Dominator/diagnoosiapua..
Valvoja: Moderaattorit
Re: Dominator/diagnoosiapua..
Tuota olen miettinyt ja ohjeet venttiilien säätöön on nimenomaan tuo vastapäivään. Olisikin oikea korjaamokäsikirja niin helpottais. Muihin pyöriin on ja osaa tällainen pöllömpikin purkaa ja kasatakkin. Puristuspainemittari ehkä kertois jotain?
Re: Dominator/diagnoosiapua..
Olisiko mahdollista että olet säätänyt venttiilit "väärän tahdin" aikana? Keinuvivuissa pitää olla selvä välys ennenkuin aloittaa säätämisen. Joka toisella kierroksella välys on ja joka toisella ei. Jos säädön tekee "väärälle kierrokselle" niin pieleen menee.
Netistä löytyy ohjekirjoja;
https://biker.ee/manuals/Honda/Honda_XR ... Manual.pdf
XR650L manuaali (sama moottori)
https://www.motosclassicas80.com.br/wp- ... inator.pdf
NX650 manuaali
Netistä löytyy ohjekirjoja;
https://biker.ee/manuals/Honda/Honda_XR ... Manual.pdf
XR650L manuaali (sama moottori)
https://www.motosclassicas80.com.br/wp- ... inator.pdf
NX650 manuaali
- Pallokala
- Viestit: 991
- Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
- Pyörä: Dominatör
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Re: Dominator/diagnoosiapua..
Edellä onkin jo mainittu monia käynnistymiseen vaikuttavia juttuja. Bensa saattaa ainakin muovitankissa mennä pilalle yhdessä talvessa. Säilöntäainetta sekaan tai aina keväällä uudet bensat tankkiin. Kaasariin jäänyt viinabensa hapettaa suuttimet tukkoon yhdessä talvessa. Domin CDI on pirun tarkka akusta, startti pyörittää vaikka boksi ei jaksa tehdä enää kipinää. Katso kierrosmittaria startatessa, jos neula ei nouse, on turha sahata. Venttiilinvälykset, juu, tarkasta ne, mutta se toinen pakovena on sitten meielenkiintoinen säädettävä. Yksi vika, jota edellä ei kukaan ei vielä maininnut: Domin venttiilit on tehty kahdesta osasta kitkahitsaamalla. Kerran toinen imuventtiili päätti (vanhuuttaan?) vääntyä ja ruveta vuotamaan. Ja arvaapa käynnistyikö. Se varmaan olisi selvinnyt puristuspainemittauksessa. Jonka tekemisessä pitää taas huomioida se puolipuristin, eli toiseen pakovenaan on ensin laitettava millin välys, muuten puristukset karkaa.
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Re: Dominator/diagnoosiapua..
Ensin välys oli oikeassa pakovenassa varmaan se milli entisen omistajan jäljiltä. Säädin ne samaan 1,2mm. Ei käynyt. En koskenut säätöihin ja mittasin noin 5 bar kylmänä. Kaasukin oli kiinni. Kuulemma pitäis olla auki. Eli persiilleen meni. Täytyy hommata se kirja jostain, kun on niin ihme värkki. Vaikein mopo ikinä ja tallissa kuitenkin kolme hondaa, joista tämä uusin. Muitten kans oon pärjänny.
Re: Dominator/diagnoosiapua..
Tuolta viron pojilta kävin lataamassa iltalukemista. Kiitos tähän asti.
Re: Dominator/diagnoosiapua..
https://i.ebayimg.com/images/g/sKgAAOSw ... s-l400.jpg
mulla on joku tommonen huoltokirja, ei oo käyttöö. aika paksu raamattu. Pirkkalan suunnalla.
mulla on joku tommonen huoltokirja, ei oo käyttöö. aika paksu raamattu. Pirkkalan suunnalla.
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
E. F. Schumacher
E. F. Schumacher
Re: Dominator/diagnoosiapua..
No niin. Vihdoin sain aikaseksi keskittyä kaasaripuoleen tuossa vempaimessa. Domiin on siis vaihdettu entisen omistajan toimesta FMX-07 kaasari. Putsailin sitä ja huomasin, että imukurkun o-rengas painunut. O-rengas vaihtoon ja mopo käyntiin. Nyt on sata kilsaa soraa ja asphalttia päästelty ja toimii, niin uskaltaa suurella todennäköisyydellä sanoa, että o-rengas vikana .
Minkähän kokoisia suuttimia kannattaisi hamuta syksyn ja talven rientoihin. Viime talvelle ostetut rallinastat oottelee tallin nurkassa.
Kiitos tähän asti kaikille kiinnostuksesta
Minkähän kokoisia suuttimia kannattaisi hamuta syksyn ja talven rientoihin. Viime talvelle ostetut rallinastat oottelee tallin nurkassa.
Kiitos tähän asti kaikille kiinnostuksesta
-
- Viestit: 631
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
- Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Re: Dominator/diagnoosiapua..
Onko Domin rekisterinumero VE-235 ?Magge kirjoitti: ↑Ke Elo 23, 2023 10:56 am No niin. Vihdoin sain aikaseksi keskittyä kaasaripuoleen tuossa vempaimessa. Domiin on siis vaihdettu entisen omistajan toimesta FMX-07 kaasari. Putsailin sitä ja huomasin, että imukurkun o-rengas painunut. O-rengas vaihtoon ja mopo käyntiin. Nyt on sata kilsaa soraa ja asphalttia päästelty ja toimii, niin uskaltaa suurella todennäköisyydellä sanoa, että o-rengas vikana .
Minkähän kokoisia suuttimia kannattaisi hamuta syksyn ja talven rientoihin. Viime talvelle ostetut rallinastat oottelee tallin nurkassa.
Kiitos tähän asti kaikille kiinnostuksesta