KTM apua/neuvoja kaivataan

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

PAdventure

KTM apua/neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja PAdventure »

Ostin 990 Adventuren n. viikko sitten, nyt huomasin eilen, että kilometrejä on mittarissa 750 ja ensimmäinen ns. tsekkihuolto on 1000 kilometrissä....mutta mutta...huollot täynnä joka paikassa. Sain kinuttua huollon n. kahden viikon päähän. Välissä pitäisi tehdä n. 1000 km reissu. Myyjän mukaan voi ajaa ilman huolta reilusti tuon rajan yli (600-700 km). Onko näin? lähinnä tuo ensimmäinen huoltohan on venttiilien säätö....Mitä mieltä/kokemuksia?
-Väsymätön etsijä-
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Re: KTM apua/neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja Pasi »

PAdventure kirjoitti:Myyjän mukaan voi ajaa ilman huolta reilusti tuon rajan yli (600-700 km). Onko näin? lähinnä tuo ensimmäinen huoltohan on venttiilien säätö....Mitä mieltä/kokemuksia?
Mullekin sanottiin että ei ole väliä vaikka eka huollon tekisi pikkuisen myöhemminkin. Minusta se kuulostaa ihan uskottavalta.

Jos haluat maksimoida varmuuden, niin vaihda itse öljyt ennen reissua ja teetä välysten tarkastus reissun jälkeen.
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Venttiilien välyksistä käyttämäni huolto kommentoi jotenkin niin, että niitä on oikeastan turhaa ekassa huollossa katsoa. Muistelen jopa ameriikan-foorumilta sellaistakin huhua, että KTM olisi poistanut ko. operaation ekan huollon ohjelmasta, mutta kyllä se ainakin täällä tehtiin. Itse olen ajatellut, että oleellisinta tuossa huollossa olisi öljynvaihto ja sitä en kyllä lykkäisi kun olen muutenkin vähän ylitarkka öljyjen suhteen.
Hannu
PAdventure

Kiitokset kommenteista! Taidan päätyä siihen, että vaihdan öljyt ennen reissua ja teetän sitten tuon venttiilien säädön myöhemmin....
-Väsymätön etsijä-
Hannu
Pyörä: SE
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu »

En tiedä mitä, jos mitään, merkitystä on sillä että myyjäliike on sanonut että huoltoa saa lykätä, mutta KTM:n takuuehdot kyllä muistaakseni sisältävät pykälän jonka mukaan takuu ei säily jos ei huoltoja tee valtuutettu korjaamo ajallaan. Eli kannattaa pitää mielessä että mitä teetkin niin omalla vastuulla sit, tuo mitä aiemmin sanoin oli vaan mielipiteeni siitä mikä tuossa huollossa on tärkeintä eikä tarkoita etteivätkö muut listatut toimet olisi merkityksellisiä enkä suosittele minkään huollon lykkäämistä enkä itse tekisi niin (ostin KTM:n kuitenkin tietoisena siitä että eivät nämä täysin pomminvarmoja vehkeitä ole olleet, joten mielelläni hyödynnän takuun antaman turvan).

Toivottavasti tuo on riittävä disclaimer :)
Hannu
RTJ
Pyörä: none

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Terve

Tuohon otsikkoon viitaten niin tarvitset paljon apua.
Menit sitten hankkimaan KaikkiToivoMennyt. Kaikki apu on siis paikallaan, ensimmäiseksi kannattaa myydä ko pyörä pois. Seuraavaksi hävitä kaikki kTm krääsä kotoasi. Myös se hieno oranssi kahvimuki.

Riku
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Hannu kirjoitti:mutta KTM:n takuuehdot kyllä muistaakseni sisältävät pykälän jonka mukaan takuu ei säily jos ei huoltoja tee valtuutettu korjaamo...
Niinhän se ohjekirja sanoo. Ei vain taida olla nykyisen lainsäädännön mukainen takuuehto.
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Re: KTM apua/neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja timo »

PAdventure kirjoitti: Myyjän mukaan voi ajaa ilman huolta reilusti tuon rajan yli (600-700 km). Onko näin?
?
Takuuehtoihin /riitatilanteisiin en kantaa ota, mutta teknisesti ottaen venttiilien säätäminen on kaiketi turhaa tuossa tilanteessa.
En ole kuullut että siihen tarvetta olis ollut (950 koneissa)koskaan.
Tuohon huhuun olen itsekin uskonut, enkä vielä ole koppia avannut. SE:n mittarissa on kohta 15 000km, eli kohta ajattelin asiaan paneutua.

En silti yllytä muita samaan, kannattaa huollattaa vehkeet kunnolla ja ajallaan varsinkin jos takuuasiat mietityttää.
PAdventure

Hauskaa....jälleenmyyjä oli Timo kanssasi täysin samoilla linjoilla....rohkenin jo tyytyä pelkkään öljynvaihtoon ja säädättää nuo venttiilit myöhemmin
-Väsymätön etsijä-
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

mulla superis oli 1000km huollossa oli liian isot välykset etupytys...jäi vähän epäselväksi kumpi imu vai pako..

Timo, eteneekö mun "tilaus" :?: 8)
timo
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN

Viesti Kirjoittaja timo »

MP@ kirjoitti: "tilaus" :?: 8)
Kesälomurit laiskottelee, ei etene...
pekkapee

Viesti Kirjoittaja pekkapee »

Mun mopolle tehtiin tuossa kyseisessä huollossa venttiilihommia oikein tosissaan, 8 venttiilista 6:ssa välykset yli toleranssin. Jeppe sanoi, että ihan normaalia kottaraisessa...1:ssä huollossa vissiin korjataan tehtaan tekemiset. Kyseiseen härpäkkeeseen tuli huoltokutsu, ketjulaahari pitää liimata ja takajarruletku vaihtaa...soitto s:joelle, ovat tilanneet k.o. osia (jarruletkut) mutta ei oo näkyny. Laaharin lupasivat laittaa ihan odotellessa (kahvia juodessa). On tää hianoa tää euromopojen kanssa eläminen...jos eivät ryttää venoja, niin jarruputkissa nesteet kuplii.
Pekkapee
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

timo kirjoitti:
MP@ kirjoitti: "tilaus" :?: 8)
Kesälomurit laiskottelee, ei etene...
juu ei paineita,ei olla jänisen seläs...vielä :wink:
Vastaa Viestiin