ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Valvoja: Moderaattorit
- Tärinäjyrä
- Viestit: 340
- Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
- Pyörä: Cube 29er
- Paikkakunta: Kaenuu
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Onko kukaan koittanut karsia nomadin sarjaa, kun turhaan tulis tarakkaa ja suojaa, kun ne jo löytyvät??
Kellään Kainuun/Savon/Pohjoispohjanmaan talousalueella jonkun sarjaa, niin voisi tulla käymään paikan päällä ihmettelemässä... yv:llä vaikka yhteyttä, jos ei julkisesti uskalla tunnostaa.
Saisi mutua, että olisiko siitä muutkin hyötyä kuin saa enemmän öttiäisiä liiskattua...
Kellään Kainuun/Savon/Pohjoispohjanmaan talousalueella jonkun sarjaa, niin voisi tulla käymään paikan päällä ihmettelemässä... yv:llä vaikka yhteyttä, jos ei julkisesti uskalla tunnostaa.
Saisi mutua, että olisiko siitä muutkin hyötyä kuin saa enemmän öttiäisiä liiskattua...
Tuppi nurin...
- _JPA_
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Loka 15, 2014 11:58 am
- Pyörä: 2019 KTM 690 Enduro R
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Mitä?Tärinäjyrä kirjoitti:Onko kukaan koittanut karsia nomadin sarjaa, kun turhaan tulis tarakkaa ja suojaa, kun ne jo löytyvät??
- Tärinäjyrä
- Viestit: 340
- Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
- Pyörä: Cube 29er
- Paikkakunta: Kaenuu
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Tarkoitin, että ei tarvitse tilata koko settiä, mitä kauppaavat... Asia selvinnyt spostilla, voi ostaa vaikka pelkän pleksin ja tornin rungon, jos niikseen tulee, hinnoittelevat ihan kilpailu kykyisesti tuotteet.
Tuppi nurin...
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Oma kokemus kahdesta eri rally katesysteemistä, kahdessa eri pyörässä, toinen oli 690. Kummassakin tapauksessa aivan järjetön turbulenssi maantienopeuksissa kypärään.
Omalla kohdalla tämä ei ollut ratkaisu jos hakee mukavampia siirtymä/matka-ajo ominaisuuksia. Muussa ajossa ei turbulenssit haitannut.
Suosittelen koeajoa jos täällä joku vaikka suostuisi omaansa tarjoamaan. Kuskin pituus ja kypärän malli saattaa vaikuttaa jonkin verran turbulenssiin
Mutta aivan hiton hyvän näköisiä ovat kyllä!
Omalla kohdalla tämä ei ollut ratkaisu jos hakee mukavampia siirtymä/matka-ajo ominaisuuksia. Muussa ajossa ei turbulenssit haitannut.
Suosittelen koeajoa jos täällä joku vaikka suostuisi omaansa tarjoamaan. Kuskin pituus ja kypärän malli saattaa vaikuttaa jonkin verran turbulenssiin
Mutta aivan hiton hyvän näköisiä ovat kyllä!
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 2141
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Mitkä ne kaksi eri kokeilemaasi rally katetta olivat?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Rally raid ja MST.....luulen tosin , ettei valmistajalla sinällään ole juuri tuohon ongelmaan vaikutusta.
Rallykate tyyppinä on se ongelma....tämä siis minun kokemus, toivottavasti muilla on parempia kokemuksia.
Testaamalla se parhaiten selviäisi, hieman haasteellista tosin tämä.
Semmoista turbulenssivapaata kittiä minäkin mielelläni kokeilisin, ja tämä ei ole mitään kettuilua.
Rallykate tyyppinä on se ongelma....tämä siis minun kokemus, toivottavasti muilla on parempia kokemuksia.
Testaamalla se parhaiten selviäisi, hieman haasteellista tosin tämä.
Semmoista turbulenssivapaata kittiä minäkin mielelläni kokeilisin, ja tämä ei ole mitään kettuilua.
Taas lähti mopo käsistä
-
- Viestit: 2141
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Kiitos. Juuri siihen tasaisempaan matka-ajoon kaipaisi jotakin katetta, mutta jos pyörteily on silloin ongelma, niin ei näistä sitten ole apua. Aktiivisemmassa ajossa katteelle tai pelkälle pleksille ei ole mitään tarvetta. Voisi ehkä kokeilla kompromissina tehdä itse PE-muovista sellaisen maksimissaan 5 cm etumaskin yläreunan yläpuolelle nousevan "pleksin". Se vaikka vielä tarranauhalla kiinni, niin ei tarvitse porata reikiä maskiin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 464
- Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
- Pyörä: 690 Enduro R -15
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Tuo rallikatehan on tehty vain suojaamaan navigaattoria ja nuottikirjaa aavikkokisoissa. Tuskin se on mikään tuulitunnelissa kehitetty kuskia suojaava matkakate. Pystyssä oleva kapea pleksi tekee pyörrettä sivuille ja yläpuolelle.
Matkapyörien katteet ovat ihan erimallisia. Nakupyörän tasainen pyörteilemätön ilmavirta on usein mukavampi kuin huonon katteen pyörteet ja puistelut/jytinät kypärässä ja ylävartalossa.
Matkapyörien katteet ovat ihan erimallisia. Nakupyörän tasainen pyörteilemätön ilmavirta on usein mukavampi kuin huonon katteen pyörteet ja puistelut/jytinät kypärässä ja ylävartalossa.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Triumph Bonneville Bobber Black -18
-
- Viestit: 2141
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Paitsi että Nomadin sivuilla lukee näin: "Wind protection is provided by an original KTM 450RR Rally screen, designed in a wind tunnel and tested in the Dakar at speeds of up to 170 km/hr!"
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: La Syys 24, 2016 6:44 am
- Pyörä: Honda XRV650
- Paikkakunta: Oulu
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Jos dakaria varten kehitetty, niin ei siellä ukot paljo istualtaan ajele.Jani M kirjoitti:Paitsi että Nomadin sivuilla lukee näin: "Wind protection is provided by an original KTM 450RR Rally screen, designed in a wind tunnel and tested in the Dakar at speeds of up to 170 km/hr!"
Lähetetty minun I4213 laitteesta Tapatalkilla
-
- Viestit: 2141
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -24 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Juu ne dakarpyörien katteet on tehty helpottamaan seisaaltaan ajoa kovissa vauhdeissa. Täysin katteettomalla pyörällä seisaaltaan yli 100 km/h vauhdeissa ajoviima painaa aika lailla.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17.
Ex: KTM 690 Enduro R -14, 690 Enduro R -19
- Tärinäjyrä
- Viestit: 340
- Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
- Pyörä: Cube 29er
- Paikkakunta: Kaenuu
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
itse 180cm pitkä ja järkeään taitaa nuo "kisakuskit" olla sen alle, jolle maskit suunniteltu, niin viima joka pyörässä on ottanut allekirjoittaneeseen kiinni... Pieni turbelenssi nyt ei haittaa, kun se tulee oikealle korkeudelle.
Viimasuoja nyt ei ole itselle se pääasia, saisi vain järkevämmin nuo navit ja muut härpäkkeet tuohon konttoriin paremmin kiinni (vakiomaskin taus auttamattoman ahdas ja vakio valokin pertseestä...) ja suojaan sekä naviin näkyvyyden paremmaksi seisaalta ajaessa.
Nyt on navi tuon touring katteen takana, niin auttamatta alhaalla, jos ajaa seisaaltaan.
Kylmä tyypit on Nomadista otettu ja vaikuttaa pätevältä. Tiaisen 701 oli aussien tekemä jolla ajanu, en ainakaan silloin siinä häiritsevää pyöretilyä pottaaan tullu.
Ei kai se auta, kuin pukille laittaa toivetta pystyyn, että tekeekö paja tälläisiäkin...
Viimasuoja nyt ei ole itselle se pääasia, saisi vain järkevämmin nuo navit ja muut härpäkkeet tuohon konttoriin paremmin kiinni (vakiomaskin taus auttamattoman ahdas ja vakio valokin pertseestä...) ja suojaan sekä naviin näkyvyyden paremmaksi seisaalta ajaessa.
Nyt on navi tuon touring katteen takana, niin auttamatta alhaalla, jos ajaa seisaaltaan.
Kylmä tyypit on Nomadista otettu ja vaikuttaa pätevältä. Tiaisen 701 oli aussien tekemä jolla ajanu, en ainakaan silloin siinä häiritsevää pyöretilyä pottaaan tullu.
Ei kai se auta, kuin pukille laittaa toivetta pystyyn, että tekeekö paja tälläisiäkin...
Tuppi nurin...
-
- Viestit: 2011
- Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
- Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
- Paikkakunta: jokela
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
Oma kokemus itsetehdyllä rallikatteella. Meteli kyllä lisääntyi,mutta sen verran maltillisesti että plussan puolella pysyy,kevyt tourinki käytössä. pleksi on about puoleenväliin peilinkorkeutta,kun nuo valmiit vaikuttaa olevan jonkin verran korkeampia. Tallissa on yksi vanhan mallin ktm rallikatekopio,ja siitä pitää jättää öljyjäähyn aukko pois(etulokarin/pyörän vaatiman tilan takia) jos haluaa laskea about samalle korkeudelle. Joskus sitäkin pitää koittaa,onko liian korkea vai ei.
-
- Viestit: 8348
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: ktm 690 "fairing kit" hankintaa?
400EXC:ssä oli Dottorin kate ja sitä kun madalsi 40mm niin kypärän pärinä rauhoittui, silti jäi naville tilaa katteen taakse. Omien kokemusten perusteella kate pitää olla sen verran korkea että suhina menee kypärän yläpuolelta, tai matala että ilmavirran raja kulkee kaulan paikkeilla. Jos turbulenssi osuu sille välille niin pärinää riittää enemmän tai vähemmän, myös katteen/ikkunan leveydellä on aika iso vaikutus korkeuden lisäksi ja leveällä/korkealla ikkunalla kypärä on hiljainen ja rengasmelu sekä muut mekaaniset äänet alkaa kuulumaan. Tuon kokoinen ikkuna alkaa olla aika koomisen näköinen sirossa pyörässä ja katteessa, eikä välttämättä kovinkaan käytännöillinen.
Ajomukavuutta noi lisää siltä osin ettei tuuli paina rintaan, miinuksena on ettei helteillä tuuletus toimi penkiltä ajaessa. Katteessa on plussat ja miinukset, miinusten kanssa tulee toimeen tai sitten ei. Käytännössä se tarkoittaa kypärän pärinää tai isoa ikkunaa joka ei ole niin hyvä tapeilta ajaessa koska montuissa saattaa pleksi osua kypärään tai kaulaan. Säädettävää pleksin korkeutta on kokeiltu ja se toimii tai ei toimi, riippuu paljon pleksin leveydestä ja korkeudesta, ja näissä "rally" tyylisissä katteissa pleksit on aina kapeita joten pleksin säädöstä ei juurikaan ole apua.
Ajomukavuutta noi lisää siltä osin ettei tuuli paina rintaan, miinuksena on ettei helteillä tuuletus toimi penkiltä ajaessa. Katteessa on plussat ja miinukset, miinusten kanssa tulee toimeen tai sitten ei. Käytännössä se tarkoittaa kypärän pärinää tai isoa ikkunaa joka ei ole niin hyvä tapeilta ajaessa koska montuissa saattaa pleksi osua kypärään tai kaulaan. Säädettävää pleksin korkeutta on kokeiltu ja se toimii tai ei toimi, riippuu paljon pleksin leveydestä ja korkeudesta, ja näissä "rally" tyylisissä katteissa pleksit on aina kapeita joten pleksin säädöstä ei juurikaan ole apua.
Kylätason kurapyöräilijä.