Shellin & Motulin öljyt ja uus Bellrayn Thumper öljy
Valvoja: Moderaattorit
Shellin & Motulin öljyt ja uus Bellrayn Thumper öljy
Olis taas öljynvaihdon aika. Delvacin uus MX öljy ei ollut oikein kytkimelle hyvä vaan lähti heti luistamaan. Nyt pitäs löytää uudet öljyt sisään ja nopeesti.
1. Shellin Advance VSX 4 on ilmeisesti hellä kytkimelle olenko ymmärtänyt oikein?
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... e_vsx4.pdf
2. Sitten Bellraylta löytyy nyt oikein kisaenskoihin oma öljynsä. Mahtaako joku jo olla kokeillut, toimiskohan vanhemmissakin?
http://www.belray.com/consumer/product.fsp?pid=13611
3. Entäs Motulin vanhaa mineraaliöljyä? Tämä toimis varmaan kans.
http://www.motul.fr/uk/produits/index.html
t. Jukka -76
+ DR650R -93
1. Shellin Advance VSX 4 on ilmeisesti hellä kytkimelle olenko ymmärtänyt oikein?
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... e_vsx4.pdf
2. Sitten Bellraylta löytyy nyt oikein kisaenskoihin oma öljynsä. Mahtaako joku jo olla kokeillut, toimiskohan vanhemmissakin?
http://www.belray.com/consumer/product.fsp?pid=13611
3. Entäs Motulin vanhaa mineraaliöljyä? Tämä toimis varmaan kans.
http://www.motul.fr/uk/produits/index.html
t. Jukka -76
+ DR650R -93
-Mies potkii tohtoria. Nainen painaa nappia-
- nassesetä
- Pyörä: Dominator nx 650
No jos noista niin toi bellray ehdottomasti! ainakin lupaa oikeita juttuja 4-tahtisiin yksi pyttysiin!
kun itse ostin pyörän ostin 2 litran pyttyä mobil 1:stä ja kaadoin vähääkään ajattelematta koneeseen! kytkin rupesi luistamaan hetken päästä ja sitten vasta hokasin mitä tuli tehtyä! Kytkin on nyt tappo tuomiolla parin kesän jälkeen vaikka sisällä on käynyt muutama litra sinne tarkoitettuja castrollin tuotteita!!!
kun itse ostin pyörän ostin 2 litran pyttyä mobil 1:stä ja kaadoin vähääkään ajattelematta koneeseen! kytkin rupesi luistamaan hetken päästä ja sitten vasta hokasin mitä tuli tehtyä! Kytkin on nyt tappo tuomiolla parin kesän jälkeen vaikka sisällä on käynyt muutama litra sinne tarkoitettuja castrollin tuotteita!!!
Marssin tahti on neli-tahti
-Timo L.
-Timo L.
Teboil Superbike on tosi hyvä hinta/laatusuhteeltaan, 15w50 täyssynteettinen maksoi jotain alle 35 ekee.Mitä lie tänä keväänä? Näissä pyörä öljyissä on metka "koukku" että perus mineraalit jo maksaa sen 8-9 ekee litranpurkki ja sama ehtiä se 4litran kannu "parempaa" täyssynteettistä litrahinnan jäädessä halvemmaksi.
Eli sama panostaa hieman lisää ku ostaa "delvakkia" eri purkissa.
Joskus kokeilin Shellin helixiä (keltainen kannu) dr:Ssä ja pelas aivan täysin, kesä helteillä käyttäsin sitä 20w50 versiota.
(ihan siis nesteen kahvila- takapuoli tuntumaa
)
Eli sama panostaa hieman lisää ku ostaa "delvakkia" eri purkissa.
Joskus kokeilin Shellin helixiä (keltainen kannu) dr:Ssä ja pelas aivan täysin, kesä helteillä käyttäsin sitä 20w50 versiota.
(ihan siis nesteen kahvila- takapuoli tuntumaa
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
- Viesti:
Öljyistä tosiaankin on niin monta mielipidettä kuin miestäkin, mutta sanotaan nyt että Neste Special 20W50 maksaa n. 12 euroa 4L.mage kirjoitti:Näissä pyörä öljyissä on metka "koukku" että perus mineraalit jo maksaa sen 8-9 ekee litranpurkki ja sama ehtiä se 4litran kannu "parempaa" täyssynteettistä litrahinnan jäädessä halvemmaksi.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Mulle on tärkeintä se että kytkin ei varmasti pitäisi luistaa. Sillehän ei sitten voi mitään jos levyt on loppu. Mutta levyjen vaihto-operaatiota en jaksaisi vielä alottaa. Ainakin tämä kausi pitäs vielä selvitä.
Mulla oli ennen Bellrayn puolisynteettiset ja niilläkin lipsahteli silloin tällöin kovilla kierroksilla kuoppien kohdalla kahvaa kääntäessä. Eli mikähän ölppä on osoittautunut pitävimmäksi öljyksi kytkimelle?
Uuteen puolisynteettiseen Delvacciin vaihdettuani vaihteisto toimi lähes silkinpehmeästi!! Lissäksi koneen ääntelykin vaimeni. (mulla on ollut ongelmia jatkuvasti kasvaneen moottorista kuuluvan helinän kanssa motin lämmettyä). Mutta nyt kytkin luistaa aina kun sille antaa täysillä hanaa ja kierrokset nousee vajaaseen 5 tonniin.
Näitä foorumeja jonkun verran selanneena näyttäis siltä että täyssynteettiset öljyt kannattas ehkä jättää hyllyyn ja ostaa mineraali tai puolisynteettiset.
-Jukka
Mulla oli ennen Bellrayn puolisynteettiset ja niilläkin lipsahteli silloin tällöin kovilla kierroksilla kuoppien kohdalla kahvaa kääntäessä. Eli mikähän ölppä on osoittautunut pitävimmäksi öljyksi kytkimelle?
Uuteen puolisynteettiseen Delvacciin vaihdettuani vaihteisto toimi lähes silkinpehmeästi!! Lissäksi koneen ääntelykin vaimeni. (mulla on ollut ongelmia jatkuvasti kasvaneen moottorista kuuluvan helinän kanssa motin lämmettyä). Mutta nyt kytkin luistaa aina kun sille antaa täysillä hanaa ja kierrokset nousee vajaaseen 5 tonniin.
Näitä foorumeja jonkun verran selanneena näyttäis siltä että täyssynteettiset öljyt kannattas ehkä jättää hyllyyn ja ostaa mineraali tai puolisynteettiset.
-Jukka
-Mies potkii tohtoria. Nainen painaa nappia-
- impreza_MY04
- Pyörä: BMW R1200GS -08 Haibike Full FatSix 7.0
Hondan XL:ssä ja Cebarissa tuli aikoinaan käytettyä sitä maailman kalleinta hondan mineraaliöljyä ensimmäiset vuodet. Vaihdoin sitten jossakin vaiheessa Delvaciin ja se pelasi ihan samoin kuin tuo Hondan mineraaliöljy. Vaihteet ja kytkinkin pelasi molemmissa kuin ajatus.
DR-Z:aan pistin arkuuttani ja myyjän kehumisen ansiosta tuon Bel-Ray Thumperin 20W-50 kesäksi. Saa nähdä missä vaiheessa vaihdan senkin Delvaciin.
Jotenkin tuntuu, että naissä MP-tuotteissa kaikki hinnat kerrotaan pii:llä verrattuna "normaali tuotteisiin". Ei se ole hullu joka pyytää...
Tero R.
DR-Z:aan pistin arkuuttani ja myyjän kehumisen ansiosta tuon Bel-Ray Thumperin 20W-50 kesäksi. Saa nähdä missä vaiheessa vaihdan senkin Delvaciin.
Jotenkin tuntuu, että naissä MP-tuotteissa kaikki hinnat kerrotaan pii:llä verrattuna "normaali tuotteisiin". Ei se ole hullu joka pyytää...
Tero R.
- impreza_MY04
Mulla kävi ihan päinvastoin tuon kytkimen kanssa. Sain kaverilta työkoneisiin tarkoitettua öljyä (olen ymmärtänyt, että niissä on jokin sopiva lisäaine kytkimelle, mitä synteettisissä ei ole). Öljyn merkistä ei ollut tietoa, vaan firmassa oli merkitön tynnyri, josta sai hanalla laskea öljyä. Laitoin tuota öljyä sitten mopediin ja kas: Paikallaan ollessa ykkönen rusahtaa tosi ikävästi. Eipä tuo aiemmin kummemmin äännelly. Pieni kilaus kuulu mutta ei rusausta.
Eli ei todellakaan ole ihan sama mitä tuonne mopon koneeseen tunkee liukasteeksi.
Eli ei todellakaan ole ihan sama mitä tuonne mopon koneeseen tunkee liukasteeksi.
- impreza_MY04
Motorex 15W50 toimii. Olen käyttänyt sitä mm. 600japsisingeri (kilpapyörä), ducatin ilmäjäähy ja vesikoneet. 1sylinteristä tietysti gileroissani, rata sekä enskakäytössä. Ei luista kykät ja vaihteistot rutajaa niinku muillakin nesteillä.
Käyttökokemusta tuosta nyt 4vuotta ja ehkä reilut 100litraa tuupattu eri vessoihin. Ei pahaa sanottavaa. Ei yhtään konerikkoa ja pelkkiä ratakilsojakin pitkälti yli 10tkm.
Tuota öljyä saa Stormilta (tai multa hyllystä hieman huokeemmalla)
Jori
Käyttökokemusta tuosta nyt 4vuotta ja ehkä reilut 100litraa tuupattu eri vessoihin. Ei pahaa sanottavaa. Ei yhtään konerikkoa ja pelkkiä ratakilsojakin pitkälti yli 10tkm.
Tuota öljyä saa Stormilta (tai multa hyllystä hieman huokeemmalla)
Jori