Mitä talleissa tapahtuu...?

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Mitä talleissa tapahtuu...?

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Enkä nyt tarkoita Kimin punastumista, vaan mitä porukat touhuaa mopojensa kanssa kun ajamaankaan ei kunnolla pääse. Facktaa ja kuvia tulee ainakin ennen talvirallia täältä, kunhan on jotain näytettävää. Ei mitään mullistavaa, mutta mitä tapahtuu muualla?

Kipa
Sammy
Viestit: 37
Liittynyt: To Huhti 13, 2006 7:05 pm
Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sammy »

450:stä exc kotaria sorvataan sopivaksi. väri vaihtunee mustaan eli tulee uudet mustat katteet ja tankki, valo maski vaihtuu, kytkinvipu vaihtui billet malliseen säädettävään "2-sormen" vipuun. heräte ostoksena tuli menneellä viikolla valkokilpinen 94 vuoden GS 125 pikkuvikaisena, siinä riittää sitten hommaa muutaman rungon murtuman,sylinterin naarmujen(nicasil) ja sähköjen kanssa, eiköhän siitä peli tule :)
LightSpeed
Viestit: 1294
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 8:58 pm
Pyörä: FE390,12GS
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja LightSpeed »

A..o pitää saada korjattua "pois tieltä" tallista tielle.
Sitten alkuun valo hommia,iso pyöreä lappu suorakaiteen tilalle,jotain pakoputkihommaa,gps teline ja sähköt paikoilleen tai lampuksi kaksi pyöreää ,ainakin suunnittelua.
Avatar
Pasi
Viestit: 3081
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:53 pm
Pyörä: KTM690R/SM
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kahvanlämmityselementit tuli ostettua dertsiin. Inspiraation yllättäessä alkaa niiden asennus.

Juolahtaako kelleen mieleen hvää tupenpäällevenytyskonstia? Ei, mulla ei ole kompressoria :(
Avatar
Juice
Viestit: 797
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja Juice »

Projektipuolellakin kerrottua: Ostetaan rikkinäinen yz250wr jammu, puretaan se osiin, ja korjataan kalliilla :lol: Opiskelu vaan haittaa hommia kun vain viikonloppuisin yleensä pääsee mopon luo. Eipä onneksi oikein ole ajokelejäkään piikeille, hajallehan ne vain menis.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Avatar
teneraattori
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 6:09 pm
Pyörä: ON
Paikkakunta: suurhollola

Viesti Kirjoittaja teneraattori »

Ei todellakaan mitään mullistavaa ole tapahtunut. Akut on huilaamassa ja öljyt odottaa vaihtamista.
Avatar
genesis
Viestit: 646
Liittynyt: La Maalis 04, 2006 10:38 pm
Pyörä: KTM 520 SX -02, BMW G650 Xchallenge
Paikkakunta: Västra Finlands län

Viesti Kirjoittaja genesis »

Tuollahan se odottelee ulkoilutusta, uudella t63 takasella. Jos lämpö nousis nollan pintaan, tarkenis pienen heittää. Jollei niin tulis edes lunta että vois nykästä narusta. Ja haistella 2t käryä.... 8)
Projektia tuossa riittää kun saan aikaiseksi aluboxit ja telineet, samoin vaihdettavat osat ensikesäksi. mm. jarrulevy,kettinkisatsi,takapumppu,aluvaratankki,työkaluboxi yms tilbehööriä.

Pasi: Vedin raakaa nestesaippuaa mönkkärin kahvoihin kun vedin tupet takas päälle, meni kuin tyhjää vain. Mutta jollakin on tähän varmasti parempi niksi.
Avatar
Hösö
Viestit: 585
Liittynyt: To Syys 28, 2006 7:55 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: ROLLOBABY<3

Viesti Kirjoittaja Hösö »

meikä plingaa vanteita ja suunnittelen uutta mittaristoa.

mut mielessä on se kun on koneremppa aiheellinen, eli 100-150h päästä ni jonniinsortin bigbore pitäs laittaa... ;) 540-610cm3 ;) ja muka kovasti kuumottas uuet muovit,putkisto,suuttimia ja dynotusta+kaikki muu turha :D


mut pitäs kai eka käydä ajaan ja OPPIA AJAAN :D:D
karmolis
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 2:40 pm
Pyörä: Vespa
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja karmolis »

uutta tankkia tässä on jo pari tuntia soviteltu paikalleen. Enskavanteita on myös soviteltu mut jostain syystä ei oo ollu kauheesti intoa niiden kanssa, johtuisko sit vähäisestä lumesta tai jotain.
Jaksi
Viestit: 66
Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 10:44 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jaksi »

Meikäläisen mopo on pieninä palasina hyllyssä. Rungon, tankin ja katteiden maalaus ym päällypuolen hommat menossa ja kevään aikana tarkoitus säätää/huoltaa moottori. Tänään vein penkin verhoiluliikkeeseen, jossa siittä tehdään "kuulema" parempi kuin uutena eli lisää pehmyttä ja hienoa mustaa nahkaa :D

Huomenna katteiden hionta ja viikon päästä hiekkapuhalletaan runko ja takahaarukka sekä maalataan ne. Tarkoitus helmikuun alusta alkaa kasata pyörää niin on huhtikuuksi valmis. Aikaa kun sen tekemiseen on muutama tunti viikossa.

Eli tallissa tapahtuu täälläkin, aika kuluu ja rahaa palaa.
Ruoste
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 6:56 am
Paikkakunta: Yli-ii

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

Husqvarna seisoo täydessä tikissä tallin nurkassa,nappulat alla.... Aina kun vääntää piikit alle alkaa satamaan vettä ja lumi sulaa!! Eikun kiireesti nappulaa alle ja johan alakaa pakastamaan! Nyt saa pelleily riittää ja toinen pyörä hakusessa. Toiseen piikit ja toiseen nappulat niin voi aina ajovimman iskiessä vain hypätä pyörän selekään ja antaa Hanaa.
Avatar
pandomar
Viestit: 236
Liittynyt: La Helmi 12, 2005 12:19 am
Pyörä: myyty
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pandomar »

Tähän asti ST:lle tapahtunutta: runko ja takahaarukka hiekkapuhallettu ja maalattu.Tdm motti jo paikoillaan nyt tenereen omalla öljypohjalla (vähän matalampi).Tee se itse korotus linkut paikoillaan nostaa hiukan vähemmän kun nuo saksalaiset höherlungit. Pakoputkiston "kollektori" rakenneltu ja liitetty suoraan läpi virtaavaan slipariin + kaikki kiinnitykset jne. Dyno jet ja kn asennettu mutta säätäminen on kesken kun ei oikeen onnistu pakkasella. Vielä täytyis se se kevytmetallinen takateline koittaa korjata tai löytää jostain ehjä (murtunut poikki kolmesta kohtaa ja uusi maksaa kohtuuttoman paljon). Sitten vielä kun löytäis jostain ehjiä katteita niin edestä tars vaihtaa melkeen kaikki saataa olla että se menee jo yli budjetin.
Avatar
gabbernaut
Viestit: 142
Liittynyt: Ti Heinä 11, 2006 11:16 pm
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gabbernaut »

Bmw R1150GSA -05

- Lisäpitkille jalat ja sähkötyöt
- Katalysaattori pois ja korvausputki tilalle
- Sivutuen levityspala
- Tangon korotusta +25mm
- Rekisterikilpi paikolleen
- Metzlerin Tourancet TKC:n tilalle
- Mukaan otettavien lisärenkaiden telinettä pitäis suunnitella/rakennella
- Tankkisuoja (nahkainen) pitäis vedellä kiinni
- Takaistuimen pehmennus operaatio
- Moottori/peräöljyjen vaihto
- Alulaukkuihin jerrykannujen (5L) kiinnittimien teko+asennus
- 12V tupakansytytinpistoke (10A) pitäis rakennella jonnekin penkin alle
- Teippaukset
- Takalaukkuun valepohja

Kiitos threadista. Tuli tehtyä itselle samlla muistilista :P

-mika-
DR Markku
Viestit: 576
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:04 am
Pyörä: KTM 690 r, 250 EXC-f , 2V bokseri
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja DR Markku »

Ostin itselle tigin joululahjaksi. On vaan sen verran erilainen värkki verrattuna migiin ja invertteriin että kaipaa aika lailla harjoittelua säätöjen ja tekniikan kanssa, että ei vielä uskalla mitään vaativampia hommia yrittää. Eli hitsausharjoituksia tallissa.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tallissa ei toivottavasti tapahdu mitään. Eihän tuola oo tullu monestikkaan käytyä. Tehtävää kyllä olis. Pitäs nyt ainaki vaihtaa takapytyn venakopan tiiviste ja keulaöljyt pitäs vaihtaa ja ehkä purkaa koko keula. Vakioneulat pitäs panna koitteeksi paikalleen ja varmaanki vielä karkiat kumit (ainaski eteen). Sitten ois vielä istuimen modifiontia ja ehkäpä vielä jotaki muuta. Niin ja pakoputki tehdä avattavaksi tai vaihtaa vaihteeksi joku muu putki paikalleen.

No varmaan saan enintään vaihdettua öljyt ja suodattimen ja putsattua tuon kärpäshaavin(K&N). Loput on taas aikomista varten.
Vastaa Viestiin