Prätkän huoltonostimet.
Valvoja: Moderaattorit
Re: Prätkän huoltonostimet.
Motonetin ja bilteman nostimet ainakin tuon levyn osalta hieman eri kokoisia. Enpä juuri muuta eroa löytänyt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
En ole puolesta enkä vastaan vaan pikemminkin päinvastoin
-
- Viestit: 458
- Liittynyt: To Tammi 05, 2006 5:55 am
- Pyörä: ktm 250 exc-f
- Paikkakunta: muurame
Re: Prätkän huoltonostimet.
Virtasen
kauppa .
kauppa .
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: Prätkän huoltonostimet.
Pikkasen vanha threadi mutta laitetaan tähän yksi vaihtoehto, varsinkin isoille pyörille näppärä ja varsinkin silloin kun talli on pieni (itsellä 80-luvun yhden auton talli).
Motea myy ConStands Power-Classic nostinmallia jonka saa taitettua nippuun esim. auton takakonttiin survomista varten, muutaman kympin halvempi jäykkä malli löytyy myös. Nostinta myydään pyöräkohtaisen adapterilevyn kanssa ja myös ilman sitä. Oma Multistradan nostin adapterilevyineen maksoi kotiin kannettuna 247,48€
https://www.motea.com/en/catalogsearch/ ... er-Classic+
https://www.youtube.com/watch?v=ca2yQfstml4
Itse tuli tänään huokailtua useamman kerran että miksen tämmöstä ole aikasemmin hommannut: betonilattialla pyörää pystyy lykkimään ja pyörittelemään ihan miten tahtoo eikä tunnu yhtään vaaralliselta touhulta. Ainoa huono puoli tuossa on nostimen adapteripala, joka on jokaiselle pyörälle omanlaisensa. Niitä saa toki irrallaan jos pyörä vaihtuu.
Pikkaisen vilkuilin tarjontaa ja kaikkiin pyöriin tuollainen nostin ei ole mahdollinen toteuttaa, mutta noita on tarjolla esim. KTM690 ja 790, Husse 701, Tenere 700 malleille ja monille muillekkin.
Vastaavia nostimia on muillakin merkeillä tarjolla, mutta tämä oli halvimmasta päästä minkä löysin, lisäksi menee myös nipppuun kuljetusta varten.
Motea myy ConStands Power-Classic nostinmallia jonka saa taitettua nippuun esim. auton takakonttiin survomista varten, muutaman kympin halvempi jäykkä malli löytyy myös. Nostinta myydään pyöräkohtaisen adapterilevyn kanssa ja myös ilman sitä. Oma Multistradan nostin adapterilevyineen maksoi kotiin kannettuna 247,48€
https://www.motea.com/en/catalogsearch/ ... er-Classic+
https://www.youtube.com/watch?v=ca2yQfstml4
Itse tuli tänään huokailtua useamman kerran että miksen tämmöstä ole aikasemmin hommannut: betonilattialla pyörää pystyy lykkimään ja pyörittelemään ihan miten tahtoo eikä tunnu yhtään vaaralliselta touhulta. Ainoa huono puoli tuossa on nostimen adapteripala, joka on jokaiselle pyörälle omanlaisensa. Niitä saa toki irrallaan jos pyörä vaihtuu.
Pikkaisen vilkuilin tarjontaa ja kaikkiin pyöriin tuollainen nostin ei ole mahdollinen toteuttaa, mutta noita on tarjolla esim. KTM690 ja 790, Husse 701, Tenere 700 malleille ja monille muillekkin.
Vastaavia nostimia on muillakin merkeillä tarjolla, mutta tämä oli halvimmasta päästä minkä löysin, lisäksi menee myös nipppuun kuljetusta varten.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
- Ilmari
- Viestit: 1057
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Prätkän huoltonostimet.
Okay. Tuo IKH:n punanen huoltonostin on ollut nyt käytössä jo useamman vuoden ja melko monta pyörää siinä on fiksattu. Jarrunesteen kans on vähä tullu töskättyä ja siitähän se ruostuu mihi roiskuu.
Pahin ongelma on ollut huolto tuon Xhallengen kanssa, koska siinä ei ole keskiseisontatukea. Eli, jos renkaat haluaa ilmaan niin sinne alle on aina asennettava semmonen mx-pukki. Tämän tilalle pitäis vielä löytää joku tukeva saksinostin vai mikä?
-Ile-
Pahin ongelma on ollut huolto tuon Xhallengen kanssa, koska siinä ei ole keskiseisontatukea. Eli, jos renkaat haluaa ilmaan niin sinne alle on aina asennettava semmonen mx-pukki. Tämän tilalle pitäis vielä löytää joku tukeva saksinostin vai mikä?
-Ile-
Re: Prätkän huoltonostimet.
Minulla on IKH:n huoltopöytä ja sen yläpuolella katossa liikuteltavat kiinnityspisteet. Jos on tarvetta, voin nostaa pyörän ylös, sen jälkeen kiinnittää liinoilla kattoon ja vaikka viedä huoltopöydän alta seuraavalle pyörälle. Näin rengas- ja pyörähommat on helppo tehdä.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
- kimbyyri
- Viestit: 225
- Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 5:29 pm
- Pyörä: 1200gs lc
- Paikkakunta: Los Hollolakses
Re: Prätkän huoltonostimet.
No ilman muuta tämä.Ilmari kirjoitti:Okay. Tuo IKH:n punanen huoltonostin on ollut nyt käytössä jo useamman vuoden ja melko monta pyörää siinä on fiksattu. Jarrunesteen kans on vähä tullu töskättyä ja siitähän se ruostuu mihi roiskuu.
Pahin ongelma on ollut huolto tuon Xhallengen kanssa, koska siinä ei ole keskiseisontatukea. Eli, jos renkaat haluaa ilmaan niin sinne alle on aina asennettava semmonen mx-pukki. Tämän tilalle pitäis vielä löytää joku tukeva saksinostin vai mikä?
-Ile-
ktv org
- Mika TA-91
- Viestit: 1467
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 1:22 pm
- Pyörä: 790 Adventure R, EXC-F 250
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Prätkän huoltonostimet.
Miten tukeva/kiikkerä tuo mielestäsi on, onko esim. maltilliset kallistukset lattiakaivon suuntaan heti suurikin riski koko komeuden kaatumiselle?maja2 kirjoitti: ↑La Kesä 04, 2022 8:46 pm Pikkasen vanha threadi mutta laitetaan tähän yksi vaihtoehto, varsinkin isoille pyörille näppärä ja varsinkin silloin kun talli on pieni (itsellä 80-luvun yhden auton talli).
Motea myy ConStands Power-Classic nostinmallia jonka saa taitettua nippuun esim. auton takakonttiin survomista varten, muutaman kympin halvempi jäykkä malli löytyy myös. Nostinta myydään pyöräkohtaisen adapterilevyn kanssa ja myös ilman sitä. Oma Multistradan nostin adapterilevyineen maksoi kotiin kannettuna 247,48€
https://www.motea.com/en/catalogsearch/ ... er-Classic+
https://www.youtube.com/watch?v=ca2yQfstml4
Itse tuli tänään huokailtua useamman kerran että miksen tämmöstä ole aikasemmin hommannut: betonilattialla pyörää pystyy lykkimään ja pyörittelemään ihan miten tahtoo eikä tunnu yhtään vaaralliselta touhulta. Ainoa huono puoli tuossa on nostimen adapteripala, joka on jokaiselle pyörälle omanlaisensa. Niitä saa toki irrallaan jos pyörä vaihtuu.
Mika TA-91
-
- Viestit: 236
- Liittynyt: Ke Elo 24, 2016 7:48 pm
- Pyörä: TM EN250FI, BETA RR480, DUCATI MTS 1200S
Re: Prätkän huoltonostimet.
Pienet kaadot on omassakin autotallissa eivätkä nuo haittaa: nuo nostimen jalat on aika harallaan enkä oikein usko että tuota nurin saa edes yrittämällä jos ja kun oma pyörä painaa sen pari sataa kiloa. Tietysti jos kaatoa on reilusti niin kyllähän tuo alkaa ainakin keikkumaan jossain vaiheessa kun siinä on kuitenkin neljä pyörää.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Riittävän syvällä suossa kaikki enskat ovat samanvärisiä.
----------------------------------------------------------------------------------
Re: Prätkän huoltonostimet.
Jonkinlainen pukki/nosturi pitäisi hommata, alkuun varmaan riittää pukki. Autotallirempan jälkeen sitten varmaan nostin.