Mistä rengasrasvaa

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

jyrki

Mistä rengasrasvaa

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Olen omissa renkaanvaihdoissani käyttänyt liukasteena fairya tai vesi/fairyseosta. Oletettavasti asiaan suunniteltu aine eli rengasrasva toimisi paremmin.

Mistä voi ostaa rengasrasvaa harrastelijamäärissä? Autotarvikeliikkessä sitä myydään vain litra/kilotolkulla.
Huono tie, parempi mieli.
Ilkka

Re: Mistä rengasrasvaa

Viesti Kirjoittaja Ilkka »

jyrki kirjoitti:Olen omissa renkaanvaihdoissani käyttänyt liukasteena fairya tai vesi/fairyseosta. Oletettavasti asiaan suunniteltu aine eli rengasrasva toimisi paremmin.

Mistä voi ostaa rengasrasvaa harrastelijamäärissä? Autotarvikeliikkessä sitä myydään vain litra/kilotolkulla.
Mulle antoivat oululaisesta autonrengasliikkeestä purkin pohjat pienen neuvottelun jälkeen. Tuolla määrällä vaihtelee omat renkaat monen vuoden ajan.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Silikoni suihke käy kans hyvin.
MP@
Pyörä: KTM990 -13

Viesti Kirjoittaja MP@ »

Mäntyneste saippua (liuos)
-ei hapeta vanteita piloille
-luonnonystävällinen tai jotain... :roll:
nipa

Viesti Kirjoittaja nipa »

jonkko kirjoitti:Silikoni suihke käy kans hyvin.
Enpä käyttäisi silikoonia tuohon.
Vähän liian tehokasta eli ajossa vanne saattaapi pyörähtää renkaan sisällä.Ainakin ilman rengaslukkoja :roll:
Itse olen aina käyttänyt jotain vesiliukoisia rasvoja jotka huuhtoutuu/haihtuu itsekseen pois.
liike on oleellista,suunta ei.
MIKA KARI

Viesti Kirjoittaja MIKA KARI »

isommista rengas liikkeistä myyvät asenusrasvaa.käytä sitä niin ei tule yllätyksiä.
aapo
Pyörä: DR 750 S

Viesti Kirjoittaja aapo »

jyrki kirjoitti:Olen omissa renkaanvaihdoissani käyttänyt liukasteena fairya tai vesi/fairyseosta. Oletettavasti asiaan suunniteltu aine eli rengasrasva toimisi paremmin.

Missä oli myynnissä. Kuinka iso pönttö? Oliko kallista?
-too Big to fail-
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

nipa kirjoitti:
jonkko kirjoitti:Silikoni suihke käy kans hyvin.
Enpä käyttäisi silikoonia tuohon.
Vähän liian tehokasta eli ajossa vanne saattaapi pyörähtää renkaan sisällä.Ainakin ilman rengaslukkoja :roll:
Itse olen aina käyttänyt jotain vesiliukoisia rasvoja jotka huuhtoutuu/haihtuu itsekseen pois.
Kyll se silikoni "haihtuu" pois ihan nopeastikin!
Stuntti cebaris käytin ja suoraan kuminvaihdosta "ajamaan" rengasta sisään eikä se siitäkään pyöris,eli tuskinpa yli puolta vähemmän tehokkais enduroissakaan pahemmin soralla pääse pyörii.
Tottakai liikaa on liikaa täsäkin asiassa,ei siin tosiaankaan paljon tarvi pistää sitä silikonisumutetta,ihan pikkasen ja gummi hyppä paikoilleen ittestään :twisted:

Mutta jokainen omalla tavalla tottakai 8)
jyrki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

aapo kirjoitti:

Missä oli myynnissä. Kuinka iso pönttö? Oliko kallista?
Suoraan sanoen en muista. Olen eri autotarvikeliikkeistä kysellyt (Biltema, Motonet, Fixus, ...). Hintaakaan en kysynyt, kun pienimmät pönttökoot olivat 5 litraa/kiloa (tai jotain).
Huono tie, parempi mieli.
Seppo Honkanen
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Halpahallin nestesaippua tai partavaahto ajaa saman asian, eikä maksa paljon. Yhdellä nestesaippua tötsällä vaihtaa renkaita muutaman vuoden, sitä ei tarvitse kerralla paljoakaan. En ole ainakaan huomannut saippuan vahingoittavan renkaita.

T. Sepi
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.
Hommattiin Raahen moottorikerholle renkaanvaihtokone, joten nyt homma sujuu.

Taidan kokeilla tota halpahallin nestesaippuaa ekaan vaihtoon.
Viimeksi käytin Mäntysuopaa käsipelillä vaihtaessa.
Nestesaippua ainakin tuoksuu paremmalta.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Raimo
Pyörä: BMW R80GS & R1200RT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Minun kokemusten mukaan rengassaippua (vai rasva...) on siinä mielessä parempaa kuin mäntysuopa tms. nestemäinen saippua, että rengassaippuan luisto kestää pitempään, ja lisäksi se on kapealla pensselillä mukavampaa levitellä kuin pullosta tursottaminen.

Taisin pyytää a*ton renkaanvaihdossa palasen saippuarasiasta, ja kun samalla oli muutakin kauppaa niin tuli kaupantekijäisenä.

Mulla on käytössä myös rengastalkkia, mutta nyttemmin renkaat vaihtuvat niin tiuhaan mullakin, ettei sisäkumi yleensä ehdi takertua päällyrenkaaseen. Joskus on niinkin käynyt ennen talkkiamista.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
SamO'vaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamO'vaari »

:wink: LVI-liikkeetkin myy tuota liukkaria, noissa Uponal viemäriputkissa tarttee luistoo ettei kumitiivisteet porsi.
Saa sellaisessa pienen sinappi pullon kokoisessa muoviputelissa.
Ja on vesiliukoista.
-John. 3:16-

Kuva
marko.virkajarvi

Viesti Kirjoittaja marko.virkajarvi »

samovaari kirjoitti::wink: LVI-liikkeetkin myy tuota liukkaria, noissa Uponal viemäriputkissa tarttee luistoo ettei kumitiivisteet porsi.
Saa sellaisessa pienen sinappi pullon kokoisessa muoviputelissa.
Ja on vesiliukoista.
Ja on kyllä sitten niin v#tun liukasta ettei oo tosikaan :shock:
SamO'vaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SamO'vaari »

Puuttumatta sen enempää tupsukan liukkauteen; Pistäkää kumiinne vaikka voimariinia jos niin haluatte. Muistuipa mieleen vaan että tuollaistakin on saatavilla. Renkaanvaihdossa en oo itsekään tuota VIELÄ testannut. Kumiset rengastiivisteet noissa putkissa kuitenkin pysyvät urassaan paremmin tuon kanssa kuin kuivana ruhjoen.
(Tiskiaine on ollu ittelläki käytössä renkaan vaihdossa.)
-John. 3:16-

Kuva
Vastaa Viestiin