Morjens.
Tuli hommattua Saksasta Honda NX Dominator 650 -01, mutta minkäänlaista huolto- tai ohjekirjaa, josta säätöarvoja, räjäytyskuvia tms. löytyisi, ei tullut mukana. Onkos kellään vinkkiä mistä semmosen saisi. Webistäkään en löytänyt vaanko johonkinn 80-luvun pyörään eikä Alfamerilläkään tunnu olevan, vaanko joku saksankielinen yleisteos. Toki olisin enemmän kuin kiitollinen, jos joku lainaisi omaa opustansa, jotta saisin sen kopioitua itselleni.
-Jale
Dominator huoltomanuaali
Valvoja: Moderaattorit
-
jale444
- Pyörä: XF650 / DR350
- Viesti:
Dominator huoltomanuaali
Mitä karkeempi kuvio, sitä kivempaa...
Re: Dominator huoltomanuaali
Jos satut löytämään / saamaan muuten käsiin, niin minäkin mieluusti mulkaisisin niitä dokkareita. Mulla on ne vanhemman "korimallin" user ja service manualit, mutta olis ihan jees saada "oikeat" paperit.jale444 kirjoitti:Morjens.
Tuli hommattua Saksasta Honda NX Dominator 650 -01, mutta minkäänlaista huolto- tai ohjekirjaa, josta säätöarvoja, räjäytyskuvia tms. löytyisi, ei tullut mukana. Onkos kellään vinkkiä mistä semmosen saisi.
-Jale
-- Backman
kuvagalleria
kuvagalleria
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
- Viesti:
Niin, tarkoitatko tätä Macin sivuilta löytyvää manuaalia? :Onkos kellään vinkkiä mistä semmosen saisi. Webistäkään en löytänyt vaanko johonkinn 80-luvun pyörään eikä Alfamerilläkään tunnu olevan, vaanko joku saksankielinen yleisteos.
http://www.eikholt.net/hpalt/dommi/index01.htm
No, domissahan on tuon jälkeen muuttunut katteet, ja tullut se pakokaasujen hapetin. Eli -01 Domi on perussuunnittelultaan -80 luvun vehje
Sehän siinä kyllä onkin parasta,eli koeteltu tekniikka. Suurin muutos taisi olla siinä 95-96 kun etukate muuttui virtaviivaisemmaksi (edellisestä -92 päivityksestä) ja valmistusmaaksi Italia. Jarikin varmaan tietää jotain ?
Kyselin Hondan maahantuojalta aikoinani omaan -93:n domiin huoltomanuskaa, ja ne kertoivat ettei sitä enään saa. Antoivat muutaman paperikopion, joka sittemmin paljastui saman ikäisestä manuaalista kopioiduiksi, kuin tuolla Macin sivuilla olevat PDF-dokut. Sittemmin sain jenklandiasta hommattua alkuperäisen 88-89 manuaalin, mutta sen olenkin jo myynyt pari vuotta sitten.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Jeps, RD08:ssa on piilotettu jonnekin 15kg massaa (152kg -> 167kg), en vaan tiedä minneJarikin varmaan tietää jotain
RD02 on tutumpi, tänä talvena tutustututaan konehuoneeseen
Uudemmasta mallista on tosi huonosti saatavilla muuta kuin germaaniankielistä materiaalia, jotain eroa on takajousituksessa, sähköjen kytkennöissä ja katemuovin määrässä. Motti näyttää olevan sama ja esiintyy -93 alkaen XR650L:ssä. Clymeriltä löytyy XR:n manuaali.
mm. Sähköistä löytyy kytkentäkaaviot HondaDominator sivuilta
http://www.hondadominator.de
-
jale444
- Pyörä: XF650 / DR350
- Viesti:
Juuh, Kiitti vihjeistä. Pitänee tyytyä tuohon Macin sivuilla oleviin spekseihin. Tuo olikin minulle uutta, että tekniikka on pääpiirteittäin pysynyt mallin alusta asti. Toki säästääpähän R&D kustannuksissa. Yksi asia jota olen ihmetellyt, kun googletan 'honda nx dominator', niin todella paljon tulee espanjan, saksan ja oisko italian kielisiä sivuja. Eikö tämä malli myy jenkeissä?
Toinen jota olen miettinyt, on tuo pakokaasun hapetin järjestelmä, tämä meikäläisen yksilökin paukahtelee aina välillä moottorijarrutuksen yhteydessä. Pitänee talven pimeinä hetkinä purkaa ja puhdistella sensori. Toki CRF paukkuu samalla lailla, vähän isommin vaan. Onpahan kiva mummoja säikytellä
-J
Toinen jota olen miettinyt, on tuo pakokaasun hapetin järjestelmä, tämä meikäläisen yksilökin paukahtelee aina välillä moottorijarrutuksen yhteydessä. Pitänee talven pimeinä hetkinä purkaa ja puhdistella sensori. Toki CRF paukkuu samalla lailla, vähän isommin vaan. Onpahan kiva mummoja säikytellä
-J
Mitä karkeempi kuvio, sitä kivempaa...
Onkos tuo lisähappihärpäke kaikissa Domeissa? Emmä äkänny että tuosta olis tuolta ilmanputsarin lootasta lähteny ulospäin muuta kun yksi rööri - kaasarille. Vai ymmärsinkö mä ton pdf:n kaavion väärin.jale444 kirjoitti: Toinen jota olen miettinyt, on tuo pakokaasun hapetin järjestelmä, tämä meikäläisen yksilökin paukahtelee aina välillä moottorijarrutuksen yhteydessä. Pitänee talven pimeinä hetkinä purkaa ja puhdistella sensori. Toki CRF paukkuu samalla lailla, vähän isommin vaan. Onpahan kiva mummoja säikytellä
-J
Nii ja paukkuuhan toi komeesti - karkottaapa hirviöt pois alta =)
-- Backman
kuvagalleria
kuvagalleria
Kaasarissa pitäisi olla sellainen alipaineella toimiva venttiili joka rajoittaa seoksen rikastumista moottorijarrutuksissa, saattaa jumittaa. Toinen vikakohde on tuo lisäilmasysteemi. Jos pyörä on seissut niin kummankin tarkastus voisi olla paikallaan, saattaa korjaantua itsekseenkin jonkinajan kuluttua.