KTM LC4-99, ei kipinää!

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

jiitee
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Kyseessä Military malli. Lakkasi toimimasta ja parikin asiaa tuntevaa sanoivat CDI-boksin hajonneen. Semmoisen uuden sitten maailmalta tilasin, mutta eipä tuo anna kipinää vieläkään. Mikä nyt neuvoksi, onko joku joka noita korjaisi tai pystyisi tuon toimivuuden mittaamaan. Hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen. Jos jollain tuollainen olisi ylimääräisenä (Kokusan CB 7428 8A23), voisin ostaa...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Urpo
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja Urpo »

Minkähänlaisten mittausten perusteella nämä asiaatuntevat diagnoosinsa tekivät?
Tuleeeko staattorilta syttysähkö sille väliliittimelle asti ,onko puola ehjä, onko sammutuspiiri (virtalukko ja tappokytkin) ok? Tulpanhattu ja tulppa ok?

Edit: se syttysähkö haarautuu siitä useampinapasesta, josta menee myös jännitteensäätimelle ja pulssi on erillinen 2-napanen liitin. Jos
vaikka jännitteensäädin on hajonnut ja oikosulkee, niin ei tule kipinääkään.
jiitee
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Hyviä kysymyksiä, oma ymmärrys sähköistä rajoittuu siihen, kun valokatkaisijan kääntää toiseen asentoon valo syttyy ja toiseen asentoon, niin valo sammuu. Tulppa on uusi, tulpanhattu/johto silmämääräisesti virheetön, puolan pitäisi olla ehjä. Jännitteensäädin, (startin rele, starttimoottori, akku) on uusi...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Arhippa
Viestit: 176
Liittynyt: To Loka 13, 2011 8:47 pm
Pyörä: KTM Exc 540
Paikkakunta: Nivala

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja Arhippa »

Yhden lc4:n muistan mistä kosahti pick-up-anturi, halpana ja helppona tsekkkaisin sen.
jiitee
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Jos se on tuo "pulser coil", niin n.100€ näyttäisi maksavan. Jotta ei menisi enempää osalotoksi, niin todellinen vika pitäisi nyt ensin löytää...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Urpo
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja Urpo »

Liitin irti mitattuna pickup n 100 ohmia, niin on ehjä. Manuaalissa on muistaakseni jännitearvona n 7 V ac.
Avatar
Juice
Viestit: 801
Liittynyt: Pe Syys 23, 2005 7:38 pm
Pyörä: RD07A
Paikkakunta: Vimpeli

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja Juice »

Typerä kysymys mutta eihän tässä ole "tappokytkintä" sivujalan juuressa? Mikäli kyllä, toimiiko vai onko ohitettu? Virtalukko kunnossa?
jiitee
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Ei ole tappokytkintä sivujalassa. Millälailla virtalukko voisi olla viallinen...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Urpo
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 4:14 pm
Pyörä: X-ADV 750, CRF 300L
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja Urpo »

Virtalukko maadottaa sytkäsähkön kuten tappokytkinkin 0-asennossa, kannattaa mitata yleensä ekana hommana tämä sammutuspiiri…
jiitee
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Syys 06, 2005 12:41 pm
Pyörä: BMW R 1150 GS KTM 400 LC4 MIL
Paikkakunta: Lempäälä

Re: KTM LC4-99, ei kipinää!

Viesti Kirjoittaja jiitee »

Mahtaako nuo pyörän valotkaan silloin palaa? Nyt palavat, starttinappi uusittu hiljattain myös. Alkuperäiseen kysymykseen, korjaako tai mittako noita cdi-bokseja kukaan ja mieluummin Suomessa...
BMW=helppo lausua, raskas työntää ja nostaa pystyyn...
KTM=helppo lausua, kevyt työntää ja nostaa pystyyn...
Vastaa Viestiin