Yamaha TT600E imuventtiilin pää kuopalla
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Joulu 20, 2020 12:51 pm
- Pyörä: TT600E 1996
Yamaha TT600E imuventtiilin pää kuopalla
Ilmajäähy Yamaha TT600E 1996. Aloin säätämään venavälyksiä "hieman" naputtavan käynnin vuoksi ja huomasin että toisen imuventtiilin pää huomattavasti kuopalla ja välys suuri. Muut venat päistään ok ja välykset säädöissä. Periaatteessa saattaisi saada säätämällä välyksen pieneksi, toki vaikea mitata välys kun keinuvipu menee venttiilin yläpintaa alemmaksi ja rakotulkki ei. Mistä voi johtua yhden venttiilin pään pettäminen noin? Laitteeseen on saatettu tehdä kansiremppaa joskus edellisten omistajien toimesta, voisiko olla vaihdettu huonolaatuinen venttiili josta on karkaisu pettänyt ja keinuvipu päässyt hakkaamaan kynnon syvennyksen?
-TT600E 1996-
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Yamaha TT600E imuventtiilin pää kuopalla
Joo karkaisun pettäminen tuon aiheuttaa...
Ei oo ihan tavallista mutta sattuhan noita. Itsellä meni kilpaenskasta titaani vena n. 220h ajolla päästä kuopalle. Ja joskus nuoruudessa taas Hondasta lähti säätöruuvin päät tyssääntymään.
Miksi niin se onkin sitten toinen juttu. Hassuimmillaanhan tuohon on voitu tehdä oikein kunnollinen "pielavetinen" eli esim vaihdettu lyhennetty auton venttiili jonka pään karkaisua ei oo tehty tai se on epäonnistunut.
Jos se venan yläpää on vähääkään levinnyt niin samalla kannattaa vaihtaa varuiksi yläpään jousilautanen ja lukot. Ja olla varovainen sen venttiilin irroituksessa ettei halkaise ohjurin yläpäätä.
Ei oo ihan tavallista mutta sattuhan noita. Itsellä meni kilpaenskasta titaani vena n. 220h ajolla päästä kuopalle. Ja joskus nuoruudessa taas Hondasta lähti säätöruuvin päät tyssääntymään.
Miksi niin se onkin sitten toinen juttu. Hassuimmillaanhan tuohon on voitu tehdä oikein kunnollinen "pielavetinen" eli esim vaihdettu lyhennetty auton venttiili jonka pään karkaisua ei oo tehty tai se on epäonnistunut.
Jos se venan yläpää on vähääkään levinnyt niin samalla kannattaa vaihtaa varuiksi yläpään jousilautanen ja lukot. Ja olla varovainen sen venttiilin irroituksessa ettei halkaise ohjurin yläpäätä.
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Su Joulu 20, 2020 12:51 pm
- Pyörä: TT600E 1996
Re: Yamaha TT600E imuventtiilin pää kuopalla
Hyvä huomio tuo että pää saattaa olla pullollaan. Pitää vaikka katkaista vena tarvittaessa että tulee ohjurin läpi. Venat, jouset, lautaset ja lukot tulee uutta.
-TT600E 1996-