Nuukailijan ketjurasvari
Valvoja: Moderaattorit
Re: Nuukailijan ketjurasvari
Itse hankin omien viritysten jälkeen Tutoron (https://www.tutorochainoiler.com/) ja täytyy sanoa, että sen jälkeen kun virittelin sen eturattaalle, niin tuo on toiminut kuin junan vessa. Paras ominaisuus on, että tuo voitelee ketjua ihan jatkuvasti eikä ajajalle jää juuri muuta muistettavaa kuin tarkistaa säännöllisin väliajoin säiliön kyljestä, että tavaraa edelleen on. Omalla kohdallani tuo oli ehkä paras MP-tarvikehankinta, jonka olen koskaan tehnyt.
Re: Nuukailijan ketjurasvari
Tähän on helppo yhtyä. Toimii talvellakin eikä vaadi kuin säiliön täyttöä aika ajoin.Hobes kirjoitti:Itse hankin omien viritysten jälkeen Tutoron (https://www.tutorochainoiler.com/) ja täytyy sanoa, että sen jälkeen kun virittelin sen eturattaalle, niin tuo on toiminut kuin junan vessa. Paras ominaisuus on, että tuo voitelee ketjua ihan jatkuvasti eikä ajajalle jää juuri muuta muistettavaa kuin tarkistaa säännöllisin väliajoin säiliön kyljestä, että tavaraa edelleen on. Omalla kohdallani tuo oli ehkä paras MP-tarvikehankinta, jonka olen koskaan tehnyt.
-
- Viestit: 641
- Liittynyt: To Marras 22, 2012 4:44 pm
- Pyörä: KTM 500 EXC-F Sixdays
- Paikkakunta: Raisio
Re: Nuukailijan ketjurasvari
48 sivun workshop manuaali ketjurasvarille, huh huh.Hobes kirjoitti:Itse hankin omien viritysten jälkeen Tutoron (https://www.tutorochainoiler.com/) ja täytyy sanoa, että sen jälkeen kun virittelin sen eturattaalle, niin tuo on toiminut kuin junan vessa. Paras ominaisuus on, että tuo voitelee ketjua ihan jatkuvasti eikä ajajalle jää juuri muuta muistettavaa kuin tarkistaa säännöllisin väliajoin säiliön kyljestä, että tavaraa edelleen on. Omalla kohdallani tuo oli ehkä paras MP-tarvikehankinta, jonka olen koskaan tehnyt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Nuukailijan ketjurasvari
Pääsääntöisesti erittäin yksityiskohtaisia kuvia ja rautalankaa, jotta asennuksessa onnistuu tumpelompikin yksilö pyörämallista riippumatta.Sukke kirjoitti: 48 sivun workshop manuaali ketjurasvarille, huh huh.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Nuukailijan ketjurasvari
Kiinan Gidibi rasvarista sellainen huomio että lämpimällä kelillä aurinko lämmittää säiliön, siihen kerääntyy painetta ja letkusta tulee pientä vuotoa. Muuta selitystä en keksi kun lämpimällä-aurinkoisella kelillä tiputtaa alleen mutta pilvisellä ja viileällä kelillä ei.
Tuleeko mieleen jotain venttiiliä letkun väliin, joka pysyy kiinni pienellä paineella mutta paineen kasvaessa päästää läpi? Joku sellainen vanhan ajan fillarin venttiili missä oli kumi, tai jousikuormitteinen kuulaventtiili? Koko ei saa olla iso ja pitäisi aueta kohtuullisella paineella. Löytyykö valmista vai laitetaanko sorvi käyntiin?
Tuleeko mieleen jotain venttiiliä letkun väliin, joka pysyy kiinni pienellä paineella mutta paineen kasvaessa päästää läpi? Joku sellainen vanhan ajan fillarin venttiili missä oli kumi, tai jousikuormitteinen kuulaventtiili? Koko ei saa olla iso ja pitäisi aueta kohtuullisella paineella. Löytyykö valmista vai laitetaanko sorvi käyntiin?
Kylätason kurapyöräilijä.
- JUHHisi
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Pe Syys 05, 2008 8:15 pm
- Pyörä: XR650R vm.-00 & XR400R vm.-97
- Paikkakunta: Häme
Re: Nuukailijan ketjurasvari
Nytpä on minullakin primeripumppu hoitamassa ketjujen rasvaamista:
Säiliönä (toistaiseksi?) ompelukoneöljypurkki joka vahingossa mahtui moottorin kannakkeen väliin . Purkki / purkin sijainti ei oikein itseäni miellytä, mutta kovin on huonosti missään "kolosia" mihin saisi edes 1dl purkkia jemmaan. Mielessä kävi ohut kylmäkalle.. se voisi sopia penkin tai sivukatteiden väliin
Primerpumpun "purkuputkeen" laitoin noin puoleenväliin Y-haaran josta letku saa korvausilmaa jotta letku pääsee valumaan tyhjäksi. Laskeskelin että noin 30 tippaa tuli moottoriöljyä yhdellä painalluksella noin 3-4minuutin aikana mitä jaksoin letkun päätä vahtia. Tiputtaminen saattoi jatkua vielä sen jälkeenkin..
Purkuputken pään surrasin kiinni ohuella rautalangalla takahaarukan laahaimen pohjaan. Aika näyttää kuinka ketjun alajuoksu putkenpäätä kohtelee
Säiliönä (toistaiseksi?) ompelukoneöljypurkki joka vahingossa mahtui moottorin kannakkeen väliin . Purkki / purkin sijainti ei oikein itseäni miellytä, mutta kovin on huonosti missään "kolosia" mihin saisi edes 1dl purkkia jemmaan. Mielessä kävi ohut kylmäkalle.. se voisi sopia penkin tai sivukatteiden väliin
Primerpumpun "purkuputkeen" laitoin noin puoleenväliin Y-haaran josta letku saa korvausilmaa jotta letku pääsee valumaan tyhjäksi. Laskeskelin että noin 30 tippaa tuli moottoriöljyä yhdellä painalluksella noin 3-4minuutin aikana mitä jaksoin letkun päätä vahtia. Tiputtaminen saattoi jatkua vielä sen jälkeenkin..
Purkuputken pään surrasin kiinni ohuella rautalangalla takahaarukan laahaimen pohjaan. Aika näyttää kuinka ketjun alajuoksu putkenpäätä kohtelee