Omat solut olivat sen verran kutistuneet, että oli tarve saada niihin täytettä. Kyselin paikallisen crossiradan kuskeilta josko heillä olisi käytöstä poistettuja soluja, joista olisin saanut pätkän täytteeksi. Yllätyksekseni kaikki ajoivat ilmakumeilla!
Netistä löytyi kikkakakkonen: leikkaa ilmatäytteisen sisärenkaan halki sisäpiiriä myöten ja tunkee solun tuben sisään. Tuolleen sain 'paineet' takaisin kohdilleen, ja solut saivat lisää ikää!
EDIT: nettitiedon mukaan solun täyttäminen lisäpätkällä pitäisi tehdä seuraavasti: katkaistaan solu ja survotaan takaisin päällyskumin sisään. Sitten käsipelissä levitetään katkosta niin paljon kuin sormista irtoaa. Katsotaan paljonko rako levisi, ja leikataan pätkä joka on rako+5cm ja survotaan rakoon.
Solukumin 'täyttäminen'
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2248
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Stark
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Solukumin 'täyttäminen'
Käytän omassa mopossa takan Nomoussen tubeless inserttiä normitreeneissä. Kisoihin tungen sekaan halkaistun vanhan muussin vähän siltä varalta että jos päällikumi ratkeaa niin on vähän täytettä vielä mutta lopputulos on aika lailla tuollainen mitä kuvaat.
Re: Solukumin 'täyttäminen'
Technomoussen harmaata saa erittäin edullisesti. Käyttäjäkokemukset ovat kuitenkin erittäin vaihtelevia.
Mahtaisiko kyse olla siitä, että Tm:n harmaat eivät siedä kovaa ajoa, jossa lämpötila nousee yli rajan, jossa Tm alkaa hajota?
Mahtaisiko kyse olla siitä, että Tm:n harmaat eivät siedä kovaa ajoa, jossa lämpötila nousee yli rajan, jossa Tm alkaa hajota?