KTM RFS purua moottorissa?
Valvoja: Moderaattorit
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
KTM RFS purua moottorissa?
Paljonko noissa vanhemmissa KTM RFS-moottoreissa (tämä on 400cc) yleensä on öljynvaihdon yhteydessä propussa metallipurua kun kone on vielä tikissä? Minun silmääni sitä oli nyt vähän liian paljon, kun esim. tuohon Hondaan vertaa. Kyseessä on tulpan magneettiin joutunut hienon hieno, tumma metallipöly. Toisessa sverkkosuodattimessa oli pari kiiltävää pientä (1-3 mm pitkää?) metallineulasta.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
-
EsaM
- Pyörä: Honda XR 600 + Sherco SER300
Re: KTM RFS purua moottorissa?
Moi,
Sellane öljyinen musta muhju oli mulla ainakin ihan normaalia. (400 ja 450 koneet) En ole ihan varma mistä on peräisin mutta ainakin amerikan veljien foorumilla pitivät sitä tyypillisenä RFS moottorille.
Jos mitään isompaa kiiltävää ole sihdeissä niin en alkaisi huolestumaan.
Kannattaa kumminkin mielenrauhan vuoksi vilkaista sihdit öljyt vaihtaessa, sitten näkee tuleeko mainitsemiasi neulasia lisää.
Sellane öljyinen musta muhju oli mulla ainakin ihan normaalia. (400 ja 450 koneet) En ole ihan varma mistä on peräisin mutta ainakin amerikan veljien foorumilla pitivät sitä tyypillisenä RFS moottorille.
Jos mitään isompaa kiiltävää ole sihdeissä niin en alkaisi huolestumaan.
Kannattaa kumminkin mielenrauhan vuoksi vilkaista sihdit öljyt vaihtaessa, sitten näkee tuleeko mainitsemiasi neulasia lisää.
Kickstar my heart!
Re: KTM RFS purua moottorissa?
Se magneetin muhju on aivan tavallista ja vaihteistosta voi tulla aika paljon metalliakin riippuen siitä kuinka nätisti vaihtaa. Rikki sitä vaihteistoa on varmaan aika mahdoton saada kuitenkaan. Moottorin puolelta sen sijaan kannattaa tarkkailla magneettista metallia ja siitä voi jotain päätelläkin.