Toi on varmaan tarkoitettu just niin että koneesta kuuma neste viedään ylös sinne toiselle syylärille ja sitten vastakkaiselta syylärilta alhaalta takaisin koneelle. Ne ylä ja alapään yhdysletkut sitten tasaavat sen virtauksen (ainakin jotenkuten) molemmille kennoille. Toiminee kohtuudella niin kauan kun nestetä on riittävästi yli kennojen yläpinnan. Eli jos molemmat kennot lämpenee kädellä kokeillen suunnilleen tasan niin homma on bueno. Ei kannata liikaa hifistellä...jaa kirjoitti: ↑Ti Loka 03, 2023 6:22 am Ah so. Saisihan nuo T-haaroilla rakennettua noinkin, mutta jännä, että vasempaan syylariin tulee noiden "yhdistävien" ulosottojen lisäksi ulosotto ylös ja oikeanpuoleiseen alas. Eli kuvassa näkyvien ulosottojen lisäksi kummassakin syylarissa on yksi lisäulosotto. Vasemmassa ylhäällä 90 kulmalla kohti konetta ja oikeassa suoraan alaspäin. Mitenköhän tuo sitten on tarkoitettu toimivaksi...
Jos käy kuumana niin ensin kannattaa tarkistaa ettei kennot oo täynnä savea tai siten ne ohuet ripapellit ole aivan lytyssä, eli että ilma menee kennoista hyvin läpi. No nyt sulla on uudet kennot joten tätä ei nyt oo mutta monesti noita vanhoja on ajettu ilman ilmanohjain ritilöitä jolloin tosiaan ne kennot on tukossa joko savesta tai sitten siitä että rivat on aivan lytyssä...
Sitten jos vielä käy kuumana niin vesipumppun juoksupyörän vois tarkistaa. Jos on ajettu pitkään vanhoilla nesteillä ja jos on peltinen pyörä niin se on saattanut syöpyä melko reippaasti.
Letkuston rakenteluun löytyy Motonetista T-haaroja, kulmia ja letkujatkoja:
https://www.motonet.fi/fi/kategoria/318 ... nsuuttimet
Ja noi muoviset kestää kyllä ihan hyvin.
Ja eiks simppeli hipostelu olis laittaa siihen ylempään yhdysletkuun T-haara mihin tuo kannesta kuuman nesteen. Luulis silloin virtauksen jakaantuvat kokolailla tasan. Sen toisen kennon yläpään tulon sitten tulppaa. Alapäähän sitten tilanteesta riippuen joko myös T-haara yhdysletkuun tai sitten käyttää sitä toisen kennon lähtöä jos se on paremmin hollilla vesipumpun suhteen.