DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
Valvoja: Moderaattorit
DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
Tervehdys kaikille!
1990 DR650R 'Djebel' mallia olevaan mopoon olisi tarkoitus tehdä yleinen moottoriremontti, lähinnä 3. vaihteen rattaasta irronneen hampaan vuoksi. Uusi täydellinen setti tiivisteitä, vaihteiston pikkuhiluja, ja kohta myös Nova Racingin vahvistetut "billet" kolmosen rattaat ovat pöydällä.
Ainoa komponentti mikä tällä hetkellä vaan motin kasausta loppuun estää on se, että edellinen omistaja oli porauttanut sylinterin nähtävästi ensimmäiseen ylikokoon (+1mm, eli 96mm), ja koitin Stormilta tilailla mäntäsarjaa koska heidän valikoimastaan semmoinen löytyisi. Stormilta vaan tulikin soitto, että heille oli tullut tietoa että kyseistä Wisecon mäntäsarjaa löydy edes Wisecon omasta varastostaan tällä hetkellä, ja usean googlettelun jälkeen en ole meinannut mistään kotimaasta ainakaan liikettä, joka möisi mitään ylikokoista mäntäsarjaa tohtoriin. Tuusmotorilla käydessä kysyin heiltäkin mäntäsarjaa mutta heiltä saa vain tehdaskokoista.
Olisiko siis kokeneemmilla kavereilla täällä tietoa, mistä voisi Suomesta saatikka jostain Euroopan lähimaastosta saada tilattua 96mm mäntäsarjan siten, että se olisi edes Stormin antamaa helmikuun loppua aikaisemmin saatavilla?
1990 DR650R 'Djebel' mallia olevaan mopoon olisi tarkoitus tehdä yleinen moottoriremontti, lähinnä 3. vaihteen rattaasta irronneen hampaan vuoksi. Uusi täydellinen setti tiivisteitä, vaihteiston pikkuhiluja, ja kohta myös Nova Racingin vahvistetut "billet" kolmosen rattaat ovat pöydällä.
Ainoa komponentti mikä tällä hetkellä vaan motin kasausta loppuun estää on se, että edellinen omistaja oli porauttanut sylinterin nähtävästi ensimmäiseen ylikokoon (+1mm, eli 96mm), ja koitin Stormilta tilailla mäntäsarjaa koska heidän valikoimastaan semmoinen löytyisi. Stormilta vaan tulikin soitto, että heille oli tullut tietoa että kyseistä Wisecon mäntäsarjaa löydy edes Wisecon omasta varastostaan tällä hetkellä, ja usean googlettelun jälkeen en ole meinannut mistään kotimaasta ainakaan liikettä, joka möisi mitään ylikokoista mäntäsarjaa tohtoriin. Tuusmotorilla käydessä kysyin heiltäkin mäntäsarjaa mutta heiltä saa vain tehdaskokoista.
Olisiko siis kokeneemmilla kavereilla täällä tietoa, mistä voisi Suomesta saatikka jostain Euroopan lähimaastosta saada tilattua 96mm mäntäsarjan siten, että se olisi edes Stormin antamaa helmikuun loppua aikaisemmin saatavilla?
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
- Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Re: DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
Olisiko tästä apua: https://www.ebay.com/itm/142234291407?h ... Sw5IJWe-Rk. Rahdin hinnan joutuu erikseen kysymään mutta mitä luultavimmin lähettävät Suomeen. Eivätkä feedbackitkaan ole parhaat mahdolliset, mutta jos on Euroopan ainoa paikka jossa noita on.....
Jaa, briteissäkin on jotain tarjolla. Ilmoitus kertoo että vain ylikoko saatavilla, jos kiinnostaa kannattanee koko varmistaa sähköpostilla ennen tilausta.https://www.ebay.com/itm/123380968018?h ... Sw9L1ZqCax. Tuotteen laajemman selostuksen mukaan pitäisi löytyä ylikokoja seuraavasti, Available sizes: 94.94mm(Std), 95.94mm(+1.00mm), 96.44mm(+1.50mm), 96.94mm(+2.00mm).
Briteistä tilatessa tulee tuotteen hinnan + rahdin yheissummasta vielä Suomen 24% arvonlisävero ja mahdollinen tulli. Myyjältä kannataakin kysyä brittialvin poistoa, silloin alv verojen erotukseksi jää +4% ( britti alv on 20% ).
Jaa, briteissäkin on jotain tarjolla. Ilmoitus kertoo että vain ylikoko saatavilla, jos kiinnostaa kannattanee koko varmistaa sähköpostilla ennen tilausta.https://www.ebay.com/itm/123380968018?h ... Sw9L1ZqCax. Tuotteen laajemman selostuksen mukaan pitäisi löytyä ylikokoja seuraavasti, Available sizes: 94.94mm(Std), 95.94mm(+1.00mm), 96.44mm(+1.50mm), 96.94mm(+2.00mm).
Briteistä tilatessa tulee tuotteen hinnan + rahdin yheissummasta vielä Suomen 24% arvonlisävero ja mahdollinen tulli. Myyjältä kannataakin kysyä brittialvin poistoa, silloin alv verojen erotukseksi jää +4% ( britti alv on 20% ).
Re: DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
Kysy Hessleriltä. https://www.dr-big-shop.de/
Re: DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
Tilaisin suoraan jenkeistä ja näin olen kerran tehnytkin, hinta tulleineen ja alveineen huomattavasti kotimaan tarjonnan alle, olisko ollut n. puolet.
Re: DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
Kiitos neuvoista, nyt on mäntäsarja nähtävästi jo kotimaassa asti postin hukattavana, mutta nyt onkin päästy jo vähän syvemmällä motissa olevaan probleemaan. Jonkin aikaa on tullut tähänkin upotettua ADVrideria, ThumperTalkia, Googlea, tätäkin foorumia ja YouTubea tutkiskellessa vastausta etsien...
Moottoriremonttihan tosiaan alkoi siitä, kun pahamaineinen tohtorin 3. vaihde päätti puraista oman hampaansa irti, jonka tilalle olen nyt vaihtamassa Nova Racing:in "billet" vahvistettuja rattaita näiden tilalle (ja totta kai kun laatikko on jo auki niin kaikki pikkuhilut kuten sokat ja holkit yms menee vaihtoon). Netistä löytämäni "Suzuki DR650 Manual (Early)" ohjeen mukaan tähän mennessä toimittuani, joka siis pätee juurikin '90-'96 malleihin, on päässty kyllä hyvinkin pitkälle, mutta nyt on korjausoppaassa päästy kuvan mukaiseen kohtaan. Klassinen "vaihteiston purkaminen: pura vaihteisto".
Tuon "countershaftin" purkaminen ja kokoaminen oli simppeli homma, ja kyseiselle akselille on nyt tehty tarvittavat toimenpiteet. Sittenpä tuolle "drive shaftille" eli vetoakselille johonka eturatas tulee lopulta kiinni, joutuikin antamaan pidemmän pohdintatuokion, että miten sen saa purettua. Muu näyttäisi olevan melko selkeää, mutta kuvaan punaisella ympyröidyt lukkoprikat meinaavat aiheuttaa ihmetystä. Koitin vääntää yhtä oikean prikan kynsistä, ja se meni melko vähästä poikki. Nähtävästi kyseessä olisi jonkinlainen kertakäyttöinen systeemi, mutta onko kynnet tarkoitus vain rikkoa/vääntää ja sen jälkeen käännellä irti? Miten uudet prikat on sitten tarkoitus laittaa takaisin paikalleen?
TLDR; kuinka puran DR650R vetoakselin?
Moottoriremonttihan tosiaan alkoi siitä, kun pahamaineinen tohtorin 3. vaihde päätti puraista oman hampaansa irti, jonka tilalle olen nyt vaihtamassa Nova Racing:in "billet" vahvistettuja rattaita näiden tilalle (ja totta kai kun laatikko on jo auki niin kaikki pikkuhilut kuten sokat ja holkit yms menee vaihtoon). Netistä löytämäni "Suzuki DR650 Manual (Early)" ohjeen mukaan tähän mennessä toimittuani, joka siis pätee juurikin '90-'96 malleihin, on päässty kyllä hyvinkin pitkälle, mutta nyt on korjausoppaassa päästy kuvan mukaiseen kohtaan. Klassinen "vaihteiston purkaminen: pura vaihteisto".
Tuon "countershaftin" purkaminen ja kokoaminen oli simppeli homma, ja kyseiselle akselille on nyt tehty tarvittavat toimenpiteet. Sittenpä tuolle "drive shaftille" eli vetoakselille johonka eturatas tulee lopulta kiinni, joutuikin antamaan pidemmän pohdintatuokion, että miten sen saa purettua. Muu näyttäisi olevan melko selkeää, mutta kuvaan punaisella ympyröidyt lukkoprikat meinaavat aiheuttaa ihmetystä. Koitin vääntää yhtä oikean prikan kynsistä, ja se meni melko vähästä poikki. Nähtävästi kyseessä olisi jonkinlainen kertakäyttöinen systeemi, mutta onko kynnet tarkoitus vain rikkoa/vääntää ja sen jälkeen käännellä irti? Miten uudet prikat on sitten tarkoitus laittaa takaisin paikalleen?
TLDR; kuinka puran DR650R vetoakselin?
Re: DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
No eipä kuvakaappauksen tiedostomuoto ei kelpaa... Noh, yritetään sitten hankalamman kautta. Sivulla 3-30 on vaihteiston räjäytyskuva, jossa rattaiden 2 ja 3 välissä näkyy edellä mainitut prikat.
ftp://mxrob.com/mxrob.com/DR650%20Servi ... early).pdf
ftp://mxrob.com/mxrob.com/DR650%20Servi ... early).pdf
Re: DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
access denied sanoo... koita tallentaa jpg:na kuva tuosta, luulis onnistuvan upload foorumille
Re: DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
https://images.cmsnl.com/img/partslists ... 1_0d16.gif
Oisko tuo sama kuva?
Saman vaihteistojumpan tein uudempikoppaiseen (96->) mutta en muista miten noiden kanssa toimin... Saattoi olla että ne vaurioitui kun otti irti, uudet mulla joka tapauksessa oli.
Oisko tuo sama kuva?
Saman vaihteistojumpan tein uudempikoppaiseen (96->) mutta en muista miten noiden kanssa toimin... Saattoi olla että ne vaurioitui kun otti irti, uudet mulla joka tapauksessa oli.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä
Re: DR650 +1mm mäntäsarja hukassa
DRZ400 korjauskäsikirja sanoo näin noista vaihteistoakselien lukkorenkaista, eiköhän sama päde vanhempaan dr650 myös.
Hondamies kahdella ja neljällä pyörällä