Mistä kahvanlämppäreille virta ?
Valvoja: Moderaattorit
Mistä kahvanlämppäreille virta ?
No akultahan sitä virtaa saadaan, sanoo kansa !
- Olisi tarkoitus sovittaa Saito 2- kahvanlämppärit vkonloppuna
pyörään.
kysymyksiä:
- Kannattaako liimalla vielä varmistaa uusien tuppien kiinnitys ?
- Mistä kannaattaa ottaa + - virta ? (Tarkoitus että ei suoraan akulta,
vaan siten että ei jää virrat päälle lämppäreihin kun avaimesta
virrat kääntää pois.
pyörään.
kysymyksiä:
virrat kääntää pois.
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Re: Mistä kahvanlämppäreille virta ?
Tätä asiaa on varmaan puitu jo monet kerrat, mutta itse laittaisin ja olen laittanutkin Transalpiin 12 V:n releen ja sille ohjauksen parkeilta tai jostain muusta sopivasta paikasta. Releelle virta sitten suoraan akulta. Näin tekemällä virta ei ainakaan vahingossa jää päälle. Noita 12 V releitä saa ainakin autotarvike yms. liikkeistä.ryynama2 kirjoitti:No akultahan sitä virtaa saadaan, sanoo kansa !
pyörään.
kysymyksiä:
virrat kääntää pois.
Kura lentää...
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Vulkanoituva teippi on hyvää tuppien alle. Itsellä ei ollut, joten laitoin mailaerkkaa+liimaa. Sähköteippiä ei missään tapauksessa. Afrikkalaiseen nappasin virran flektin puhaltimelta, Superissa löytyi valmis pistoke ajovalon takaa.ryynama2 kirjoitti:No akultahan sitä virtaa saadaan, sanoo kansa !
pyörään.
kysymyksiä:
virrat kääntää pois.
Kipa
Itse juuri vähän aikaa sit asensin kahvat ja otin virran parkkivalolta (+/-). Johdot poikki vähän ennen valoa ja siitä haarotin virran kahvalämppärille. Tällä tapaa ainakin varmistaa ettei kahvat lämpene ennenku laittaa virrat päälle.
En kyllä tosiaankaan ole mikään sähköasentaja, mut näyttäisi toimivan ihan hyvin..
Noihin stormin kahvoihin ei ainaskaan tarvinnut mitään liimaa. Luin että jotkut on käyttäny vulkanoituvaa kumiteippiä tiukkaamaan kahvat ja eristämään kytkimen puoleisen kahvan tangosta, että molemmat kahvat lämpenisi yhtä nopeasti. Mun tapauksessa sinne väliin ei mahtunut minkään sortin teippiä...
En kyllä tosiaankaan ole mikään sähköasentaja, mut näyttäisi toimivan ihan hyvin..
Noihin stormin kahvoihin ei ainaskaan tarvinnut mitään liimaa. Luin että jotkut on käyttäny vulkanoituvaa kumiteippiä tiukkaamaan kahvat ja eristämään kytkimen puoleisen kahvan tangosta, että molemmat kahvat lämpenisi yhtä nopeasti. Mun tapauksessa sinne väliin ei mahtunut minkään sortin teippiä...
- PilcQ
- Pyörä: Honda XRV 750 -96
- Viesti:
Samoin tein Afrikkalaiseen, releelle ohjausvirta muistaakseni takalampusta, plussa suoraan akulta (ja sulake) sekä miinus edestä rungosta. Ei jää vahingossa tosissaankaan päälle, eikä joku ohikulkija napsauta päälle kun huomaa kivan vivun mopossa. Releitä en ollut koskaan aikaisemmin asennellut, mutta ei tuo vaikeaa ollut, nyt sitten sekin hallussa.tertsu kirjoitti:Tätä asiaa on varmaan puitu jo monet kerrat, mutta itse laittaisin ja olen laittanutkin Transalpiin 12 V:n releen ja sille ohjauksen parkeilta tai jostain muusta sopivasta paikasta. Releelle virta sitten suoraan akulta. Näin tekemällä virta ei ainakaan vahingossa jää päälle. Noita 12 V releitä saa ainakin autotarvike yms. liikkeistä.
Kahvojen kiinnittämiseen lainasin tutulta naisihmiseltä hiuslakkaa jonka avustuksella tupet luiskahti hyvin paikalleen ja on pysyneet ainakin tämän kesän kohdallaan. Jostain netistä tuonkin ohjeen löysin...
-Jukka-
-
Jukka Talja & XRV750
Jukka Talja & XRV750
- PilcQ
- Pyörä: Honda XRV 750 -96
- Viesti:
Yeps, niin taisi olla. Itse hommailin tuon ihan oppimismielessä ja toiseksi sen takia jotta vetelin sitten siitä samasta omat virrat myös 12v ulostulolle ja GPS:lle.Tase kirjoitti:Jossain täällä foorumilla on annettu vihjeeksi rosvota kahvanlämmittimille virta äänimerkin johdosta. Ilmeisesti siihen tulee sen verran "jämerä" virta että releitä ei enää tarvita. Lisäksi äänimerkki toimii virtalukon kautta.
-Jukka-
-
Jukka Talja & XRV750
Jukka Talja & XRV750
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Tase kirjoitti:Jossain täällä foorumilla on annettu vihjeeksi rosvota kahvanlämmittimille virta äänimerkin johdosta. Ilmeisesti siihen tulee sen verran "jämerä" virta että releitä ei enää tarvita. Lisäksi äänimerkki toimii virtalukon kautta.
Kura lentää...
Jos haluaa sijoittaa releen eteen[1], vaihtoehtoinen paikka ohjausvirran nappaamisen on trippimittariston liitin, en kylläkään muista mikä nasta mutta se on helppo kokeilla. Kun on tarpeeksi ohut piuha niin se mahtuu sinne väliin. Muistaakseni se ei ole minulla edes mitenkään kiinni, on vaan taivutettu sinne alle ja painettu liitin johdon kanssa kiinni, ja hyvin on kestänyt paikallaan jo useamman vuoden ajan.PilcQ kirjoitti:Samoin tein Afrikkalaiseen, releelle ohjausvirta muistaakseni takalampusta
-------
1. Mikä voi olla toivottavaa jos haluaa sekä releen kautta tulevaa että suoraan tulevaa virtaa "ohjaamoon"; ei tarvitse vetää akulta kahta piuhaa. Lisäksi ohjaamosta löytyy hyvä paikka jossa olemassaolevaan kiinnitykseen voi lisätä releen, otan tuosta valokuvan joskus kun en nyt yht'äkkiä muista mikä se oli.
Hannu
Itse otin virran parkkivalolta...ryynama2 kirjoitti:No akultahan sitä virtaa saadaan, sanoo kansa !
pyörään.
kysymyksiä:
virrat kääntää pois.
Mökkäri puolella kun ovat laitelleet kahvan lämmittimiä, niin hyväksi havaittu konsti on laitaa tangon ja lämppärin väliin alumiini teippiä(mitä käytetään esim. sauna hommissa).Lämpö siirtyy paremmin kahvoihin eikä tankoon.Jos paineilmaa on käytettävissä niin helpottaa kumien asennusta ja poistoa.Linkissä lisää asiasta...
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... l%E4mmitin
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... l%E4mmitin
- lamppis
- Pyörä: KTM 950 Adventure -03
eli kytkin puoli lämpenee vähemmän kuin kaasupuoli koska kaasupuolella vastus tulee muovisen holkin päälle, joten lääke tähän on että laittaa kytkin puolellekkin esim. pappatunturin jommankumman puolen kahvan ja liimaa sen esim. sikaflexillä kiinni ja vastus sen päälle! ja tadaa molemmat lämpenee yhtä paljon! homma kokeiltu ja hyväksi todettu! ps.sitä paineilmaa kannattaa käyttää 
-Harrastus maksaa, mutta hyvästä harrastuksesta ei voi koskaan maksaa liikaa...!
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...
-Pohjolan Kurapyöräilijälle tie alkaa vasta siitä, mihin se useimpien mielestä päättyy...