vaimentimista vielä

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

sepikate

vaimentimista vielä

Viesti Kirjoittaja sepikate »

Mahtaakohan olla kukaan rakennellut katupyörän pöntöstä kurapyäräänsä äänenvaimenninta? :shock: Olisiko se jo "liian avaraa" mallia jos nelipyttyisen pöntön laittelis vaikkapa twiniin? :roll: Miten mahtais tehopuoli toimia sen jälkeen?Liekös kellään kokemuksia nuista?
...pääsisköhän tosta...jos mä ihan varovasti...tai mitä jos vauhdilla...
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Mikäs siinä. Eihän se mopo tiedä minkä vehkeen pönttö se on. Muistaakseni jollakulla täälä on ollu Afrikkalaisessa Yoshimuran RS-3. Ei tainnu olla AT:n pönttö.

Tuossa Afrikkalaisesaki on niin pieni reikä siinä yhdyskohdan peräsä että on ihan sama vaikka sen väliputken pääsä ois auton vaimennin.
sepikate

Eli siis tehoon ei liene juuri vaikutusta tollasella katupöntöllä ellei vaihtele myös käyrästöjä avarampiin?
an13
Pyörä: 690

Viesti Kirjoittaja an13 »

Peltsi kirjoitti:Mikäs siinä. Eihän se mopo tiedä minkä vehkeen pönttö se on. Muistaakseni jollakulla täälä on ollu Afrikkalaisessa Yoshimuran RS-3. Ei tainnu olla AT:n pönttö.
Minulla on ainakin tämmöinen yhdistelmä, Honda VTR SP1:stä, jotta tarpeeksi avaruutta löytyy.

Ihan sama se on mikä pönttö, kunhan saa vaan jostain löydettyä tai hitsattua sopivan väliputken että saa fyysisesti pyörään kiinni. Tehoihin se ei vaikuta, ääneen kylläkin.

Mutta HannuK:n DR Bigin perässä ollut samanlainen RS-3 ja itse tehty 50mm pakokäyrästö oli ainakin tarpeeksi (=erittäin) äänekäs.
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Jospa se tosiaan vaikuttaa aika paljon tuo moottorin konstruktio siihen ääneen. Täsä tuli esille tuo juttu joku viikko sitten kun kaverin VS1400 on semmoset jokku varsin tyhjät tarvike putket ja sitten kun niitä samoja tötteröitä tarjottiin EN500 Kawaan niin ääni ei kelvannut seinillekään.

No lähinnä tää kiinnostaa tietty sen takia että itellä on tosiaan tuosa paikalleen menoa odottelemasa CRF450 crossivaimennin joka on tosiaan erittäin avoin.

Onko tuo Produro muutes aivan läpiveto vai onko sielä jotaki välillä? En oo sitäkään vielä saanu aukastua?
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Kuinka ollakaan just pistettiin dertsiin tänään 03 seiskapätkä gikserin orggisvaimennin. Äänet on tosi hyvät. Hiljaiset, muttei mikään sähkömopo kuitenkaan.
Liitteet
DSC00612.JPG
(80.66 KiB) Tiedosto ladattu 346 kertaa
Hannu^
Pyörä: CRF450X

Viesti Kirjoittaja Hannu^ »

Sepikate jos olet itsellesi moista miettimässä niin tässä olisi varmaan yksi ihan varteen otettava ehdokki http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=475989

Eikä olisi ihan hinnalla pilattu :wink:
Nopeat elävät
Kuolleet eivät
sepikate

Kiitti Hannu vinkistä ,eipä olis kyllä hinnan kirousta tolla pöntöllä. :)
karmolis

Tossa noita halpoja lisää, mm. samanlainen (ulkoisesti) kuin tuo munkin

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 55;t=57998
maqe
Pyörä: Gsf 1200 S

Viesti Kirjoittaja maqe »

pistetään tähän halapa linkki jos omaa pellepelottoman propellihatun ja ennakkoluulojen kestävän asenteen 8)
http://www.varaosamarkkinointi.fi/produ ... b50325&n=4
Diipadaapa

Viesti Kirjoittaja Diipadaapa »

Mulla olisi -93 seiskapuolikkaan gikserin vakio pönttö tallissa. Jos se kelpaa niin sen saa viedä. Mä en sillä mitään tee. :)
karmolis

TomiKoo kirjoitti:
maqe kirjoitti:pistetään tähän halapa linkki jos omaa pellepelottoman propellihatun ja ennakkoluulojen kestävän asenteen 8)
http://www.varaosamarkkinointi.fi/produ ... b50325&n=4
Muuten hyvä, mutta kokemuksesta noi autopöntöt on todella painavia!

Karmolis perhana paljastit mun kyttäämän linkin...! Neuvottelut ovat menossa. Vielä hieman mietintää, jos pöntön saisi valmiina "hand made".

Tomi
Se vois toi RS3 käyrä toimia ihan hyvin vaikka ton tellun pöntön kanssa. Ja helppoo se sovittelu on, mulla meni 2h eikä tarvinnu hitsata.
sepikate

Diipadaapa,ihanko maksamatta sais sen suikan pöntön sieltä sun tallinnurkasta?
MarkoV
Pyörä: Husqvarna FE 350 -15

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Heh, mulle kävi ohrasesti WR:n kanssa...
Laitoin kaverilta testikäytössä olleen LeoVincen X3 putken kiinni mopoon. Tuo YZ:n putki on vähän pidempi kuin orkkis-wr-putki. Ajelun lomassa sitten katsoin, että mikäs takavilkkua vaivaa... No se oli täysin sulanut. Eli n. 150mm etäisyys ei riitä jos se putki puhaltaa suoraan vilkkua päin.

Marko
Pessimisti ei pety!

Marko & Husqvarna FE 350 -15
Diipadaapa

Viesti Kirjoittaja Diipadaapa »

sepikate kirjoitti:Diipadaapa,ihanko maksamatta sais sen suikan pöntön sieltä sun tallinnurkasta?
Toki maksaa saa omantunnon mukaan mutta eipä noilla vakio vaimentimilla pahemmin ole markkinoita ja kun mopokin on myyty jo aikapäiviä sitten niin mitä mä sillä teen. Mihinkään en rupea kyllä ilman korvausta sitä lähettelemään.
Vastaa Viestiin