Transalp kuussatasen geelisatula

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Arto Alppikuski
Pyörä: Transalp 600 -89

Transalp kuussatasen geelisatula

Viesti Kirjoittaja Arto Alppikuski »

Rikoin selkäni aika pahasti toissa kesänä, kun ajoin pitkää matkaa melko paljon. Transalpin epäergonominen satula oli suurelta osalta syynä tuohon. Olen koittanut Airhawk ilmatyynyä, mutta ei sekään auta.

Geelisatula ei varmaan olisi huono sijoitus. Mistä sellainen kannattaisi hankkia? Jos jollain on käytetty myynnissä, niin olen kiinnostunut ostamaan, mutta olen valmis sijoittamaan uuteenkin, kun on vain yksi selkä, eikä sitä kannata rikkoa enempää!
Patukka
Pyörä: BMW F650, BMW R1100S

Re: Transalp kuussatasen geelisatula

Viesti Kirjoittaja Patukka »

Arto Alppikuski kirjoitti:Rikoin selkäni aika pahasti toissa kesänä, kun ajoin pitkää matkaa melko paljon. Transalpin epäergonominen satula oli suurelta osalta syynä tuohon. Olen koittanut Airhawk ilmatyynyä, mutta ei sekään auta.

Geelisatula ei varmaan olisi huono sijoitus. Mistä sellainen kannattaisi hankkia? Jos jollain on käytetty myynnissä, niin olen kiinnostunut ostamaan, mutta olen valmis sijoittamaan uuteenkin, kun on vain yksi selkä, eikä sitä kannata rikkoa enempää!
Täältä, http://www.topsellerie.com/en-fi/honda- ... 9_108.html. Tekevät juuri sellaisen kuin haluat. Viimeinen hankintani tuolta on F650 satula, laatu erinomainen ja homma toimii kuin vanhan höyryjunan vessa. Jos haluat vakiosatulan geeleillä niin katso myös Desinger style seat cover välilehti.

Tällä, toisella palstalla, käyty satulanhankintakeskustelu ja Topselleriin siinäkin keskustelun aloittaja päätyi. http://www.moottoripyora.org/keskustelu ... s-verhoomo
PantseK
Pyörä: 950 Adventure, 701, 450 EXC

Viesti Kirjoittaja PantseK »

Epäilempä ettei geelisatulasta ole iloa selkävaivoihin. Airhawkilla saa oikein säädettynä hieman kevennettyä iskuja, mutta enemmän se taitaa olla istumalihaksien hyvänäpitoon.
Voisi kuvitella että takaiskarilla ja ajoasennon muutoksella saa merkittävämpiä muutoksia aikaan. Tähän auttaa tuo korkeampi satula tai lasketut jalkatapit jos vaan jalkojen pituus antaa myöten. Riittävän tiheät tauot joilla kunnolliset venyttelyt tauoilla taitaa olla kuitenkin se paras keino pitää selkä ajokunnossa pidemmillä reissuilla. Itse olen joutunut turvautumaan muutamaan kertaan burana hoitoon, joka on myös hyvä, ettei vaan päästä selkää päästä pahempaan kuntoon kipujen takia lihaksia jäkittämällä.
katuensio
Pyörä: BMW R1200GS LC -13

Viesti Kirjoittaja katuensio »

Juuri tilasin Topsellerieltä geelipenkin Bemariin. Ei vielä ajokokemusta metriäkään, mutta penkki tuli osimoilleen viikossa kotiin. Ainakin omalla kohdallani homma toimi niinkuin pitikin. Sähköpostittelu sujui englanniksi jos oli kysyttävää. Aavistuksen korkeampi oli tuo uusi verrattuna alkuperäiseen, mutta onneksi oli säätövaraa laskea yhdellä napsulla alaspäin.

Laadukkaan oloinen tuote, ja ainakin tuo oma oli tehty alkuperäiseen Shadin valmistamaan runkoon. Geelit sekä etu- että takaistumessa kotiin tuotuna 354e. Tuohon hintaan sain pitää alkuperäiseen penkin itselläni.
Vastaa Viestiin