Kawa kle vuotaa bensiiniä

Tekniikka & Näperrys

Valvoja: Moderaattorit

Jousan mies
Pyörä: Kawa kle

Kawa kle vuotaa bensiiniä

Viesti Kirjoittaja Jousan mies »

Kun seisoo pari päivää(pyörä siis) tulee bensaa alle. Se tulee letkusta joka menee johonkin mutikkaan, ei oikein kyllä ilmanputrasiltakaan näytä.En viitsinyt ottaa satulaa irti, että näkis paremmin. Sen letkun päässä jonkinlainen tutti, joka on rikki. Mikähän se oikein on? ja minne menee?ja mikä tarkoitus ja miksi sitä bensaa sieltä tulee? Voiko sen tukkia?
jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Re: Kawa kle vuotaa bensiiniä

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

bensahana rikki, siksi kusee :( ja se valuu sitten ihan jokapaikkaan konetta myöten, näin kävi mullekkin :evil: kytkinlevyt turposi ja nekin meni uusiksi, tosin kerkesin ajaa jonnin aikaa ennenkuin vaihoin öljyt ja lopulta kaveri korjas kaiken mahollisen tuosta kwaakusta. ens hätään pistä lukkopihdit paksumman tankin letkuun, ohuempi on varaletku ja hana on asentoon, prii asennossa kusee jatkuvasti
Yksinäinen Susi
Jousan mies

Joo, oikeassa olit, hana vuotaa. Se letku mitä ihmettelin tulee kyllä ilmanputsarinn kotelosta. Ehkä kenties se letku sitä varten on mitä kautta sen voi tyhjentää kun ottaa sen tutin siitä päästä pois.Öljyn sekaan ei onneksi ole bensaa mennyt, ehkä auttanut se, että se on ollut parkissa hivenen ylämäkeen, eikä vuotanut hana aivan sikana.Ilmeisesti kohojen neulaventtiilit ei täysin pidä, kun sitä bensiiniä menee väärään paikkaan. Minulla on kyllä mielipide tommosiin helkutin automaattihanoihin,kunnon hana, jossa asennot kiinni auki ja varatankilla on kyllä varma.Espoon Keijoja varten on noi tehty.Siinä olen hivenen erimieltä, että se ohut letku olisi joku vara juttu vaan se on letku joka välittää alipaineen siihen hanaan koneen käynnissä ollessa ja siten avaa hanan.
jarno78
Pyörä: kawasaakeli kle ja Suzuki DR 125

Viesti Kirjoittaja jarno78 »

minä korjautin hanan uusiksi ja kaasariin korjaus paketti, nyt ei hana vuoda mut hiukan kaasari kusee kun välilläpoksauttelee mut nyt toimii muuten hyvin
Yksinäinen Susi
Jousan mies

Kyllähän minä siihen hanaan ostin korjaus-sarjan, mutta olisikohan kellään tietoa mistä saisi ihan normi hanan joka sopisi. Kahdella pultillahan toi on tankin pohjassa kiinni.Esimerkiksi missähän Kawasakeissa olisi sellainen, voisi tuurilla olla samanlainen kiinnitys tankkiin.
THä
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Viesti Kirjoittaja THä »

Itselläni kyllä tuo automaagihana toiminut kun se kuuluisa junan vessa. Sikäli ennenkuin alkaisin systeemiä suuremmin rakentelemaan uusiksi, niin korjaisin sen orginaalin. Periaatteessa kaasarien ei pitäisi tulvia vaikkei hana kiinni menisikään. Eli pitää olla kaksi vikaa, jotta bensat tulee ulos. En itsekään kyllä tiedä mistään onko se hana kunnossa, mutta ainakin bensat pysyy tankissa.

Itse olen muuten kotoisin Joutsasta :wink:
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin