dr650 penkin modaus matkakäyttöön?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

savorau

dr650 penkin modaus matkakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja savorau »

-92 dr650r:n penkki on perseestä pitemmillä matkoilla, tuntuu kuin grillissä istuisi jo reilun sadan kilsan jälkeen.
Ajatuksena kesällä käydä pitempi turnee heittämässä, ja jos tekisi penkin päälle irroitettavan osan joka leventäisi/koventaisi penkkiä...mikä materiaali olis hommaan parasta? Limilevyä kuulemma käytetty mutta tällaisesta tumppukylästö sitä ei löydy...
Mielenkiinnosta kysyttävä että kuinka pitkiä reissuja on raati DR:llä ajanut???
Rapakko
Pyörä: Triumph Tiger 1050 SE (ABS) 2010

Viesti Kirjoittaja Rapakko »

Viime viikolla ajelin 350 kilsan lenkin parilla pysähdyksellä. Välillä joutui tosin melkein päällään seistä penkillä, koska perse puutui.
Itse ajattelin väsätä telttapatjasta semmosen lisäköhyksen penkille kuminauha kiinnityksellä pitempiä matkoja varten. Röykkyisemmässä ajossahan tuo vakiopenkki on hyvä.

Jenkeissä myyvät oiken touringpenkkiä darraan, mutta maksaa maltaita.
Soratie on kuuma, vai miten se laulu meni?
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Mull on varmaan perse tehty samast puust ku pää :shock:
Ei mulla ole mitään onkelmia semmoisen kans ollut,lähinnä se tylsistyminen ku istuu melko samal taval tunnist toiseen joss oikein pitkiä reissuja tekee,silloin käytän takatapit välil joss yxin olen liikentees,ja nykyään kaatumaraudat jalkojen "löhömiseen"

Mutt veikkaan et se telttapatja voi olla ihan hyväkin idea.
jussimh
Pyörä: KTM 950 Adventure
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jussimh »

en ole itsekkän kovin pitkiä matkoja vielä darralla ajanut, mutta sen olen huomannu että päin tankkia alkaa helposti valumaan.
itse olen ajatellut leikata päällisen irti ja modata istuinta kovemmaksi ja ehkä sentin pari korkeammaksi. sitten tiettää päällisen paikallisessa verhoomo liikkeessä.

Ja ajatuksen on ollu myös että laskisi jalkatappeja sentin tai kaksi..
Onkos jalkatappien laskemisesta muilla kokemuksia että vaikuttaako se positiivisesti ajoasentoon?
Aina kiireinen mansikanviljelijä
jaabo

Viesti Kirjoittaja jaabo »

kyllähän se puutuu, mulla on modattu RM:n penkki mut sillä oon ajanu 140 km yheltä istumalta/seisomalta.

onko perssauksella muuta tekemistä kuin puutuminen??? -en oo keksiny...
SORATIE
Pyörä: YAMAHA TDM 850

Viesti Kirjoittaja SORATIE »

Itse laitatin verhoomossa uuden päällisen ja hiukka pehmustetta (80e),luulin että olis parempi pehmeämpi,niin ei tulis noita puutumis ongelmia..ja vieläkin olis tarvinnu pehmentää.Miten kovempi penkki on parempi puutumisen kanssa?vai onko dr:ssä valmiiks pehmyt penkki?Ainakin kle.ssä ei oo vakiona mitään kummasta pehmennystä.Tietty liian pehmytkin aiheuttaa saman :)
deerrä

...

Viesti Kirjoittaja deerrä »

oon saanu itekki dr:llä persauksen puutumaan Haukipudas->kittilä välillä :) mut ny kesäkuussa ois tarkotus lähtä vielä pitempi reissu...
jonnu

Re: dr650 penkin modaus matkakäyttöön?

Viesti Kirjoittaja jonnu »

savorau kirjoitti: Mielenkiinnosta kysyttävä että kuinka pitkiä reissuja on raati DR:llä ajanut???
rautaperseajo eli +1600 km / 24 h tosin pyöränä oli DR350. Joo kyllä takapuoli välillä turtui, mutta siihen tottuu :wink:
ps. tätänykyä dr on jo vaihtunut xr:ään
-Joona-
"ko mä halusin"
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Kesäkuu menee ruotsin ja norjan puoles dr 650 alla ja emännän kaa 8)
+ pakkaukset ja teltta ynm,kyll se 650 darrallakin onnistuu :wink:
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Onkos kukaan kokeillut tehdä penkkiä vaahtokumista? Sehän on suhteellisen jämäkkää tavaraa mutta kuitenkin tarpeeks pehmeää. Mietin vaan mitä hanuri tykkäis jos tollasella pidemmän taipaleen vetelis.

Siitä vaan tuli mieleen kun joskus teollisuusetolasta moista hain ja mopolla kun olin liikkeellä ilman reppua niin kuljetin sen sitten istumalla sen päällä ja tuntui vaan niin maan helkkarin mukavalta.

Hintaa tolla materiaalilla kyllä sitten on aika kiitettävästi...
anahonda

Viesti Kirjoittaja anahonda »

Kaverilla on iso DR, ja penkki yhtä 'mukava' kuin AT:ssä. Täälläkin on juttua satulasta.
viewtopic.php?t=5706
savorau

Viesti Kirjoittaja savorau »

Rautaperseajo dr:llä.... :o :o , respectiä ja syvä kumarrus sinne jonnekin!!!!
jonnu

Viesti Kirjoittaja jonnu »

savorau kirjoitti:Rautaperseajo dr:llä.... :o :o , respectiä ja syvä kumarrus sinne jonnekin!!!!
Kiitos, se katsos on niin, että kaikki pyörät ovat matkapyöriä, toiset vaan parempia kuin toiset :wink:
-Joona-
"ko mä halusin"
dakar

Viesti Kirjoittaja dakar »

Mulla oli KLE500 vm-91 "puu"penkillä, teetin verhoomossa paksumman toppauksen ja uuden päällisen. 60E maksoi, oli siistiä työtä, vielä kaksivärisenä. Mutta yhdellä kaudella se painui kasaan melkein entiseen mittaan. oli varmaan liian huonolaatuista vaahtomuovia. Mistä hyvää vaahtomuovia, semmoista joka on pyörissä alkuperäisenä, ja kuinka voidaan arvioida mikä on hyvää?
juh@
Pyörä: AT RD07A

Viesti Kirjoittaja juh@ »

Limilevyä saa ainakin omalta paikkakunnalta verhoomosta, jossa myös satuloita verhoillaan. Limilevy on jonkinlaista puristettua vaahtomuovia joka ei juurikaan muuta muotoaan ajan oloon. Itse taisin käyttää laatua 100, joka ilmeisesti tarkoittaa 100kg/m3. Se vaikuttaa sopivan jäykältä. Sitä oli muistaakseni tarjolla 300kg/m3, mutta se vaikutti jo liian jämäkältä.
404 HTTP Error File not found
Vastaa Viestiin