Dominator/diagnoosiapua..

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

blastmaster
Viestit: 41
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 5:49 pm
Paikkakunta: LPR
Viesti:

Dominator/diagnoosiapua..

Viesti Kirjoittaja blastmaster »

ei käynnisty.. pyörittää ok.. ei vaikka laittaa bensaa suoraan sylinteriiin.. kipinä on mutta jotenkin vaeltaa ts ei lyö siinä oikeassa kohdassa vaan liikkuu edestakas.. sähkövikaa ilmeisesti - mutta missä?
janne.k
Viestit: 1244
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 3:52 pm
Pyörä: XR400, XRV750
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja janne.k »

Tarkistappas tappokytkin
blastmaster
Viestit: 41
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 5:49 pm
Paikkakunta: LPR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blastmaster »

katottu, ei se ainakaan
Avatar
mikako
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Marras 12, 2004 9:00 pm
Pyörä: Harleydaavitsonni
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikako »

MORO !
Koeta uudella tulpalla....
Avatar
RTJ
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 8:45 am
Pyörä: none
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja RTJ »

Onko uutta bensaa?
Kelkkaa tuli aikoinaan sahattua ja silloin starttiin auttoi vain tankin tyhjennys.

Riku
eke
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 9:58 am
Pyörä: XRV750, VFR750
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja eke »

Kipinän pitäisi olla leveä ja pysyä kärkien välissä. Meillä lasten XR80 krossi tuhoaa tulppia kun erehtyy ryyppy päällä kaasuttelemaan.Tuhoutuneessa tulpassa ohut kipinä pomppii missä sattuu, joten kannattaa kokeilla uutta tulppaa.
blastmaster
Viestit: 41
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 5:49 pm
Paikkakunta: LPR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blastmaster »

uutta on kokeiltu ja silläkin tekee ton että kipinä vaeltaa.. syy jossain syvemmällä sit? johto, puola tms?
Avatar
mikako
Viestit: 142
Liittynyt: Pe Marras 12, 2004 9:00 pm
Pyörä: Harleydaavitsonni
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikako »

MORO !
Muutamassa domissa on huomattu voimattomuuden ja paukkumisen johtuvan hapettuneista johtojen liitoksista. En tiedä voiko ilmentymä tulpassa johtua niistä .... ehkä kannattaa tarkistaa nekin.... osaisko sähkömiehet neuvoa? :wink:
blastmaster
Viestit: 41
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 5:49 pm
Paikkakunta: LPR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja blastmaster »

no niin. päivitys tännekin eli lähti käyntiin lopulta kun vei korjaamolle ja latasivat akun ja laskivat bensaa pois.. macig touch? (heinäkuussa lomillla) mutta itse jo kokeilin auton akullakin varavirtaa ja myös uutta bensaa ja myös mäkistarttia jne.. tää oli taas näitä "domin mystisiä vikoja" ufoja jne?

nimim
ens kevättä odotellessa--
Magge
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2023 1:04 pm
Pyörä: Dominator 650 rd02

Re: Dominator/diagnoosiapua..

Viesti Kirjoittaja Magge »

Moi, ajattelin jatkaa tähän, kun samaa ongelmaa.

Käynnistys nyt talvella ainakaan ei vain onnistu. Kävi syksyllä, mutta hankala käynnistää. Tulppa, puola ja hattu vaihdettu. Bensat vaihdettu ja kaasari tyhjennetty. Tallissa reilusti plussan puolella. Ei ymmärrä. 650 domi jossa FMX-07:n kaasari. Akku on uusi ja ladattu. Kipinä tulee ja bensa haisee. En vain vissiin osaa:)

Kiitos kun sain jakaa
Avatar
Hsippe
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
Paikkakunta: Raasepori

Re: Dominator/diagnoosiapua..

Viesti Kirjoittaja Hsippe »

Onko venttilin välykset tarkastettu milloin?
Kantava(t) imuvena(t) aiheuttaa sen ettei kylmänä / kylmässä käynnisty mutta lämpimänä sitten toimii ok.
Magge
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2023 1:04 pm
Pyörä: Dominator 650 rd02

Re: Dominator/diagnoosiapua..

Viesti Kirjoittaja Magge »

Tarkastettu ja toinen pakovena oli mitä sattuu. Imuvenat näyttäs olevan ok. Tarkastan vielä kerran ne kaikki. Boxi on vaihdettu joitain vuosia sitten, mutta on kyllä uusi sellainenkin hyllyssä varalta. En oo vaihtanut kun kerran kipuna tulee. Mystinen kampe kyllä tämä.
Magge
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Tammi 18, 2023 1:04 pm
Pyörä: Dominator 650 rd02

Re: Dominator/diagnoosiapua..

Viesti Kirjoittaja Magge »

Se täytyy lisätä, että jossain välissä yritti pariin otteeseen käydä hetken.
XL250R
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Joulu 09, 2009 2:08 pm
Pyörä: V-Strom

Re: Dominator/diagnoosiapua..

Viesti Kirjoittaja XL250R »

Onko käynnistysapuna jonkinlainen automaattinen puolipuristinsysteemi? Jos on niin sen säätövirhe ( esim kulumisen tai vaijerin venymisen takia ) tekee käynnistämisen vaikeaksi tai melkein mahdottomaksi.
Avatar
Raimo
Viestit: 1276
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 8:17 am
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Dominator/diagnoosiapua..

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Ja tuon automaattisen puolipuristimen vuoksi venttiilinsäädössä konetta pitää kiertää vastapäivään (counterclockwise) että mittaus onnistuu oikein.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Vastaa Viestiin