DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Valvoja: Moderaattorit
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Mikuni on kohta paikallaan, koska sillä pääsisi edes kokeilemaan mopoa liikenteessä, mutta en sitä mielellään sinne jättäisi. Tarkoitus oli kasata E pyörä mahdollisimman alkuperäiskuntoisena kilvelliseen runkoon, mutta kaasarin osalta taitaa jäädä haaveeksi...
Tuo Lectronko siis olisi hyvä? Ilmeisesti 38mm ja sopii heittämällä paikalleen, kun on E ja S -mallin kumiosat valmiiksi nurkissa? Ainakin paljon löytyy videoita ja käyttäjäkokemuksia, eikä näytä suuttimia tai neulasäätöjä kapiaavan. Luisti ilmeisesti vain liukuu urissaan, joten se voi kulua nopeammin väljäksi kuin FCR rullilla liikkuva luisti.
Mutta FCR olisi vielä parempi vai?? Samalla hinnalla saisi Tuusmotorssista jonkun FCR39 ja vanhasta kaasarista neula ja suuttimet siihen?
Kumpaan suuntaan kannattaisi lähtä kun Mikuni ahdistaa imukanavassa ja korvien välissä?
Tuo Lectronko siis olisi hyvä? Ilmeisesti 38mm ja sopii heittämällä paikalleen, kun on E ja S -mallin kumiosat valmiiksi nurkissa? Ainakin paljon löytyy videoita ja käyttäjäkokemuksia, eikä näytä suuttimia tai neulasäätöjä kapiaavan. Luisti ilmeisesti vain liukuu urissaan, joten se voi kulua nopeammin väljäksi kuin FCR rullilla liikkuva luisti.
Mutta FCR olisi vielä parempi vai?? Samalla hinnalla saisi Tuusmotorssista jonkun FCR39 ja vanhasta kaasarista neula ja suuttimet siihen?
Kumpaan suuntaan kannattaisi lähtä kun Mikuni ahdistaa imukanavassa ja korvien välissä?
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Lectronista ei ole kokemusta. Fcr: ää jos miettii niin ottaisin uudemman MX mallin, menee muuten paikoilleen, mutta kaasurullan suoja muovi pitää jättää pois. Sellaisia oon itse käyttänyt eri eri kokoisia 37-41 mm ja sitten sitä vakio mikunia.
Mikuni jos on hyvin säädöissään, niin menee sen mitä minä tarvitsen, voittaa jopa huonosti säädetyn fcr:n. Mikuniin tarvitsee vaihtaa esim. Factory tai JD neula ja suuttimet sen mukaan. Fcr on hyvin säädettyä kyllä yliveto eikä ole niin allerginen pöpperölumessa pöllyyttämiselle kuin mikuni.
TPS:lle ei kannata laskea arvoa. Mopo toimii ihan normaalisti ilmankin etkä varmasti ajossa huomaa onko käytössä vai ei
Mikuni jos on hyvin säädöissään, niin menee sen mitä minä tarvitsen, voittaa jopa huonosti säädetyn fcr:n. Mikuniin tarvitsee vaihtaa esim. Factory tai JD neula ja suuttimet sen mukaan. Fcr on hyvin säädettyä kyllä yliveto eikä ole niin allerginen pöpperölumessa pöllyyttämiselle kuin mikuni.
TPS:lle ei kannata laskea arvoa. Mopo toimii ihan normaalisti ilmankin etkä varmasti ajossa huomaa onko käytössä vai ei
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Paljon kiitoksia vinkeistä ja hyvästä linkistä, joka jäi juuri edelliselle sivulle. Tässähän se parhaiten alkuperäistä kaasaria vastaava ilmeisesti nyt olisi, mahdollisesti vielä valmiiksi suunnilleen säädöissäänkin!
https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/2073
TPS olen lukenut samaa, että ei vaikuta juuri mitään, ennakkoahan se ilmeisesti säätää. Ihmettelen vain, miksi sellainen on sitten pyörään edes pitänyt laittaa, onko joku saastejuttu..
Kaveri vielä haluaa tutkia alkuperäistä kaasaria ja yrittää purkaa liimasaumauksen, mutta siltä alkaa näyttämään, ettei taidot riitä sen korjaamiseen, eli uuden osto lienee ainoa vaihtoehto.
https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/2073
TPS olen lukenut samaa, että ei vaikuta juuri mitään, ennakkoahan se ilmeisesti säätää. Ihmettelen vain, miksi sellainen on sitten pyörään edes pitänyt laittaa, onko joku saastejuttu..
Kaveri vielä haluaa tutkia alkuperäistä kaasaria ja yrittää purkaa liimasaumauksen, mutta siltä alkaa näyttämään, ettei taidot riitä sen korjaamiseen, eli uuden osto lienee ainoa vaihtoehto.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Täältä hyvinkin lämmin suositus FranksMX:lle!
- MIL
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ma Helmi 26, 2018 12:00 pm
- Pyörä: KTM 350 exc 2020 ex KTM Military
- Paikkakunta: Helsinki
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Samoin, kattava valikoima osia varastossa ja tilaukset on sieltä lähteneet yleensä seuraavan päivänä liikkeelle.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Mulla ei myöskään tyhjäkäynninsäätö vaikuttanut mihinkään, oli se vaijerin päässä oleva metallinasta joka ottaa kaasurullan nokkaan kulunut, väsäsin nokkaan vähän lisää materiaalia, niin nyt säätö toimii.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Minulla meni joskus fcr:ssä "vacuum release plate" väärin päin. Tämä sekoitti säädöt, veti tyhjäkäynnin laihalle ja aiheutti ongelmia käynnistykseen etenkin kuumana.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Laitetaanpas taas vähän projektipäivitystä. Eli vanha FCR ei auennut hyvällä, niin vedin paineviilalla pultin kannat pois ja hakkasin kovan muoviliiman puukolla. Paljastui seuraavaa:
https://aijaa.com/hR2uky
https://aijaa.com/kjwpNp
https://aijaa.com/U75HVk
Tuollaisia noin pieniä muototiivisteitä ei oikein pysty tiivistemassalla tekemään, eikä tiivisteitä voi ostaa varaosana, koska saumaus ei ole tarkoitettu avattavaksi, vaan kaasutinruonko myydään kokonaisena. Lisäksi sisuksista löytyi kulmaporattu messinkisuutin. Suutin on prässätty, eikä ole kierteellä irrotettavissa. Ruuvailla pystyy säätämään vain suihkutuskulmaa. Alaosassa on myös prässätty messinkiosa kanavassa, jonka alapuolella alkaa 45 asteen kulmaporaus.
Eli tilasin sitten tämän:
https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/2073
Vanhan kaasarin imurunko sopi tähän, joten nyt se sopii suoraan E-sarjalaisen kumiosiin. TPS:älle oli valussa sopiva paikka kun kierteyttäisi, mutta akselin päässä ei ollut koneistusta. Toisen kaasarin akseli ei käy, enkä taida alkaa koneistamaan. Lisäksi kaasuakseli pyörii uudessa maissa vastakkaiseen suuntaan, toki sen olisi voinut korjata laittamalla potikan äärijohdot ristiin, olettaen, että potentiometri on lineaarinen.
Suuttimista sen verran kyselisin, että tässä S-mallin virityskaasarissa tuli koot 150 ja 160 mukana, veikkaan että paikallaan on 155. Alunperin tässä E-mallissa on kuitenkin ollut 165 suutin. Nyt oli 170 paikallaan ja silläkin toimi yhtä hyvin. Kannattaisikohan aloittaa kokeilu suoraan tuolla 170 suuttimella, vaikka kaasari onkin hieman erilainen? Onhan E-sarjassa eri kansi ja nokat, joten tavaraakin voi mennä vähän enemmän? Säätäisin mieluimmin hieman rikkaalle kuin yhtään liian laihalle, kun talvellakin ajelen.
https://aijaa.com/hR2uky
https://aijaa.com/kjwpNp
https://aijaa.com/U75HVk
Tuollaisia noin pieniä muototiivisteitä ei oikein pysty tiivistemassalla tekemään, eikä tiivisteitä voi ostaa varaosana, koska saumaus ei ole tarkoitettu avattavaksi, vaan kaasutinruonko myydään kokonaisena. Lisäksi sisuksista löytyi kulmaporattu messinkisuutin. Suutin on prässätty, eikä ole kierteellä irrotettavissa. Ruuvailla pystyy säätämään vain suihkutuskulmaa. Alaosassa on myös prässätty messinkiosa kanavassa, jonka alapuolella alkaa 45 asteen kulmaporaus.
Eli tilasin sitten tämän:
https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/2073
Vanhan kaasarin imurunko sopi tähän, joten nyt se sopii suoraan E-sarjalaisen kumiosiin. TPS:älle oli valussa sopiva paikka kun kierteyttäisi, mutta akselin päässä ei ollut koneistusta. Toisen kaasarin akseli ei käy, enkä taida alkaa koneistamaan. Lisäksi kaasuakseli pyörii uudessa maissa vastakkaiseen suuntaan, toki sen olisi voinut korjata laittamalla potikan äärijohdot ristiin, olettaen, että potentiometri on lineaarinen.
Suuttimista sen verran kyselisin, että tässä S-mallin virityskaasarissa tuli koot 150 ja 160 mukana, veikkaan että paikallaan on 155. Alunperin tässä E-mallissa on kuitenkin ollut 165 suutin. Nyt oli 170 paikallaan ja silläkin toimi yhtä hyvin. Kannattaisikohan aloittaa kokeilu suoraan tuolla 170 suuttimella, vaikka kaasari onkin hieman erilainen? Onhan E-sarjassa eri kansi ja nokat, joten tavaraakin voi mennä vähän enemmän? Säätäisin mieluimmin hieman rikkaalle kuin yhtään liian laihalle, kun talvellakin ajelen.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Kansi on sama, nokat eri ja alatiiviste on ohkaisempi, alkukäyrässä isompi halkaisija.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Eihän s-malliin kannessa ole koneistettu paikkaa puolipuristimelle? Ne ketkä asentaa kiksin s-malliin, jotutuu jättämään sen pois? Itselläni on myös s-mallin moottori, pitää varmistaa, kun käyn varastolla.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Taitaa joissain vuosimallissa olla reikä tehty kanteen ja tulpattu pultilla, ja jossain ei ole reikää, mutta valussa tavallaan selkee paikka sille. Näin oli mun kannessa, jonka laitoin kicksikäynnisteiseen DR-Z 400:seen, koneistamo teki reiän puolipuristimelle kanteen.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Tietääkseni kaikissa S-malleissa on aina ollut koneistus tekemättä. Kiinnostavampaa tietysti olisi, onko kansi muuten sitten aivan samalla puristustilavuudella...
E-mallissa siinä on aina valmiiksi jo huulitiiviste, typistetty akselitappi ja pidätinruuvilla peitelevy. Näin oli ainakin 12 vuotta sitten kun ostin omani ja näyttää olevan sama politiikka edelleen, tuolla ausseissa missä näitä myydään uutena. Kuvaksessa sanotaan, ettei sovi S ja SM malliin mutta todellisuudessa kaikki muu sopi paitsi puolipuristin.
https://www.suzukimotorcycles.com.au/pr ... arter-kit/
S-mallissa taas on tuuletin puolipuristimen tiellä, joten vaatii vähän laikkaa, kemppiä ja patenttia, jotta molemmat saadaan sopimaan paikoilleen.
https://aijaa.com/ZCVN5f
E-mallissa siinä on aina valmiiksi jo huulitiiviste, typistetty akselitappi ja pidätinruuvilla peitelevy. Näin oli ainakin 12 vuotta sitten kun ostin omani ja näyttää olevan sama politiikka edelleen, tuolla ausseissa missä näitä myydään uutena. Kuvaksessa sanotaan, ettei sovi S ja SM malliin mutta todellisuudessa kaikki muu sopi paitsi puolipuristin.
https://www.suzukimotorcycles.com.au/pr ... arter-kit/
S-mallissa taas on tuuletin puolipuristimen tiellä, joten vaatii vähän laikkaa, kemppiä ja patenttia, jotta molemmat saadaan sopimaan paikoilleen.
https://aijaa.com/ZCVN5f
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Jos vaan jättää laittamatta tuon manuaali puoli puristimen. Näissä on automaattinen puolipuristin, niin sen kanssa kyllä pärjää kiksilläkin. Mulla on tuossa spoori huskissa molemmat, eikä ole edes vaijeri paikoillaan tuossa manuaalisessa. Kyllä sen oikean yläkuolon löytää silti ihan helposti.
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
Kyllä sen ilman puolipuristintakin sai taisteltua käyntiin, mutta mietin että mahtaako se aiheuttaa liikaa rasitusta kiksille, joka ei ole mitoitettu käytettäväksi ilman sitä... Tuo kun on sellainen hätävara, joka ei saisi pettää. (tosin akkukoteloakin on jo laajennettu alaspäin 12Ah)
Joka tapauksessa suuret kiitokset kaikille avusta tässä projektissa! Tuota Mxfrakpartsia en olisi löytänyt ilman tätä palstaa, enkä ainakaan olisi uskaltanut tilata sieltä mitään!
Suutinkokeilujen jälkeen tuo kaasarissa paikallaan ollut 155 osoittautui sopivaksi, vaikka alkuperäisessä oli ollut 165 vakiosuutin. Mopo näyttäisi nyt toimivan aivan kuten se toimi joskus aikoinaan ja käy kauniisti todella pienelläkin tyhjäkäynnillä. Ainoa miinus, että muovinen kaasuvaijerin suojus ei mahdu paikalleen, kuten tässä ketjussa jo aikaisemmin mainittiin. Nähtäväksi jää mitä epäpuhtaudet tekevät sille alueelle.
Koska en käytä pienkonebensaa, otin tavaksi sekoittaa bensaan 0,5% 2t öljyä siinä toivoissa, ettei tuo uusi kaasari pääsisi edes pikkuhiljaa enää lasittumaan tukkoon. Bensoja en enää siellä säilytä ja mahdollisesti jokin tämmöinen on määräajoin tarpeen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/608165/ ... X4QAvD_BwE
Joka tapauksessa suuret kiitokset kaikille avusta tässä projektissa! Tuota Mxfrakpartsia en olisi löytänyt ilman tätä palstaa, enkä ainakaan olisi uskaltanut tilata sieltä mitään!
Suutinkokeilujen jälkeen tuo kaasarissa paikallaan ollut 155 osoittautui sopivaksi, vaikka alkuperäisessä oli ollut 165 vakiosuutin. Mopo näyttäisi nyt toimivan aivan kuten se toimi joskus aikoinaan ja käy kauniisti todella pienelläkin tyhjäkäynnillä. Ainoa miinus, että muovinen kaasuvaijerin suojus ei mahdu paikalleen, kuten tässä ketjussa jo aikaisemmin mainittiin. Nähtäväksi jää mitä epäpuhtaudet tekevät sille alueelle.
Koska en käytä pienkonebensaa, otin tavaksi sekoittaa bensaan 0,5% 2t öljyä siinä toivoissa, ettei tuo uusi kaasari pääsisi edes pikkuhiljaa enää lasittumaan tukkoon. Bensoja en enää siellä säilytä ja mahdollisesti jokin tämmöinen on määräajoin tarpeen:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/608165/ ... X4QAvD_BwE
Re: DRZ400 fcr39 tyhjäkäynnin säätö ei riitä.
2T-öljy ei käytännössä mitenkään vaikuta moottoribensiinin vanhenemiseen ja mahdolliseen lasittumiseen.
Pätevä aine on ollut niin Hondan stabilisantti kuin Motulinkin.
Esim https://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/ ... ine-250-ml
Hartsiintumisesta ei ole ilman lisäaineita mitään pelkoa kolmeen kuukauteen, eikä käytännössä puoleen vuoteenkaan saakka.
Siitä eteenpäin riski kasvaa ilman stabilisanttia.
Pätevä aine on ollut niin Hondan stabilisantti kuin Motulinkin.
Esim https://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/ ... ine-250-ml
Hartsiintumisesta ei ole ilman lisäaineita mitään pelkoa kolmeen kuukauteen, eikä käytännössä puoleen vuoteenkaan saakka.
Siitä eteenpäin riski kasvaa ilman stabilisanttia.