei siis mitään pakettia) ja asennella niitä, vai meneeköhän liian vaikeaksi?? Tietty paketin mukana tulee kaikki ohjeet ja kaiken muoliman Fuel needelssit ja E-Clipsit (eli minäkin varmaan saisin pyörän toimimaan)... :?
Mutta jos jollain sattuis olemaan jokin linkki, mistä löytyisi hyviä neuvoja/varoituksia aiheeseen liittyen niin olisin kiitollinen, itse en oikeen tahtonut löytää mistään..
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Olen kuullut väitettävän, että K&N ei olisi oikein hyvä sorapyörään koska se päästää pölyä läpi enempi kuin tavanomainen öljyttävä vaahtomuovi. Jos ajat pääasiassa asvaltilla niin silloin se on OK. Oikea hintataso yhden kaasarin dynojet-sarjaan on n. 60€.
Timba

Viesti Kirjoittaja Timba »

Paris Dakar on mielestäni varsin asiallinen vaimennin. Hintakin on huokeampi kuin monella muulla pöntöllä. Putken päässä on kuusioruuveilla kiinnitetty huilu (vai miksi tuota kutsuisi), jonka voi halutessaa ruuvailla irti. Itse olen pitänyt tämän paikallaan, koska en halua herättää kaikkia naapureita aamustartilla.
Arrow'n kestävyydestä en mene sanomaan mitään. Paris Dakar on ollut pyörässäni vasta niin vähän aikaa. Ainakin tässä vaiheessa voin vielä suositella.

Varmuudella oikeat suuttimet pyörääsi löytyy dynopenkissä. Valitettavasti penkitys ja säätö ei ole ihan halpaa hupia. Perstuntumalla hakeminen on työlästä, mutta ajan kanssa ja eri suuttimia kokeilemalla saa säädöt ainakin suurinpiirtein oikeiksi. Tai sitten ei...
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Timba kirjoitti:Varmuudella oikeat suuttimet pyörääsi löytyy dynopenkissä. Valitettavasti penkitys ja säätö ei ole ihan halpaa hupia. Perstuntumalla hakeminen on työlästä, mutta ajan kanssa ja eri suuttimia kokeilemalla saa säädöt ainakin suurinpiirtein oikeiksi. Tai sitten ei...
Näin on, itsellä talven virittelyjen jälkeen pyörä tuntui olevan ajossa ihan OK, mutta kun mentiin penkkiin niin tehokäyrä oli ihan rikki (aaltoili) 4500-6000 rpm. alueella, ensin loppu ilma, kun raotettiin putsaria, niin sitten loppu bensa.

Eli ns."perstuntumalla" on todelliset säädöt melkein mahdoton hakea. Penkki sanoo kylmän totuuden heti.

Hintataso on vissiin jossain 50-70€ tasolla. PekkaP Kokkolassa otti eka penkityksestä 60€ ( noin 1,5 h säädettiin välillä, ja ajettiin 4 lähtöä ) toisella kertaa nyt perjantaina maksoin 2. ajosta, vähänkäytetystä Bandit:in vapaavirtaus-suodattimesta ( HUOM öljyttävä suodatin ) sekä uudesta tulpasta 50€ eli toiselle penkityskierrokselle tuli hintaa n.10€
ilari's
Viesti:

Pasi kirjoitti: Oikea hintataso yhden kaasarin dynojet-sarjaan on n. 60€.
Mistäs noita tuohon hintaan löytää?? :D
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

ilaris kirjoitti:Mistäs noita tuohon hintaan löytää?? :D
Duellin jälleenmyyjiltä. Duellin luettelon mukaan ovh on 68€ (muistin oikein näemmä vain 1. lumeron) :(

http://www.duell.fi/medialibrary/data/1 ... 53v%7D.pdf
ilari's
Viesti:

Kiitoksia vinkistä Pasi :D
Pasi kirjoitti:Duellin jälleenmyyjiltä. Duellin luettelon mukaan ovh on 68€ (muistin oikein näemmä vain 1. lumeron) :(
Nyt on dynojet sarja tilattu, tosin jälleenmyyjien/itse duellin listoista ei pyörääni löytynyt :( , mutta kun lähestyin duellia sähköpostitse, niin kertoivat, että sattuupa olemaan juuri yksi sopiva sarja varastossa ja hinta 78e.
Aika järkyttävät hintaerot kun toisessa paikassa kustantaa 120e ja toisessa 78e :shock:
Noh.. Pääasia, että nippelit löyty :wink:
Vastaa Viestiin