BMW F650 Dakar 2002
Valvoja: Moderaattorit
Re: BMW F650 Dakar 2002
Aika harvassa 600-700cc sinkussa alle kolmessa tonnissa mitään tapahtuu. Aika harvassa monimukisessakaan noilla kuutioilla.
Aina voi toki yrittää viriruiskunohjausta ja teharia sekä imupuolen avaamista, mutta kalliita ovat nuo jos uusilla osilla tekee. Ite en huomannut persdynolla mitään eroa kun edellisen omistajan viritykset palautin takaisin orkkikseksi. Paitsi että kone kävi paremmin ja lähti käyntiin myös nollakeleillä.
Sitten on tietysti virinokkaa ja isompaa sylinteriä. Noita ainakin vielä muutama vuosi sitten oli vielä kaupan, mutta hinta on sitten herkästi jo 690:n verran ja enemmän. Enkä usko että noillakaan sinne kolmen tonnin alle kauheasti tulee muutosta.
Aina voi toki yrittää viriruiskunohjausta ja teharia sekä imupuolen avaamista, mutta kalliita ovat nuo jos uusilla osilla tekee. Ite en huomannut persdynolla mitään eroa kun edellisen omistajan viritykset palautin takaisin orkkikseksi. Paitsi että kone kävi paremmin ja lähti käyntiin myös nollakeleillä.
Sitten on tietysti virinokkaa ja isompaa sylinteriä. Noita ainakin vielä muutama vuosi sitten oli vielä kaupan, mutta hinta on sitten herkästi jo 690:n verran ja enemmän. Enkä usko että noillakaan sinne kolmen tonnin alle kauheasti tulee muutosta.
Re: BMW F650 Dakar 2002
Tervehdys taas!
Kiireentynkää olevinaan niin ei ole ennättänyt kertoilemaan miten jutut on edennyt.
No kaikki hyvin, ajokki pelaa kuin ajatus( ei oma ajatus vaan saksalaisen). Venttiilien ajoitus pääsi lipsahtamaan hiukan poskelleen kun päätin vielä vaihtaa yhden säätöprikan imuventtiilin alle enkä lukiunnut alakertaa. En irrottanut kiristäjää ollenkaan joten se liikautti alakertaa. Se on näitä maallikon tekemiä mokia joita tulee kun yrittää oikotietä onneen. Itse korjasin oman mokani, nyt on tosiaan peli taas kunnossa ja lysti ajettava onkin kun ei kuulu mitään ylimääräisiä rolinoita ja kilinöitä koneesta. Eli nyt täysillä eteen päin.
hanu p
Kiireentynkää olevinaan niin ei ole ennättänyt kertoilemaan miten jutut on edennyt.
No kaikki hyvin, ajokki pelaa kuin ajatus( ei oma ajatus vaan saksalaisen). Venttiilien ajoitus pääsi lipsahtamaan hiukan poskelleen kun päätin vielä vaihtaa yhden säätöprikan imuventtiilin alle enkä lukiunnut alakertaa. En irrottanut kiristäjää ollenkaan joten se liikautti alakertaa. Se on näitä maallikon tekemiä mokia joita tulee kun yrittää oikotietä onneen. Itse korjasin oman mokani, nyt on tosiaan peli taas kunnossa ja lysti ajettava onkin kun ei kuulu mitään ylimääräisiä rolinoita ja kilinöitä koneesta. Eli nyt täysillä eteen päin.
hanu p
Jawa Army 1971, BMW F650 GS DAKAR 2002
Re: BMW F650 Dakar 2002
Syysterveiset kaikille!
Otsikon mukainen peli kulkee edellen mutta taka iskari itki öljyt ulos. Nyt sitten kyyti on semmoista lullamaista, aika epämielyttävää jopa.
En ole vielä iskaria irroittanut, kurkistelin alle ja ihan se on tuoreessa öljyssä alapäästä. Onkohan tuo vika korjattavissa vai pitääkö lähteä uutta iskaria hankkimaan? Hinnat taitaa olla aika suolaisia, anakin ne monen kirjavia on. Onko mitään ehdotuksia mistä kannattaa alkaa kyselemään uutta iskaria? Käytettyä iskaria en ensimmäisenä ole ajatellut hankkia.
hanup
Otsikon mukainen peli kulkee edellen mutta taka iskari itki öljyt ulos. Nyt sitten kyyti on semmoista lullamaista, aika epämielyttävää jopa.
En ole vielä iskaria irroittanut, kurkistelin alle ja ihan se on tuoreessa öljyssä alapäästä. Onkohan tuo vika korjattavissa vai pitääkö lähteä uutta iskaria hankkimaan? Hinnat taitaa olla aika suolaisia, anakin ne monen kirjavia on. Onko mitään ehdotuksia mistä kannattaa alkaa kyselemään uutta iskaria? Käytettyä iskaria en ensimmäisenä ole ajatellut hankkia.
hanup
Jawa Army 1971, BMW F650 GS DAKAR 2002
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
- Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Re: BMW F650 Dakar 2002
Eipä noille alkuperäispumpuille taida olla kovin paljon tehtävissä, ei ainakaa järjelliseen hintaan.MutaMan kirjoitti: ↑Ma Syys 13, 2021 7:36 pm Syysterveiset kaikille!
Otsikon mukainen peli kulkee edellen mutta taka iskari itki öljyt ulos. Nyt sitten kyyti on semmoista lullamaista, aika epämielyttävää jopa.
En ole vielä iskaria irroittanut, kurkistelin alle ja ihan se on tuoreessa öljyssä alapäästä. Onkohan tuo vika korjattavissa vai pitääkö lähteä uutta iskaria hankkimaan? Hinnat taitaa olla aika suolaisia, anakin ne monen kirjavia on. Onko mitään ehdotuksia mistä kannattaa alkaa kyselemään uutta iskaria? Käytettyä iskaria en ensimmäisenä ole ajatellut hankkia.
hanup
Tuohon vanhempaan F650 Funduroon laitoin muutama vuosi sitten YSS:n takaiskarin, on ollut aivan hyvä kampe. Ihan koemielessä ostin kun hinta oli sopiva, nyt on neljäs kausi lopuillaan ja vieläkin olen siihen tyytyväinen. Dakariinkin löytyy, https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... 6&_sacat=0. Eikä ole hinnan kirossa.
Tosimiehethän eivät hanki kuin Öhlinsiä tai Wilbersiä mutta sitten hinta on aivan toinen eikä ero toiminnassa ole niin järkyttävän suuri kuin voisi kuvitella.
Re: BMW F650 Dakar 2002
Jos kuitenkin harkitset käytettyä niin löytyy tallista juuri kuvan orkkis taka iskaripaketti 2013 mallin Sertaosta.
Lähetetty minun XQ-AU52 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun XQ-AU52 laitteesta Tapatalkilla
T. IJiiJii
mopottimet
BMW G650GS Sertao
Honda CRF250L (ex)
Kawasaki KLE500 (ex)
Yamaha XT350 (ex)
Kawasaki KZ400 (ex)
Helkama Raisu (ex)
mopottimet
BMW G650GS Sertao
Honda CRF250L (ex)
Kawasaki KLE500 (ex)
Yamaha XT350 (ex)
Kawasaki KZ400 (ex)
Helkama Raisu (ex)
-
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti Heinä 19, 2011 10:50 am
- Pyörä: BMW R1200 GS
- Paikkakunta: Kuopio
Re: BMW F650 Dakar 2002
"pitää ajaa kierroksen tuonne 3000 tonniin niin sitten alkaa vetämään paremmin"
Tämä on ihan bmw:n tekninen ominaisuus, ei vika.
Tämä on ihan bmw:n tekninen ominaisuus, ei vika.
Re: BMW F650 Dakar 2002
Kirjava on tarjonta noissa iskareissa tuolla linkin takana jonka Patukka laittoi, joku sieltä pitää alkaa valitsemaan mutta sormi suussa mietin että mikä se oikea valinta olisi. HInnan puolesta noista käy mikä vaan mutta arvailujen varaan jää mitkä niissä on todelliset erot sitten käytössä on.
Kiitos käytetyn iskarin tajouksesta mutta se ei natsaa tässä projektissa.
hanu
ps. kiitos iskaritarjonnan linkistä
Kiitos käytetyn iskarin tajouksesta mutta se ei natsaa tässä projektissa.
hanu
ps. kiitos iskaritarjonnan linkistä
Jawa Army 1971, BMW F650 GS DAKAR 2002
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: To Elo 09, 2012 4:56 pm
- Pyörä: BMW F650, BMW R1100S
- Paikkakunta: Maailman Paras Kylä
Re: BMW F650 Dakar 2002
Nuo, linkin alla, ovat kaikki YSS malli / tyyppi 40466 iskareita. Siis kaikki aivan samaa tavaraa. Tilata voi vaikkapa täältä, https://www.ebay.de/itm/132134875919?ha ... Sw2gxY0qOH. On ainakin hyvät feedbackit, palautteet. On tuolta joskus minulekin tullut jotain kampetta.MutaMan kirjoitti: ↑To Syys 16, 2021 8:40 pm Kirjava on tarjonta noissa iskareissa tuolla linkin takana jonka Patukka laittoi, joku sieltä pitää alkaa valitsemaan mutta sormi suussa mietin että mikä se oikea valinta olisi. HInnan puolesta noista käy mikä vaan mutta arvailujen varaan jää mitkä niissä on todelliset erot sitten käytössä on.
Kiitos käytetyn iskarin tajouksesta mutta se ei natsaa tässä projektissa.
hanu
ps. kiitos iskaritarjonnan linkistä
Re: BMW F650 Dakar 2002
Alkuperäisen iskarin huoltoa voi myös tiedustella täältä -> http://www.mphuolto.fi/MutaMan kirjoitti: ↑To Syys 16, 2021 8:40 pm Kirjava on tarjonta noissa iskareissa tuolla linkin takana jonka Patukka laittoi, joku sieltä pitää alkaa valitsemaan mutta sormi suussa mietin että mikä se oikea valinta olisi. HInnan puolesta noista käy mikä vaan mutta arvailujen varaan jää mitkä niissä on todelliset erot sitten käytössä on.
Kiitos käytetyn iskarin tajouksesta mutta se ei natsaa tässä projektissa.
hanu
ps. kiitos iskaritarjonnan linkistä
Onnistuu monenlaiset muutokset myös samalla kun keppi on levällään.